Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vb2008] CSV bestand op datum filteren / sorteren

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-11 23:10
Beste,

Ik zit even met een uitdaging te kijken, ik heb een CSV file waarin oa de volgende gegevens staan:

tijd_ms; id1; id2; id3; <datum_tijd> = 11.01.1111 10:20:34; tag_naam

En hier onder:

22.343; 01; 02; 03;;;;;;;; 11.01.1111 10:20:34; jantje
etc.

Nu wil ik graag een vb2008 script maken om alle strings te sorteren en weg te schrijven in een aparte CSV file (kortom per datum 1 CSV file).

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit het best aanpakken (filteren)? ik kan de ; tellen en daarna de datum eruit filteren waarna ik de gegevens in een bestand weg schrijf?

Iemand wat suggesties hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Groet,

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Probeer eerst maar eens wat. dit is wel errug superbasic
Due probeer iets als je ergen tegenaan loopt in je methode leg je uit wat je hebt geprobeert, wat er niet goed gaat, hoe je dat ziet en wat het wel zou moeten zijn

gewoon doen

Iperf

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mij kun je met for al heel ver komen zonder te programmersn

Iperf

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Welkom bij de wondere wereld van het programmeren. Als je geen idee hebt waar je moet beginnen, breek je probleem dan in kleine stukjes en kijk of die gedeeltes al door iemand anders zijn opgelost.

Je hebt het hele .NET-framework aan je voeten liggen met Visual Basic .NET, dus het moet prima lukken iets werkends te vinden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan sowieso eens kijken naar de textfieldparser class :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• genesisfm
Ik ben er al een al mee bezig geweest echter zat ik even te denken hoe ik het beste kon aanpakken.
En ik had gehoopt dat ik hier wat tips kon krijgen (mbt mid / trim / etc.)

• MAX3400
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

genesisfm schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:12:
Ik ben er al een al mee bezig geweest echter zat ik even te denken hoe ik het beste kon aanpakken.
Neem aan dat je dan wel enkele voorbeelden in code of URL's voor ons hebt wat allemaal al geprobeerd is maar niet geheel voor jou werken? We kunnen wel zelf code gaan bedenken maar het zou fijn zijn als wij ons kunnen verplaatsen in jouw code en kijken of er fouten/verbeteringen in zitten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• genesisfm
Zal ik morgen eens doen, heb het eea al gemaakt idd echter staat het op mijn laptop en heb ik die niet bij :x

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Blijf for heaven's sake daar uit de buurt zolang dat niet nodig is; bekijk liever gorgi_19 in "[vb2008] CSV bestand op datum filteren / sorteren" nog eens een keer.
Verder: open even een nieuw topic met relevante code etc. wanneer je je laptop bij de hand hebt; hier kunnen we nu weinig mee en zo heeft je topic wel verdomd veel weg van een scriptrequest.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.