Wake on lan werkt maar voor een paar minuten

Pagina: 1
Acties:

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-02 16:54
Ik heb thuis een pc staan die ik vanaf overal ter wereld aan wil kunnen zetten waneer ik maar wil. Ik heb het al voor elkaar gekregen om het te laten werken, het enige probleem is dat het de eerste 10 minuten werkt en daarna niet meer.

Dus ik heb wat gegoogelt en kwam erachter dat dit aan de arp lag, na 10 minuten gooit ie de verwijzing naar mijn ip address weg en kan mijn computer dus niet meer bereikt worden.

Ik heb dus geprobeerd poort 9 te laten forwarden naar het boardcast address, 192.168.1.255 alleen dit wil dus ook niet werken wat waarschijnlijk ligt aan ip directed broadcast,

De router die ik heb is een Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter Ziggo, deze heeft dus niet al teveel opties en daarom kan ik directed broadcast en static arp niet inschakellen. tussen mijn computer en mijn router zit nog een switch met 5 aansluitingen

Nu heb ik dus geweldige ziggo apperaat waar ik niks mee kan doen. nu is mijn vraag hoe ik wol 24/7 werkende ga krijgen in mijn netwerk?

het liefst zonder extra apparatuur aan te schaffen, ( ik heb nog een oude linksys liggen met ddr-wrt, mischien dat ik deze nog ergens er tussen kan gooien en het werkende te krijgen, maar het liefst zonder dit )

[ Voor 3% gewijzigd door Eagleman7 op 30-01-2012 16:12 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:56
Kort en simpel.

Als je op de Ubee geen aanpassingen kan doen op de ARP table of er zijn geen opties beschikbaar
in de port forwarding menu's met betrekking tot WOL, dan zal WOL nooit gaan werken zoals jij dat wilt.

Je ontkomt dan niet aan een extra router die wel over die functies beschikt.
De Linksys met DD-WRT zou een oplossing kunnen bieden.

Ik vrees dat geen enkele keus hebt.

• Eagleman7
cornfed99111 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 00:59:
Kort en simpel.

Als je op de Ubee geen aanpassingen kan doen op de ARP table of er zijn geen opties beschikbaar
in de port forwarding menu's met betrekking tot WOL, dan zal WOL nooit gaan werken zoals jij dat wilt.

Je ontkomt dan niet aan een extra router die wel over die functies beschikt.
De Linksys met DD-WRT zou een oplossing kunnen bieden.

Ik vrees dat geen enkele keus hebt.
mischien is het mogelijk om te subnetten voor 62 nodes zodat het nieuwe broadcast address 63 wordt, hopen dat dit address niet geblokeerd wordt bij het forwarden.

Wat ook en probeelm is dat de oude router maar 100 mbit ondersteund en we een week geleden overal cat 6 hebben liggen met Gbit aansluitingen op de switch en ziggo router.

• cornfed99111
Broadcast werkt uitsluitend op een .255 adres. Dat zijn van tevoren gemaakte afspraken.

Dat wordt inderdaad geen gelukkige combinatie van netwerkapparatuur.
Misschien is het te overwegen om een andere gigabit router te kopen in de plaats van de switch.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 12:21
Ik heb min of meer een zelfde situatie, maar dan met een UPC Thomsom Router/Modem.

Uiteindelijk heb ik mijn Cisco router (met DD-WRT) aan een port gehangen, port 9 geforward in mijn Thomsom en in de DD-WRT het e.e.a. ingesteld.

Ik kan weer ten alle tijden mijn pc aanzetten op afstand : )
Kost alleen wat (meer) stroom (de cisco router)....

PVoutput

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Eagleman7 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:11:
Ik heb dus geprobeerd poort 9 te laten forwarden naar het boardcast address, 192.168.1.255 alleen dit wil dus ook niet werken wat waarschijnlijk ligt aan ip directed broadcast,
Wat is je subnet mask? 192.168.1.255 is volgens mij alleen het broadcast address als je subnet mask /23 of /24 is.

• Eagleman7
cornfed99111 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:12:
Broadcast werkt uitsluitend op een .255 adres. Dat zijn van tevoren gemaakte afspraken.

