Toon posts:

Router van Ziggo? Doen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik sta op het punt om met m'n nieuwe plasma van panna over te gaan naar digitale tv van ziggo. Ik denk er dan gelijk over om ook meteen alles in 1 te nemen, dus incl. telefoon en internet. Nu heb ik internet van KPN (experia box met premium internet) en met ziggo wordt het een stuk goedkoper. Ik zou dan gaan voor het middelste pakket van ziggo; ik geloof van ca. € 60,= per maand.

Mijn vraag is eigenlijk of ik met de router van ziggo een goede keus maak. Ik doe aardig wat downloaden via eweka en de server van planet op me desktop, waarna ik dan een dvd'tje brand. Maar ik wil dat gaan doen via een nog aan te schaffen nas; ik denk één van Synology om vervolgens via een eenvoudige mediaspeler op me tv te kunnen bekijken. Uiteraard met een mooie bibliotheek.

Ga ik met die router van ziggo er dan op achteruit? Hoe praat dat ding van ziggo met synology? Is het slim om er nog een router tussen te zetten, waarmee die van ziggo als modem fungeert?

Vragen waar ik graag een antwoord van ervaringsdeskundigen op zou krijgen.

Alvast bedankt.
Vrgr.
Carlo

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
De router van ziggo is ook tevens je modem, en zal verder geen problemen op leveren en gewoon functioneren in je netwerk.
Als je in de zelfde IP Range zit is er niks aan het handje.
Deze kun je zelf instellen op je Ziggo Router/Modem.

Ook kun je makkelijk poort forwarden dus als je iets van buitenaf wilt benaderen.

Zie de nieuwe router van ziggo gewoon als je experia box van KPN

Zelf download ik ook via EWEKA SSSST en heb ook gewoon ziggo alleen nog geen wifi modem:( maar wel een airport express :-) maar goed.
Het zou gewoon allemaal moeten werken netjes aansluiten en klaar.
Overigens zijn de aansluitingen van de wifi modems tegenwoordig allemaal gigabit dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

EDIT: een synology nas is geen media player he.
Het is slechts een NAS (Network Attached Storage)
Dus deze op je tv aansluiten gaat niet werken.
Hiervoor moet je een media player hebben, denk aan AC Ryan, Western Digital enz.
Het is wel een apparaat waar je verdoms veel mee kan vooral als je een ipad of iphone hebt.
Daar zijn leuke apps voor te krijgen.

Ook kun je met de Synology downloaden van nieuws groepen.
Neem dan wel een sterke versie (er zijn ook hele basic versies) om trage download snelheden tegen te gaan als je hier niet van houdt.

Kost wat meer maar dan heb je ook wat meer, zo kun je met een zwaardere versie Streamen naar je (toekomstige) media player en downloaden tegenlijk zonder haperingen enz. En als je in HD streamt en gelijk tijdig aan het downloaden ben neem dan ook direct gigabit bekabeling zodat je geen haperende beelden krijgt.

[ Voor 38% gewijzigd door Kavaa op 30-01-2012 21:14 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik heb zelf de router van Ziggo. Is tevens switch, modem en wifi access point. Toen ik deze kreeg heb ik mijn DLINK 655 verkocht aan een mede-tweaker.

Internet gaat probleemloos, downloaden ook op volle snelheid via bedraad netwerk. Draadloos is redelijk goed, mijn vorige DLINK router had een wat sterker signaal. De switch is wat minder. Bij het afspelen van Blurays van mijn NAS naar mijn mediaspeler had ik regelmatig haperingen. Sinds ik daar een goedkope 5 poorts TP-LINK Gbit ethernet switch tussen heb zitten gaat dat ook probleemloos.
Overigens bereik ik van de ene naar de andere PC op de Ziggo router een copy snelheid van max 89 MByte/sec, dus echt slecht is die switch ook niet.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-02 21:38

3DDude

I void warranty's

De ervaringen m.b.t. de Cisco router zijn wisselend

Vooral Wifi bereik schijnt niet heel geweldig te zijn.

Mijn broer woont in Leiden en heeft ook de Cisco + modem ineen en zegt dat hij connectiviteit issues heeft.
Hij zegt dat het internet soms weg valt... Maar dat kan ook de TP-Link accesspoint zijn.

