[Alice] Aanpassingen tarieven en overname door Tele2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:32
Ik kreeg vanmiddag een nieuwsbrief in mijn mailbox met de volgende tekst:

Vanaf 1 maart 2012 gelden er nieuwe tarieven voor een aantal Alice-diensten. Dit betekent voor u dat uw Alice-abonnement wordt gewijzigd van € 29,90 per maand naar € 32,40 per maand.

U weet waarschijnlijk al dat Alice haar krachten heeft gebundeld met Tele2. En daarom hebben wij voor u een scherpe aanbieding voor Interactieve Televisie van Tele2. Stap nú over op het Televisie, Internet & Bellen-pakket van Tele2 en betaal de eerste 6 maanden maar € 20, - per maand! Het enige wat u hoeft te doen, is op de bestelknop te klikken.

Voordelen van Interactieve TV
Interactieve TV geeft u keuze uit meer dan 70 TV- en Radiozenders. Met de interactieve TV-gids stelt u makkelijk uw eigen TV-avond samen. En voor het huren van een film hoeft u de deur niet meer uit dankzij de Tele2 Videotheek.

Vertrouwd
Uw internetsnelheid blijft zoals u gewend bent, razendsnel tot 20Mb/s. Voor bellen betaalt u voortaan, naast het starttarief van € 0,10 per gesprek, maar € 0,08 per minuut. En dat naar alle vaste én mobiele nummers in Nederland (m.u.v. betaalde servicenummers). U behoudt gewoon uw huidige telefoonnummer.

Heeft u nog vragen over deze verandering? Onze klantenservice staat voor u klaar: 0900-1560 (€ 0,15/min). Wilt u naar aanleiding van deze verandering uw abonnement wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit tot 1 maart 2012 kosteloos doen.

We hopen dat u ook in 2012 weer veel plezier beleeft aan uw abonnement.

Met vriendelijke groet,
Alice

Aanbieding i.c.m. een 1-jarig contract. Actie is geldig t/m 29 februari 2012.

Ik heb even doorgestreept wat niet zo boeiend is... De vaste prijsverhoging vind ik jammer, maar geen probleem, alles wordt duurder, dus internet ook. Wat ik alleen wel erg raar vind: Alice had altijd onbeperkt bellen. Je betaalde alleen een starttarief per telefoongesprek, maar geen kosten per minuut. Een uur aan de lijn was dus net zo duur als 5 minuten. Nu wordt dat dus 8ct per minuut! Een uur bellen kost je dan dus € 4,80! Dat is me nogal een omslag, mag dat zomaar?

En krachten gebundeld met Tele2? Dat wist ik al, maar ben er niet blij mee...

Het wordt geloof ik tijd om over te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Hier een extra probleem: moet de tijd tot glasvezel overbruggen met extra kosten

Zit ik niet op te wachten: jammer! Voordeel is wel dat je je contract mag opzeggen...

Edit:
Ik lees nog eens goed en inderdaad verstopt onderaan staat verhoging van vast bellen:
ongehoord om dat zo in de tekst in te verstoppen...

[ Voor 30% gewijzigd door HeyDude op 30-01-2012 16:23 ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-07 17:38
Hier ook de e-mail gisteren binnengekregen. Lekker zeg, je betaalde bij Alice 20 euro voor het internet plus een 10-tje voor gratis bellen naar vaste nummers. Zeg maar 10 euro flatfee lekker je zelf gek bellen naar vaste aansluitingen. Wat later werd dat 10 euro flatfee + 10 eurocent starttik. Oké dat was nog wel te doen. Maar nu vervalt dus compleet de functie van de flatfee en gaat men over op starttik + verbruikstikken. Dan zou je denken dan kan die flatfee van 10 euro toch wel weer van het abonnement af toch? Ergo 20 of van mijn part 22,50 euro per maand en voor het bellen starttik + usage. Maar wat Tele2 nu flikt is niet netjes en ook niet echt slim. Inderdaad tijd om over te stappen.

Weet alleen nog niet wat een goed alternatief is (goedkoop maar redelijke kwaliteit).

