• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-02 10:41
Mijn vader krijgt zijn pc niet meer opgestart, hij krijgt onderstaand scherm te zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GUz5RG7xNsykVwwVn0ANMpsd/thumb.jpg
Hij heeft nog nooit overklokt want hij weet niet eens hoe dat moet dus ik vind het nogal frappant dat deze melding verschijnt. Hij kan ook niet verder want de toetsen reageren niet als hij erop drukt. Ik heb hem ook al laten checken of het toetsenbord wel goed is aangesloten maar die zat er al goed in.

Ik vrees dat het mobo dood is, iemand die nog een suggestie heeft? Anders is het terug naar de Paradigit.

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
we hebben hier een topic voor.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Heb je die al doorlopen?

die bedoelde ik TERW_DAN, bedankt

[ Voor 69% gewijzigd door PeterThePirate op 30-01-2012 21:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter deze dus.

Geef ook eens volledige specs van je systeem en wat je zelf al hebt gedaan.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Pc's van de laatste jaren doen aan automatisch overclocken.
Dit kan soms misgaan.
Dus lees je handleiding van je bios(moederbord), daar staat in wat je kun uitzetten.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 05:24

Nox

Noxiuz

Heb je al eens een ps/2 of USB toetsenbordje mét kabel aangesloten? Dat ze niet reageren komt soms doordat de drivers niet werken in de bios, heeft mijn toetsenbordje helaas ook last van.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

jan99999 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:45:
Pc's van de laatste jaren doen aan automatisch overclocken.
Dit kan soms misgaan.
Dus lees je handleiding van je bios(moederbord), daar staat in wat je kun uitzetten.
Dat zul je toch nog steeds zelf aan moeten zetten, ik ken geen pc die uit zichzelf de boel even overklokt zonder dat jij er specifiek opdracht toe geeft.
er zijn "one-click overclock tools" ja, maar zoals de naam al zegt, je moet toch echt 1 keer ZELF klikken.

Cmos batterij al eens vervangen? Als die leeg is valt bios telkens terug naar default bij het opstarten.

[ Voor 9% gewijzigd door DaLoona op 31-01-2012 00:10 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:41
NoxiuZ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:45:
Heb je al eens een ps/2 of USB toetsenbordje mét kabel aangesloten? Dat ze niet reageren komt soms doordat de drivers niet werken in de bios, heeft mijn toetsenbordje helaas ook last van.
PS2 toetsenbord is altijd nog het beste. Zelfs een USB toetsenbord word vaak niet herkend (met name bij wat oudere PC's).

Dus zoek een toetsenbord met zon goeie oude paarse stekker :P
Pagina: 1