Het punt is ik heb het probleem als ik daar ben nooit. dus lastig te achterhalen.

Zelf zou ik gewoon vragen om los een modem en dan zelf een degelijke router regelen ;).. Maargoed iedereen zijn eigen ding.

Het kan natuurlijk ook zijn dat jij totaal geen issues hebt met het door ziggo geleverde kastje / cisco routertje.

[ Voor 66% gewijzigd door 3DDude op 30-01-2012 23:42 ]

Be nice, You Assholes :)

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Ik heb zelf ook problemen gehad met de router en wegvallend internet. Na een beetje gekut te hebben met de instellingen werkt het nu prima. Over het bereik kan ik zeggen dat deze bij ons niet echt fantastisch is, maar wij doen alles bedraad, dus geen last van. Daarnaast heb ik ook nog niet geprobeerd om het beter te maken (positionering aanpassen etc.), dus wellicht dat iemand op het bereik met een wat gegronder verhaal terug kan komen.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:13

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik zit in dezelfde situatie als de TS, maar dan met een nieuwbouwappartement waar nog geen internet is. Ik wil ook voor Ziggo gaan.

Kun je de Ziggo router niet gewoon bridgen zodat ik m'n eigen router (TP-WR1043ND) en losse switch kan blijven gebruiken?

Dividend for Starters

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
PromWarMachine schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:42:
Ik zit in dezelfde situatie als de TS, maar dan met een nieuwbouwappartement waar nog geen internet is. Ik wil ook voor Ziggo gaan.

Kun je de Ziggo router niet gewoon bridgen zodat ik m'n eigen router (TP-WR1043ND) en losse switch kan blijven gebruiken?
Kan me moeilijk voorstellen dat dat niet kan. Er zullen namelijk een hoop mensen zijn die behoefte hebben aan meer bandbreedte in hun thuisnetwerk.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:13

Ja de ziggo modems zijn in bridge stand te zetten zodat je je eigen router kan gebruiken. Ik geloof wel dat je daarvoor even contact moet opnemen met de helpdesk maar het is zeker mogelijk.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:56

Ja het kan, je moet dan de helpdesk bellen van Ziggo om het naar een bridge te maken. Lees anders het Ziggo topic op GOT. Daar zijn genoeg mensen die dat hebben gedaan. Trouwens het is afwisselend welke modem/router krijgt. De ene krijgt Cisco de andere Ubee.

Edit: ik zie dat ADDG al heeft beantwoord.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb hier de cisco naast de koelkast staan, tegen de muur en de koelkast. Bereik op andere kamers is daardoor vrij slecht. Wij hebben puur voor wifi nog een draadloze router erbij gedaan. Bedraad is de cisco prima.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Kavaa
Volgens mij kun je bij de routers van ziggo gewoon DHCP uitschakelen en dan is het al een bridge, vervolgens je wifi settings goed instellen statisch ip geven en klaar.

En verder het signaal kan ook aan vele factoren liggen, denk aan veel metaal in huis.
Draadloze telefoon sets die naast je router/modem staan etc.

Voor de rest zijn het leuke dingen maar ik denk dat als ik er een zou krijgen dat ik hem gewoon als switch ga gebruiken en me Airport en PFSENSE het werk ga laten doen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Miepermans
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

djkavaa schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:27:
Volgens mij kun je bij de routers van ziggo gewoon DHCP uitschakelen en dan is het al een bridge, vervolgens je wifi settings goed instellen statisch ip geven en klaar.
Je hebt hierbij nogsteeds een dubbele NAT situatie, Dit is niet ideaal. Beter kun je even naar Ziggo bellen. Ze zetten dan in no-time de router om naar modem ( bridge ). Vervolgens hang je hier een willekeurige router achter met DHCP enabled op zijn Wan poort.

Tadaa, je hebt weer internet. :) Deze handeling duurt +- 10 minuutjes waarna je zelf even je modem en router kunt resetten om zeker te weten dat alle instellingen goed opgepakt worden.

Succes!

• Kavaa
Miepermans schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:38:
[...]

