Toon posts:

LCD laptop kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik ben benieuwd wat jullie diagnose is van het volgende probleem: ik ben laatst in een dronken bui op de laptop van mn vriendin gaan staan, die open op de grond lag. Geen verdere toelichting nodig daar :P
Gevolg was een gebroken scherm.

Nu heb ik op ebay een nieuw scherm gekocht en die gemonteerd. Dit is op zich een makkelijk klusje, maar tot mijn teleurstelling gaf het nieuwe scherm alleen een half wit/half zwart beeld. Als ik de laptop aansluit op mn pc monitor dan doet die het prima, dus aan de videokaart/chip zou het dan niet kunnen liggen. Ik heb wel twintig keer de connector gecontroleerd, maar tevergeefs. Ik heb ook weer het kapotte scherm gemonteerd en die gaf nog steeds het oude beeld (geheel wit met barsten). Dus je zou dan zeggen dat het ook niet aan de connector ligt. Denken jullie dat het nieuwe scherm ook kapot is, of dat er wat meer met de laptop aan de hand is?

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/j757WeWFGvrmt.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 17:07 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heeft het vervangende paneel ook precies dezelfde specs als je oude paneel?
sommige notebooks kunnen geleverd worden met meerdere panelen, en dan zit daar nog wel eens verschil in.

Over welke hardware hebben we het hier trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Over een acer aspire one happy. Het oude scherm had een serienummer modelnummer (B101AW06) en op het nieuwe scherm staat dat die compatible is met zowel dat serienummer modelnummer alsook nog een ander nummer. Het nieuwe scherm lijkt wel iets zwaarder en íets dikker. Maar zoals gezegd heeft die hetzelfde nummer

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 17:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Serienummers zouden niet hetzelfde moeten zijn, het gaat om de partnumbers op zo'n scherm.
Als het nieuwe scherm compatible is, dan vraag ik me af of het precies hetzelfde is als het andere scherm.

Als dat wel het geval is, dan kan het nog wel eens zo zijn dat er meer defect is dan enkel de monitor (hoewel ik me dat sterk afvraag).

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, serienummer is niet het goede woord. Het is het model nummer. Het lijkt mij ook sterk dat er meer kapot is dan het scherm. Op de rest heb ik geloof ik niet gestaan XD

Edit: Op ebay staat B101AW06 V.1 en op het oude scherm ook, dus dat zit wel goed dan. Hoeveel ik ook met de connector pruts, de strepen veranderen verder ook niet (als het daar aan ligt dan zou je denken dat ze wel veranderen)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 17:13 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

euhm
misschien is je aankoop/nieuw paneel ook defect? :+ garantie zoeken dus

[ Voor 9% gewijzigd door Fordox op 30-01-2012 17:21 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Tjah, misschien herkent iemand de foto in mijn eerste post als een typisch symptoom voor een defect scherm of voor een defecte kabel of zo...

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 15:03
Waarom laat jou vriendin haar laptop op de grond slingeren haha :p.

Maar je bent zelf al aan het troubleshooten geweest: het scherm zit goed aangesloten en zou compatibel moeten zijn. Als deze het dan niet doet vrees ik dat terugsturen toch de beste optie is.
Pagina: 1