USB HDD geeft ALTIJD schrijffouten. Ook na CHKDSK

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:14

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Jammer,

Tot een maand geleden deed mijn 1TB schijf het goed, alleen ik had tijdens een chkdsk de USB kabel er perongeluk uitgehaald.

Toentertijd liep chkdsk k: /r

Het gaat om een USB 2.5" 1TB schijf van WD. De casing heb ik er al vanaf gehaald:

Wanneer ik een andere 2.5" HDD op aansluit gaat alles goed: bestanden die ik ernaar kopieer zijn dan precies hetzelfde als die op de PC. ((HEX code) Beyondcompare)

Als ik de 1TB aan mijn PC koppel, dan werkt de HDD ook "goed"; chkdsk /f weergeeft 0 fouten, maar als ik een bestand ernaar kopieer, bijvoorbeeld een MKV film dan is het bestandje corrupt (erg veel artefacts in het beeld via USB) terwijl hetzelfde bestand maar dan op de PC gewoon vloeiend loopt.

Je zou denken dat het aan de usb kabel/controller ligt maar die werken dus goed met een andere HDD...

Persoonlijk geloof ik niet dat de schijf kapot is.
De 1TB schijf heb ik al geformatteerd, ook op low-level.

:'(

Gulfstream G650

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat zeggen de SMART waarden?

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sommige USB poorten leveren niet genoeg MA om in hun eentje een 2,5 inch HDD van stroom te voorzien. Dat uit zich vaak pas dan, wanneer er naar geschreven wordt.

Misschien is het dus een oplossing voor je, om een Y-Kabel te gebruiken, en de stroom uit twee poorten te halen. Als dat niet lukt, bijvoorbeeld omdat de poorten in de PC intern gewoon weer op een enkele poort zijn aangesloten, dan kun je een stroomadapter gebruiken.

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Heb je de schijf via usb al eens op een andere pc getest?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47
Klinkt alsof de schijf niet helemaal fris is.

Als je hem nou niet had opengemaakt had je hem op kunnen sturen binnen de garantieperiode, maar dat gaat je nu niet meer lukken (garantiezegel verbroken).

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Vermits je schijf nu toch uit z'n case is, probeer een rechtstreeks aan een interne poort te hangen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmm, ik heb alle basisoplossingen al geprobeert, dus te weinig stroom is geen reden want hij spint op; ik zal hem binnenkort eens aan de PC hangen! Misshcien dat het TOCH aan de controller lag. Ook op andere PC's / Apparaten krijg je schrijffouten.

Gulfstream G650

Verwijderd

Post je SMART data. Zonder die info geen porbleemanalyse.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
File naar de usb kopieren, dan weet terug kopieren naar de pc, is de file nu wel goed.
Misschien usb te langzaam waardoor beeld niet goed is.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
}:O Gek, heb de HDD via mijn interne SATA aangesloten, direct op mijn moederbord...

Bestanden ernaar kopieren, gaat zonder problemen of artefacts. Bestand terugkopieren naar de PC loopt ook vlekkeloos! :X BeyondCompare: Zelfde HEX... Kan ik hieruit concluderen dat de externe USB 2.0 module kapot is? (Denk het niet, want met een 320GB HDD doet hij het wel goed)

Of heeft het anders te maken met een stroomprobleem? Te weinig stroomvoorziening o.i.d.

Gulfstream G650

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Naast een brakke USB<->SATA convertor, heb je ook al een brakke kabel uitgesloten?
Of slecht contact? Aangezien die kabel en convertor met een andere disk blijkbaar wel goed werkt?
Onvoldoende voeding is ook zeker een mogelijkheid ja.

[ Voor 48% gewijzigd door Ultraman op 24-02-2012 10:14 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1