Lage wifi snelheden wrt54gl

Pagina: 1
Acties:

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:33
Ik heb laatst een Linksys wrt54gl binnen gekregen om te gebruiken met 2 9dbi antennes voor grote afstanden, maar met de standaard antennes haal ik snelheden van max 1.3MB/s.

De theoretische maximale snelheid van de router ligt op 54mb/s wat in de praktijk meestal resulteert in een snelheid van 3.375MB/s, maar dit haal ik dus bij lange na niet. Op de router staat tomato firmware en ik heb al verschillende waardes ingevuld bij de transmit power. De signaal kwaliteit ligt tussen de 85-90% dus daar kan het ook niet aan liggen. De router staat bijna naast mn macbook.

Andere kanalen heb ik ook al geprobeerd.
Wat kan ik er nog aan doen om wat dichter in de buurt van de 3MB/s te komen?

[ Voor 3% gewijzigd door tweakG5 op 31-01-2012 11:07 ]

Verwijderd

Indien je WPA2 gebruikt geeft terug gaan naar WPA ook een snelheidsvoordeel. Aangezien de cpu van deze router niet erg snel is. (let wel op,er is wel een security nadeel bij terugschakelen naar WPA)

Binnen Tomato kan je ook de cpu iets overclocken voor extra wireless snelheid. Ik meen dat ik de mijne op 233 mhz draaide zonder stabiliteitsproblemen. Dit kan natuurlijk verschillen per unit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 12:56 ]

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:33
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:56:
Indien je WPA2 gebruikt geeft terug gaan naar WPA ook een snelheidsvoordeel. Aangezien de cpu van deze router niet erg snel is. (let wel op,er is wel een security nadeel bij terugschakelen naar WPA)

Binnen Tomato kan je ook de cpu iets overclocken voor extra wireless snelheid. Ik meen dat ik de mijne op 233 mhz draaide zonder stabiliteitsproblemen. Dit kan natuurlijk verschillen per unit.
Heb de overclock geprobeerd zonder resultaat. Het veranderen van de beveiliging naar wpa leverde grofweg 0.1 MB/s winst op wat helaas niet schrikbarend veel is.