Zit met een schuin oog naar Telkfort te kijken. Die doen het nog wel voor 30 euro en 5 cent starttik en verder los gaan. extra snelheid (indien beschikbaar) is daar ook niet zo duur. Maar geen flauw idee hoe hun kwaliteit is in mijn wijk. klantenservice interesseert mij geen biet. Gebruikte ik bij alice ook niet (behalve dan als de copperjet weer eens kaduuk was).

[ Voor 19% gewijzigd door zuma op 31-01-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Zojuist Alice opgezegd. Uiteraard waren ze niet geamuseerd maar nu komt ie:
"Beste mijnheer het is helemaal niet zo dat u bij Alice nu tikken moet gaan betalen, het abonnement wordt inderdaad verhoogd naar 32,40 maar u gaat niet de tikken betalen". Dus ik zeg dat het wel zo staat in de ontvangen e-mail. "Dat klopt niet, dat geldt alleen voor Tele2".

Helaas voor Alice en gelukkig voor me zelf heb ik al een deal een gemaakt bij een andere aanbieder, ietsjes goedkoper voor zolang dat nu weer gaat lukken. Wie weet ga ik nog wel naar dat lekkere mokkel van een Alice terugverlangen als de stabiliteit van de verbinding van die andere aanbieder tegenvalt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:20
Mijn idee is nu : wegwezen bij Alice!
Ik ga naar Telfort denk ik. Hoor ik goede verhalen over.

Die 0,08 cent per minuut doet hem de das om. Dat kan gaan aantikken.
Daar komt bij dat soms mijn lijn eruit vliegt, zo'n gemiddeld 2x per maand, en dat ze na al die telefoontjes van mij er nog niets aan hebben kunnen doen. Ik heb het jaren geaccepteerd ook omdat ze zo goedkoop waren, maar nu dus niet meer.
Ook het invoeren van een starttik van 10 cent een tijd geleden beviel me al niet. Kost je zo 5 euro weer meer pm.

Edit: Hoezo kostenloos contract opzeggen? Moet je daar voor betalen dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 31-01-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:07

EMP

Krulloos!

Same problem hier. Mijn moeder en ik hebben beide Alice, mijn moeder voornamelijk om het goedkope bellen naar vast, en ik omdat ik vrij positief over het bedrijf was en het gewoon een nette aanbieding was, ondanks dat BBNed bij mij alleen ADSL1 heeft liggen (dus max 8 MBit).

Op zoek naar alternatieven dus... Ik wordt kriebel van Tele2, Ziggo is qua bedrijf vervelend, maar het product is niet slecht, xs4all is mijn favoriet, maar ik vind TPB ook fijn om te kunnen bereiken. Bijkomend is xs4all niet echt goedkoop...

Ik zit nu serieus te denken over TweakDSL: goede prijzen, en flat-free bellen is voor 5 euro ('s avonds en in de weekends) of 10 euro (altijd binnen NL) los bij te bestellen op een basisprijs van 25 euro. Geen slechte deal dacht ik zo.

Dat Alice er door deze actie uit gaat is duidelijk (ze hebben al eens het zwaard van Damocles boven zich gehad met de 'sneaky' starttarief-invoering, maar nu heeft het ook nog eens haar speerpunt prijs verloren.

Wat voor alternatieven denken jullie aan?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Een andere ADSL aanbieder is geen oplossing omdat ik na jaren 8mbit toch meer snelheid wil.

Ik denk aan Ziggo als tussenoplossing voor de glasvezel die er dit jaar hopelijk komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Harribo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:47:
Edit: Hoezo kostenloos contract opzeggen? Moet je daar voor betalen dan?
economisch en civielrechtelijk wellicht wel ja. stel je sluit een 1-jarige contract af. echter na 8 maanden worden de voorwaarden gewijzigd. Als je dan weg wil zou je eigenlijk 4 maanden omzet door de neus van de aanbieder boren. Dus eerder weg gaan moet je dan eigenlijk afkopen en het nadeel van de wijziging zou je je wellicht civielrechtelijk daar wel weer vanaf mogen trekken (van die afkoopsom). Maar hier komt de grap in telecomland. er bestaat bestuursrecht dat bij wijzigingen in de voorwaarden kosteloos het contract beëindigd moet kunnen worden.

