Ik heb zojuist een Samsung HT-D350 gekocht, ik heb voorheen nooit een home cinema set gehad.
Nu heb ik thuis de volgende apparatuur staan:
- Eminent 7080 media speler
- UPC kastje (zonder HDMI)
- Schotel kastje
- Samsung 40' LCD full hd (type kan ik nu ff niet opzoeken)
- Xbox 360
Mijn home cinemaset heeft een HDMI uitgang en een optische ingang, helaas geen HDMI ingang.
De televisie heeft meerdere HDMI/scart ingangen en een optische uitgang.
Bij wijze van test heb ik nu mijn mediaspeler rechtstreeks optisch aangesloten aan de home cinemaset. Het geluid is perfect. Echter wil ik mijn andere apparatuur ook via de home cinema laten lopen, met behoud van 5.1 kanaalsgeluid. Ik zat te denken aan de volgende opstelling:
Eminent --HDMI---> TV
Xbox ---HDMI ---> TV
Schotel --SCART---> TV
UPC ---SCART----> TV
Receiver ---HDMI ---> TV
TV ---Optical out ---> Receiver
Voordat ik de gehele opstelling als bovenstaand ga zetten, vroeg ik mij af of (1 een dergelijke opstelling uberhaupt gaat werken en (2 het geluid daadwerkelijk als 5.1 kanaals door mijn mediaspeler/xbox naar de tv gestuurd gaat worden en de tv deze onaangepast naar de receiver kan sturen.
Zijn er ervaringen/tips?
Nu heb ik thuis de volgende apparatuur staan:
- Eminent 7080 media speler
- UPC kastje (zonder HDMI)
- Schotel kastje
- Samsung 40' LCD full hd (type kan ik nu ff niet opzoeken)
- Xbox 360
Mijn home cinemaset heeft een HDMI uitgang en een optische ingang, helaas geen HDMI ingang.
De televisie heeft meerdere HDMI/scart ingangen en een optische uitgang.
Bij wijze van test heb ik nu mijn mediaspeler rechtstreeks optisch aangesloten aan de home cinemaset. Het geluid is perfect. Echter wil ik mijn andere apparatuur ook via de home cinema laten lopen, met behoud van 5.1 kanaalsgeluid. Ik zat te denken aan de volgende opstelling:
Eminent --HDMI---> TV
Xbox ---HDMI ---> TV
Schotel --SCART---> TV
UPC ---SCART----> TV
Receiver ---HDMI ---> TV
TV ---Optical out ---> Receiver
Voordat ik de gehele opstelling als bovenstaand ga zetten, vroeg ik mij af of (1 een dergelijke opstelling uberhaupt gaat werken en (2 het geluid daadwerkelijk als 5.1 kanaals door mijn mediaspeler/xbox naar de tv gestuurd gaat worden en de tv deze onaangepast naar de receiver kan sturen.
Zijn er ervaringen/tips?