Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Klachten over accu Nokia Lumia 800 blijven na update

Pagina: 1
Acties:

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:07

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
In nieuws: Klachten over accu Nokia Lumia 800 blijven na update wordt gesteld dat de batterij van de lumia 800 nog steeds slecht is. Dit na aanleiding van de berichten van gebruikers op GoT.

Wat mij erg verbaast is dat de reacties van gebruikers (in de zelfde thread) die stellen dat het niet een batterij maar een ontvangstprobleem is totaal wordt genegeerd. Als 3G wordt aangezet gebruikt de telefoon vaak een stuk meer energie, waarschijnlijk omdat hier de ontvangst slechter van is dan "normale GSM" ontvangst.

Ook stelt het stuk dat alle gebruikers hier last van hebben terwijl er erg veel zijn die er geen last van hebben. Enige nuance mag dus wel worden toegevoegd.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
De Lumia 800 is niet de enige telefoon met 3g - en 3g verbruikt meer als je minder ontvangst hebt. Dat probleem is specifiek op de Lumia 800, terwijl alle smartphones last zouden moeten hebben van dit 3g-probleem. Het probleem is dus de accuduur en niet de ontvangst imho. Of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Er zijn altijd klagers... die vraag is of die representatief zijn voor het probleem.

Er was een specifiek accu probleem. En dat lijkt nu opgelost. Het is de vraag of de klagers die over blijven een accu of een ander (bijvoorbeeld ontvangst ) probleem hebben.

Mijn smartphone trekt in een dag leeg wanneer in mijn lab zit, vanwege de belachelijk slechte ontvangst daar. Ik draai makkelijk 2 dagen wanneer ik vooral in mijn kantoor zit, en 4 dagen wanneer ik in het buitenland ben, en roaming uit staat. Je moet dus altijd heel voorzichtig zijn met energie verbruik problemen... die kunnen heel goed aan de persoon/situatie liggen i.p.v. aan de telefoon.

Wanneer er bekende accu problemen zijn, zal natuurlijk iedereen alles daaraan wijten... Maar wanneer die problemen verholpen zijn, dan is het goed mogelijk dat degenen die eigenlijk voornamelijk ontvangstproblemen hadden dan overblijven. (En wel hard blijven klagen.) Het huidige artikel is nogal (veel?) te stellig in dat de problemen niet opgelost zijn, met te weinig harde argumenten. Dat er nog steeds mensen klagen op de Tweakers forums zegt heel weinig.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Er zijn altijd klagers... die vraag is of die representatief zijn voor het probleem.
Klagers zijn er altijd. De mate waarin de klagers zich nu melden, is echter wel groter dan gebruikelijk is bij klachten over smartphone-accuduur. Het is altijd lastig in te schatten, maar een combinatie van het aantal topics in diverse fora, het aantal reacties op die topics en de ernst van de gemelde problemen leidden bij mij tot het idee dat het inderdaad een issue is :)

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:07

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
arnoudwokke schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:49:
De Lumia 800 is niet de enige telefoon met 3g - en 3g verbruikt meer als je minder ontvangst hebt. Dat probleem is specifiek op de Lumia 800, terwijl alle smartphones last zouden moeten hebben van dit 3g-probleem. Het probleem is dus de accuduur en niet de ontvangst imho. Of zie ik iets over het hoofd?
Dat de ontvangst van 3G misschien het probleem van de Lumia 800 is waardoor deze asociaal veel stroom gebruikt ipv dat de batterij slecht is. Ik zeg niet dat dit zo is, maar zou ook een goede verklaring kunnen zijn. Over het algemeen is mijn 3G ontvangst slechter dan mijn niet-3G ontvangst.

En klagers, tja.. die zoeken wel relatief gezien vaker het forum op dan mensen die geen problemen hebben ;).

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem, als ik de accu oplaad tot 100% en de tel dan van het het stroom afhaal, dan valt de accu meteen terug naar 78%
Doe ik hem daarna meteen weer aan de lader tot de accu weer vol is, dan valt het percentage niet meer terug. :?
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ps, ook al een hard reset uitgevoerd.

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:25
Ik zou het ook geen klagen noemen, ik heb het probleem namelijk ook en ik weet zeker dat ik een reguliere gebruiker ben.

Als ik mijn telefoon een dag niet gebruik dus alleen standby heb staan haal ik het al amper. Ik heb 3g en bluetooth aan, WIFI uit verder 0 geinstalleerde applicaties die op de achtegrond draaien, alleen whatsapp overigens.

Mijn telefoon houdt het nooit een dag vol zonder stroombesparing.

Een lange dag in het weekend van s'morgens tot s'nachts haal ik echt niet zonder tussentijds opladen. Soms dagen door de week ook al niet, al kan ik niet aantonen waarom de ene dag wel en de andere niet.

Ik heb na de update nog steeds geen hard reset gedaan dat ga ik nog een keer als ik tijd heb proberen.

Mijn 3g ontvangst is meestal prima, zowel op werk als thuis.

[ Voor 5% gewijzigd door wiene op 07-05-2012 13:17 ]

Verwijderd

wiene schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:14:
Als ik mijn telefoon een dag niet gebruik dus alleen standby heb staan haal ik het al amper. Ik heb 3g en bluetooth aan, WIFI uit verder 0 geinstalleerde applicaties die op de achtegrond draaien, alleen whatsapp overigens.
En wat als je whatsapp eens deinstalleerd?

De Lumia 800 heeft echt wel een betere accu tijd dat wat jij beschrijft. Tenzij die kapot is, moet het dan aan een specifiek software instelling liggen. Ik heb van mensen gehoord dat whatsapp op Windows Phone extreem veel accu slurpt, dus dat lijkt me een eerste om eens uit te proberen.

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:25
Zonder Whatsapp vind ik mijn telefoon niet compleet dus dat ga ik niet doen. Overigens had ik de lumia al voor dat de whatsapp app er was, ik toen al dezelfde problemen.

Toen was de huidige update er wel nog niet. Overigens sluit ik altijd alle applicaties ook nog af. Ik gebruik de home knop nooit om terug te gaan naar het menu.

Als ik binnenkort een hard reset heb gedaan laat ik het weten.
Pagina: 1