[LiNuX] No valid boot signature

Pagina: 1
Acties:

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Topicstarter
Ik heb een RedHat servertje staan (6.2) waar wat dingen op staan.
Nou wou ik Slackware en Debian (Hurd) ernaast gaan proberen te draaien.
Installaties gaven weinig (niet geen :() problemen, alleen probeer ik achteraf Slackware of Debian in de al geinstalleerde lilo toe te voegen, maar dan krijg ik bij beiden de melding: Fatal: The first sector of /dev/hdax doesn't have a valid boot signature.
Ze zijn volgens cfdisk iig beide bootable.
Iemand???

Zoek wat je niet eerder vond

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

HURD moet op een hele obscure manier worden gestart. Dat zal je niet lukken door die optie gewoon in Lilo in te voeren.

Linux kan NIET gewoon gestart worden zoals windows / beos etc... Daarvoor is lilo uitgevonden.
Lilo heeft 2 dingen nodig:
1) Een kernel die gedraaid moet worden.
2) Een root-device. De harde schijf die je root ("/") wordt na het booten van de kernel.

Hurd is nog iets raarder. Ik zou daarvoor even op de debian-site kijken. Gebruik GRUB vanaf diskette om te testen en als het draait kun je grub ergens op je HD planten.

Wat je dus voor slackware moet doen is opzoeken waar je slackware-kernel zit. (mount /dev/slackwareschijf en zoek naar je kernel)
Als je dat goed instelt in Lilo werkt het. Ik zou als ik jou was sowieso even kijken hoe Linux boot, want het klinkt alsof je er niet echt veel kaas van hebt gegeten.;)