Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Archos G9 80 en heb daar een 16GB micro SDHCcard voor gekocht van het merk icisu (Dixons).
Als ik daar via mijn PC en de adapter bestanden opzet zoals foto's e.d. en hem daarna in de Archos stop dan wordt de Card herkent en kan via de bestanden app de card aanspreken.en zien wat er opstaat.
Als ik een bestand aanklik dan komt de vraag met wat ik het wil openen en dat lukt ook.
To zover geen problemen.

Maar in de Archos kan ik er geen bestanden op schrijven.
Het lijkt wel of de Card schrijf beveiligd is.

Zijn er meer mensen die dit herkennen en er misschien iets op gevonden hebben?

Groet, Rein Hoen

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 15:07

RUFFNECK

Poentje

Haha ik moest wel lachen toen ik je topic title zag (mocro-sdcard :+ )

Maar goed, ik heb geen ervaring met het apparaat zelf, maar heb je geen andere kaart in de buurt, die je zou kunnen testen in je Archos? Tegenwoordig komen heel wat telefoons ook met zo'n microSD kaart? Of van een kennis ofzo, gewoon voor even snel :)

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 20:53

LocalJoost

plaatje hieronder

wellicht kan het wat te maken hebben met het bestandssysteem op de SD-kaart (NTFS geformatteerd op je PC?)
Make sure that your memory card is formatted in the Windows FAT* (12, 16, 32) file system.
Cards formatted in NTSF or other file systems cannot be read by the ARCHOS.

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mocro SDcard :+
Wat LocalJoost zegt, in welk bestandssysteem is je SD-kaart geformatteerd? FAT32 moet je hebben.
Heeft de archos een write protection switch of iets dergelijks? Anders kan het best zijn dat je kaart stuk is, of je tablet.

Android developer & dürüm-liefhebber

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Titelfix :Y)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Dank voor de berichten.
Het is een nieuwe kaart die ik gekocht heb, ga er even vanuit dat hij goed werkt.
Maar ik heb hem wel NTFS geformateerd ivm de 4GB limitatie van Fat32.
Het zou zo maar kunnen dat ik een (eigen vakantie) film erop wil zetten die groter is dan 4 gb en dat lukt niet met Fat32.
Maar ik ga deze kaart formateren met Fat32 en kijken of het schrijven erop dan wel lukt.
Lezen gaat nu met NTFS wel.
Groet, Rein.

Bedankt voor het fixen van de titel. ;)

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 21:51
ik heb me kaart eerst in fat32 geformateerd en daarna naar NTFS en werkte toen wel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart nu Fat32 geformateerd en nu kan ik er ook op wegschrijven.
Als ik nu een groot bestand zoals een film op mijn Archos wil afspelen dan moet dat maar via een USB Stick.
Bedankt voor het meedenken.

Groet, Rein
Pagina: 1