Je hebt hierbij nogsteeds een dubbele NAT situatie, Dit is niet ideaal. Beter kun je even naar Ziggo bellen. Ze zetten dan in no-time de router om naar modem ( bridge ). Vervolgens hang je hier een willekeurige router achter met DHCP enabled op zijn Wan poort.

Tadaa, je hebt weer internet. :) Deze handeling duurt +- 10 minuutjes waarna je zelf even je modem en router kunt resetten om zeker te weten dat alle instellingen goed opgepakt worden.

Succes!
Als het goed is kun je die dan gewoon aan de DMZ Toevoegen naar de router die DCHP uitdeelt toch..

• Miepermans
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

djkavaa schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:53:
[...]

Als het goed is kun je die dan gewoon aan de DMZ Toevoegen naar de router die DCHP uitdeelt toch..
Ja, dat kan. Nee dat is niet aan te raden. je creeert hierdoor een dubbele NAT functie. Dit houdt in dat er een 2 voudige vertaling van alle netwerkverkeer. In de praktijk wil je dit eigenlijk niet.

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
@PromWarMachine

@ TS

Als je overstapt naar ziggo (alles-in-in extra (top pakket dus) zou ik oppassen met een router of switch aan te de modem te koppelen.

Is er toch echter geen keus, dan hoop ik dat je 1GBps poorten hebt.. Is dit niet het geval, dan zal je router en modem er vaak uitvallen.

Het is maar een tip ;)

Heb je een goedkopere pakket dan zal je volgens mij geen last er van hebben.. _/-\o_

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Kavaa
Miepermans schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:57:
[...]

Ja, dat kan. Nee dat is niet aan te raden. je creeert hierdoor een dubbele NAT functie. Dit houdt in dat er een 2 voudige vertaling van alle netwerkverkeer. In de praktijk wil je dit eigenlijk niet.
dat is zeker waar maar het zou wel werken ;)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik sluit me aan bij veel van bovenstaande. Ik heb inmiddels aardig wat ervaringen opgedaan met de Cisco EPC3925 van Ziggo.

Oorspronkelijk was het de bedoeling om het Ziggo modem als router te gebruiken maar na enkele pogingen heb ik het weer gestaakt en het modem in bridge modus laten zetten met eigen router erachter (geen problemen meer gevonden).

Even plussen en minnen van enkel Ziggo router.

+ Eenvoudige setup
+ LAN poorten zijn 1Gb (evt geen aparte Gb switch nodig)

- Kwaliteit/bereik wireless signaal onder de maat
- Haalt niet de max snelheid bij 120Mbit abonnementen (waarschijnlijk is de CPU de bottleneck)
- wegvallende VPN verbindingen

Bij aanmaken VPN tunnels op de EPC3925 zelf gaat de router constant rebooten, bij gebruik VPN verbindingen waarbij een andere client verbinding maakt, houdt de verbinding niet langer dan een minuut stand onafhankelijk van welke methode of encryptie er voor VPN wordt gebruikt.

Persoonlijke conclusie:
Het lijkt erop dat de CPU in de EPC3925 niet krachtig genoeg is om alle taken uit te voeren of dat de firmware wellicht niet geoptimaliseerd is. Hoe dan ook, stel je wat meer of hogere eisen aan de router dan voldoet de EPC3925 m.i. niet.
Wil je het apparaat in bridge modus gebruiken en sluit je een router/switch combinatie aan die wel aan je eisen en wensen voldoet dan voldoet het apparaat wel.

[ Voor 6% gewijzigd door akimosan op 31-01-2012 15:00 ]

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2025
De Ubee modems hebben een mac-passthrough modus wat je kan zien als een uitgebreide dmz. Het is geen officiële bridge-modus omdat de routeer zelf ook blijft functioneren. Dit kan je zelf instellen.

Via de klantenservice kan de router-functionaliteit helemaal uitgeschakeld worden.

Ik heb zelf een Ubee en ik heb de router functionaliteit na een paar weken ergernis toch maar links laten liggen en het modem op mac-passthrough gezet. Veel fijner, mn eigen PfSense met een DD-WRT access point.

[ Voor 27% gewijzigd door Grootstyr op 31-01-2012 15:18 ]

Pagina: 1