2 X audio device 1 X stream

Pagina: 1
Acties:

• meneer william
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Beste Tweakers,

veel mensen hebben meer dan één audio apparaat. denk hier aan een koptelefoon om een spelletje te spelen en een stereo of surround om films of muziek te luisteren/kijken. misschien zitten er ook wel mensen tussen die bepaalde koptelefoon speaker opstellingen gebruiken voor film/audio bewerking.

hierbij bied Windows geen handige configuratie mogelijkheid. wie heeft hier ervaring mee of kent een applicatie die hier mee om kan gaan.

om zo een voorbeeld te geven van de probleem stelling:

eerste stelling: we hebben een koptelefoon en een audio setje zeg maar gewoon een stereo met 3 speakers en en subwoofer.
de ene keer wil je via je koptelefoon alle audio afspelen. met één klik wil je dat over zetten naar de stereo.

hoe doe je dat?

tweede stelling: iemand wil via twee geluidskaarten op twee verschillende audio apparaten de zelfde audio afspelen.
hoe doe je dat?

derde stelling: iemand wil voor de front panel koptelefoon een andere audio configuratie instellen dan zijn backpanel audio,
hoe doe je dat?

en ga zo maar door.

de standaard Windows instellingen kunnen niet veel voor je doen en de driver tools van Realtech hebben ook zo hun limitaties. kent iemand een applicatie die dit kan regelen (in mij geval mag dat ook een OS zijn) of heeft iemand hier verstand van?

bij voorbaat dank. _/-\o_

[ Voor 76% gewijzigd door meneer william op 31-01-2012 14:25 ]

sirwilliam

Verwijderd

Een audio spitter? Kabeltje van 2 euro?

• meneer william
ik moet beter weten natuurlijk werkt dat maar dan nog zou ik willen weten hoe je twee audio kaarten samen kunt gebruiken en daar is een optie voor die heb ik op youtube gevonden:

http://www.youtube.com/wa...8z-ou6rG0&feature=related

[ Voor 80% gewijzigd door meneer william op 31-01-2012 10:17 ]

sirwilliam

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:02

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarom wil je dat?
Als we weten wat je ermee wilt doen kunnen we kijken naar oplossingen op software niveau of op driverniveau (als dat al kan).
Aan je schrijfwijze denk ik te herkennen dat je graag een discussie over het hoe en wat uit de weg gaat, maar als we er niet meer over weten dan dit dan kunnen we ook niet zo goed adviseren denk ik. Daarnaast komt het vaak voor dat de beste oplossing niet per se jouw concrete vraag beantwoord.

Life is not about specs, it is about joy!

• meneer william
bartvl schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:00:
Waarom wil je dat?
Als we weten wat je ermee wilt doen kunnen we kijken naar oplossingen op software niveau of op driverniveau (als dat al kan).
Aan je schrijfwijze denk ik te herkennen dat je graag een discussie over het hoe en wat uit de weg gaat, maar als we er niet meer over weten dan dit dan kunnen we ook niet zo goed adviseren denk ik. Daarnaast komt het vaak voor dat de beste oplossing niet per se jouw concrete vraag beantwoord.
je hebt gelijk maar ik heb ondertussen een oplossing gevonden. ik moet deze nog uitproberen maar als iemand een manier of een tool kent waarmee je zulke zaken kunt regelen zou ik dat ook zeer op prijs stellen.

om zo een voorbeeld te geven het is een eitje om 4 beeldschermen aan te sluiten maar een koptelefoon en een surround zo wel samen als individueel laten werken bied geen standaard Windows oplossing. om duidelijkheid te schapen dit topic maak ik ook voor de mensen die in de toekomst met dit probleem komen. ik ben zelf namelijk zo het één en ander aan het uitzoeken.

om zo daar een voorbeeld aan te geven iemand zij hierboven al een splitter werkt wel, en dat klopt. ik zelf wil een laptop neer zetten en zowel koptelefoon aansluiten op de laptop en via een usb soundcard ook weer een stereo waarvoor ik dus weer die splitter nodig heb voor de twee front speakers en de subwoofer.

waarom wil je dat: omdat de koptelefoon ook buiten de stereo wordt aangesloten met een andere geluids configuratie enz. het verhaal hierboven is om even de probleem voorstelling te geven misschien zou ik hem wat objectiever moeten maken?!

ik heb de vraag nu wat aangepast misschien dat het nu wat meer helderheid bied?

sirwilliam

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Kan aan mij liggen, maar ik begrijp helemaal niet wat je wilt bereiken, laat staan waarom. Misschien kan je een plaatje maken van de situatie?

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:50
Er zijn programma's die een virtuele audio output in windows kunnen maken. Vervolgens sluis je al je audiouitgangen om via dat programma en kun je meerdere outputs tegelijk gebruiken. Althans, ik heb hier het een en ander over gelezen, met het programma gespeeld, maar kreeg het niet zo 1,2,3 aan de praat. Maar ik ben er wel vrij zeker van dat het zo werkt, naar wat ik gelezen heb.

Waarom ik dit wilde?
Ik heb 2 speakerset aangesloten op mijn PC, een bose-set via USB en een 5.1 Yamaha set. Bose speakers staan naast Pcschermen, 5.1 set staat bij de TV. Het leek me wel grappig om eens te proberen ze beide tegelijk aan te zetten. Ik heb nu gewoon het Geluid config uit configuratie scherm op Bureaublad gezet, waardoor ik wel makkelijk kan switchten maar inderdaad wel maar 1 set tegelijk kan gebruiken.

Edit: voor programma's, zie google.
Pagina: 1