Kortom als je nu Alice opzegt dan moet je dat voor 1 maart doen. nagenoeg naadloos overstappen kost volgens huidige procedure kennelijk 35 dagen. Aangezien Tele 2 de mededeling deed op 30 januari kan je pas op zijn vroegst weg zijn op ergens begin maart en niet op 1 maart. die extra dagen maak je dan extra kosten bij Alice. Omdat ze zo laat hebben geinformeerd over de wijziging maak je eigenlijk al onnodige kosten om te kunnen beeindigen (namelijk het maanddeel van de tariefverhoging + eventuele extra beloksten die je maakt in dat maand deel na 1 maart 2012). Die mogen ze volgens mij dus niet in rekening brengen.

TW:
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
2.Het eerste lid is van overeenkomstige toepassing op aanbieders van programmadiensten. Bij ministeriële regeling kunnen categorieën van programmadiensten worden aangewezen met betrekking waartoe voor de desbetreffende aanbieder de in de vorige volzin bedoelde verplichting geheel of gedeeltelijk buiten toepassing blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 17:49
Zonet ook gepost op het Frontpage topic over deze verhoging... volgens de klantenservice van Alice verhoogden alle ISP's hun abonnementen met 2,50 euro.
Verder zei ze dat Alice het zelf ook zou doen, als ze geen onderdeel waren geworden van Tele 2. Ook benadrukte ze dat Alice alleen maar administratief onder Tele2 valt en de rest (techniek, service, etc) allemaal Alice blijft. Goed, ik moet het nog zien.
De grootste reden voor mij dat ik Alice nam, is om weg te zijn bij KPN en Tele2 mag ik ook niet. Verder heb ik geen televisie, dus Ziggo oid is ook uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Grrrr

Werd ik ook nog tijdens het "opzeg telefoontje" als niet slim bestempeld omdat ik meer wilde betalen dan bij hun voor "hetzelfde" en ik profiteerde nu wel jammer genoeg van de mogelijkheid om door de tarief verhoging meteen op te zeggen.

Nog 2 redenen om meteen op te zeggen was mijn reactie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Bij mij werd ook zo'n zwakke poging gedaan dat ik meer zou gaan betalen bij opzeggen. rustig uitgelegd dat bijvoorbeeld Telfort een aanbod had die goedkoper was ook al zou Alice de tikken niet in rekening brengen. Duidelijk niet goed geinstrueerd daar bij die helpdesk. De taal van de e-mail is klip en klaar je gaat tikken betalen en als dat niet zou kloppen dan zouden alle alarmbellen nu wel bij alice nu wel afgegaan moeten zijn en had er al al lang een herstel mailtje gevolgd. ik concludeer dat er gewoon tikken in rekening gebracht gaan worden ongeacht wat ze telefonisch beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Die e-mail van Alice/Tele2 vind ik niet echt duidelijk. Het is duidelijk een verkooppraatje om over te stappen naar Tele2, maar die verhoging van de beltarieven is dat nou ook bij Alice, of alleen bij Tele2? Op de site staat in iedergeval dat het nog gewoon gratis is per minuut, enkel 10 cent starttarief link

Als het bellen per minuut gewoon gratis blijft blijf ik ondanks de verhoging lekker bij Alice. Als er ook per minuut afgerekend moet gaan worden ga ik maar eens op zoek naar een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Even bellen met de "vriendelijke" opzeg meneer of mevrouw: is het antwoordt niet naar je zin: meteen de goede aan de lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
zuma schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:42:
De taal van de e-mail is klip en klaar je gaat tikken betalen en als dat niet zou kloppen dan zouden alle alarmbellen nu wel bij alice nu wel afgegaan moeten zijn en had er al al lang een herstel mailtje gevolgd. ik concludeer dat er gewoon tikken in rekening gebracht gaan worden ongeacht wat ze telefonisch beweren.
Ik geef ze het voordeel van de twijfel. Ik heb net ook gebeld en er werd inderdaad gezegd dat ze (vooralsnog) geen tikken in rekening gaan brengen. Dat zou wel kunnen veranderen in de toekomst zei de telefoniste. Dat zien we dat wel weer dan denk ik zo, kan ik er altijd nog vanaf, want ze zijn verplicht om je daar dus over te berichten zoals ik hiervoor las en je ook kostenloos dan de mogelijkheid aan te bieden om weg te kunnen.