Dat wordt inderdaad geen gelukkige combinatie van netwerkapparatuur.
Misschien is het te overwegen om een andere gigabit router te kopen in de plaats van de switch.
Zeker weten?

als ik subnet kan ik andere netwerk adressen en broadcast adressen krijgen dan 192.168.1.0 en 192.168.1.255
downtime schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:23:
[...]

Wat is je subnet mask? 192.168.1.255 is volgens mij alleen het broadcast address als je subnet mask /23 of /24 is.
prefix is nu nog 24 ( 255.255.255.0 ) en als ik zo in mijn ziggo router kijk kan ik ook nergens de subnet veranderen.
knights16 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:18:
Ik heb min of meer een zelfde situatie, maar dan met een UPC Thomsom Router/Modem.

Uiteindelijk heb ik mijn Cisco router (met DD-WRT) aan een port gehangen, port 9 geforward in mijn Thomsom en in de DD-WRT het e.e.a. ingesteld.

Ik kan weer ten alle tijden mijn pc aanzetten op afstand : )
Kost alleen wat (meer) stroom (de cisco router)....
Zou ik ook kunnen doen alleen ik heb zo'n verschrikkelijke dwarse vader die het er weer niet tussen wil hebben, is ie weer bang dat het niet meer werkt...

Enige oplossing is dan om die ddr-wrt router bij mij boven naast me pc te zetten, alleen dan ga ik wel met 900mbit snelheid achteruit, dat is alleen te merken als ik iets wil kopieeren naar de nas. inplaats van 45MB/sec naar max 12.5 MB/sec.

Of ik koop een neiuwe router van ong 75 euries die wel Gbit aansluitingen heeft en dd-wrt kan draaien.

[ Voor 61% gewijzigd door Eagleman7 op 31-01-2012 17:27 ]

• Eagleman7
Nu zit ik dus te denken aan een extra router erbij kopen, deze 15 meter verderop te plaatsen ( boven ) en dan met een kabel deze router naar een switch te verbinden, achter deze switch zit de ziggo router en op de router boven heb ik mijn pc aangesloten.

Router ( Ziggo ) > Switch > Router ( Netgear WNDR3700 ) > Mijn pc

Op deze Netgear kan ik openwrt of ddr-wrt installeren os misschien zelfs al de static arp's instellen op het os wat er standaard al opstaat.

Nu zitten er natuurlijk 2 poorten op de Netgear router. Namelijk WAN en LAN. als ik de kabel in WAN steek gaat het waarschijnlijk niet werken.

Nu vraag ik me af of het hele static arp wel gaat werken omdat als de Wake on Lan pakketjes aankomen op de ziggo router en hij kan geen arp verzwijzing naar mijn mac address vinden dat ie dus het WOL pakketje weggooit.

Klopt dit?

• cornfed99111
Eagleman7 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:52:
Nu zitten er natuurlijk 2 poorten op de Netgear router. Namelijk WAN en LAN. als ik de kabel in WAN steek gaat het waarschijnlijk niet werken.
De Netgear moet routen om het mogelijk te maken een arp entry aan te passen.
Dus de kabel moet in de WAN poort. De arp tabel entry en een port forward worden in de Netgear gezet.
Nu vraag ik me af of het hele static arp wel gaat werken omdat als de Wake on Lan pakketjes aankomen op de ziggo router en hij kan geen arp verzwijzing naar mijn mac address vinden dat ie dus het WOL pakketje weggooit.
De Netgear router blijft normaal gesproken altijd aan staan. Dus er is geen arp entry nodig in de Ziggo router.
Wel moeten de poorten openstaan in de Ziggo router naar de Netgear router toe, bijvoorbeeld middels een DMZ Host functie of port forwarding. Anders komen de pakketjes niet door de firewall.

Wel stuit je op het probleem dat je een nieuw intern netwerk begint vanaf de Netgear router.
Apparatuur aangesloten op de Netgear zal de rest van het netwerk niet zien of kunnen benaderen.
Daarom is het verstandiger om de switch te vervangen door bijvoorbeeld die Netgear router.
Pagina: 1