Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:01

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Heb net Alice Madness Returns binnen gekregen. http://www.ea.com/alice

Echt gaaf spel, alleen draait die bij mijn een beetje stug. Hij draait op zich goed alleen als het druk wordt gaat die haperen, dus als er b.v. 6 tegen standers op je af komen zit ik zo met 4-5 fps. (nou ben ik best goed om met lag te spelen, maar dit slaat alles). En na een tijdje spelen heb ik zo het gevoel dat die ook een beetje trager is.

Bij de specs wordt aan gegeven dat een C2D @ 2.13 en een X800XL de minimum specs voor dit spel zouden moeten zijn.

Ik heb een C2Q 6600 @ 3.0 Ghz, HD 4870, en 8 gig ram @833. Dus genoeg om dit spel te moeten kunnen spelen. 3DMark 2006 geeft 14500 punten.

Het vreemde is ook als ik mijn resolutie lager zet gaat die haperen. Ik draai op 1920x1080, maar heb zoals gezegd ook lagere resoluties geprobeerd. Bij 1024x768 is het ietsjes beter maar nog steeds traag. Helaas kan men niet direct wat dingen uitzetten om het sneller te maken, er is bijna niets om in te stellen bij de video opties.

Nu vraag ik me dus af wat de bottleneck bij mijn machine is. Hoe kan ik dat het beste testen? Zie dat de CPU niet op 100% draait (de vraag is dat uiteraard of dit spel multi-core aan kan).

En ja ik weet dat ik wel een nieuwe machine kan gebruiken, maar eerst even huis opknappen.

/Edit Ohja... Battlefield 3 en CoD MW2 draaien super, zonder enige hapering. CoD 4 MW draai ik op 1920x1080 met 250 fps.

[ Voor 4% gewijzigd door Roman op 31-01-2012 11:53 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Weet nu iig wat in het spel het traag maakt. Er zijn daar van die olie monsters, en zolang het olie op de grond ligt is het traag. Is de olie weg is het weer snel.

Gok dan toch een beetje op de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee of EA nog forums heeft voor dit spel maar mogelijk kan je even kijken of je kan achterhalen welke "vorm" van grafische rendering deze olie moet weergeven. Misschien kan je dan in de driver van je videokaart bepaalde settings aan/uit zetten waardoor de olie niet of op een minder mooie manier wordt weergegeven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Waarom "nog", spel is pas 6 maanden oud. Okee voor sommigen is dat oud, maar ik vind het nog redelijk jong.

Zit inmiddels in chapter 2 en hier zijn tot nu toe geen olie monsters, dus gaat het als een tiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bedoelde meer; EA heeft niet altijd voor elk spel een directe "openbare" ingang voor support; wist dus niet of er forums zijn of dat ze die nog niet hebben ingericht. Anders is vaak de EA Online Support best goed mits je je probleem concreet voor kan leggen aan ze :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk videokaart die de bottleneck is. De game blijft een consoleport, die zijn altijd heel slecht geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ja denk het ook. Heb de kaart inmiddels een tikje hoger staan en dan gaat het iets beter.

Mij valt dan op dat het voornamelijk is als er heel veel losse objecten aanwezig zijn op de grond, dus b.v. als je net een aantal tegenstanders gedood hebt. Misschien is het aantal objecten aan te passen.

/Edit: ben wat gevonden. Blijkt door de PhysX instellingen te komen, deze staan gewoon te hoog. Het moet gewoon een beetje getweaked worden.

http://physxinfo.com/news...in-alice-madness-returns/

Physical simulation of goopy oil-like substance, that is spawned when black “Ruin” beings are damaged or killed, requires a special notice. During intence fights, up to 10 000 SPH fluid particles, which are colliding with level geometry and reacting to player’s movement, can be processed simultaneously.

[ Voor 49% gewijzigd door Roman op 01-02-2012 08:43 ]

Pagina: 1