Die paar euro verhoging kan ik prima mee leven, dus ik blijf ff bij Alice denk ik. Ook niet onnodig zin in dat overstappen trouwens, een gedoe soms.
HeyDude schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:23:
Werd ik ook nog tijdens het "opzeg telefoontje" als niet slim bestempeld
Hahaha...slimme telefoniste dan, dat zeg je toch niet? Maak je geen vriendjes mee.
PeterEs schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:23:
....Het is duidelijk een verkooppraatje om over te stappen naar Tele2, ...
Dat is het dus ook, het mailtje komt ook van Tele2, niet echt van Alice zelf. Tele2 ben ik allergisch voor, mag hopen dat de kwaliteit wel gewaarborgd blijft. Want over Tele2 hoor ik niet veel goede verhalen. Hoewel elke provider wel zijn fans en vijanden heeft.
Als het bellen per minuut gewoon gratis blijft blijf ik ondanks de verhoging lekker bij Alice. Als er ook per minuut afgerekend moet gaan worden ga ik maar eens op zoek naar een ander...
Zo denk ik er ook over, het zal wel oke komen.

[ Voor 32% gewijzigd door Harribo op 02-02-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Ik zit me ineens wat te bedenken. alice was aanvankelijk een provider waar je maandelijks kon opzeggen. Ik meen me te herinneren dat ik ergens in het voorjaar van 2011 een telefoontje heb gehad of ik niet een jaarabo wilde nemen dan zou ik wat korting krijgen op het maandtarief bij maandelijks opzeggen ongeacht de duur. Eigenlijk heb ik toen een nieuw abo gesloten die nog geen jaar heeft gelopen dus. Ik zou dus wel even bij Alice navragen of je nu sowieso contractvrij bent (maandelijks kan opzeggen dus ook na 1 maart als de verhoging definitief is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:32
Ik heb ze afgelopen week gebeld, en deze (aardige, maar erg zakelijk klinkende) mevrouw gaf inderdaad toe dat de belkosten dus wel in rekening gebracht gaan worden. Daarop heb ik dus aangegeven dat ik het abonnement wilde opzeggen omdat er bij ons in huis nogal veel wordt gebeld (minimaal een uur per dag, á 4,70 per uur volgens de nieuwe voorwaarden... ). Ze vroeg nog of ze een aanbieding mocht doen van Tele2, maar daar heb ik voor bedankt, beetje alergisch voor ;)

Nu heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij t-mobile/online... Zodra de opleverdatum bekend is zeg ik het abonnement op bij Alice (afgesproken met de desbetreffende mevrouw) om geen dagen zonder internet te zitten. En dan zien we wel eens even hoe dat bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Op zich een eerlijk en helder bericht dat er inderdaad gesprekskosten gerekend worden maar wel vreemd dat dit niet bij alle medewerkers bekend is of zelfs ontkend wordt.

Maar goed dit zal ze een behoorlijk aantal klanten kosten ben ik bang, was over de stabiliteit vd lijn tevreden,
Ben wel blij dat ik verlost ben van het Copperjet modem.
Dat ding had een dagelijkse reset nodig om een stabiele verbinding te garanderen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
GertW schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:11:
Ik heb ze afgelopen week gebeld, en deze (aardige, maar erg zakelijk klinkende) mevrouw gaf inderdaad toe dat de belkosten dus wel in rekening gebracht gaan worden.
Hoe kan het dat ze dat bij Alice tegen jou wel zeggen en tegen mij dan niet??

Edit: volgens mij is dit de waarheid:
http://alice.gebruikers.e...2012&pid=13706#post_13706

[ Voor 29% gewijzigd door Harribo op 03-02-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik werd zojuist gebeld door Tele2 vanwege de overname en vertelde me ook over de aanbieding. Ik was alleen vergeten te vragen of het analoge TV of digitaal is. Wij, in tegenstelling tot 90% van de mensen, hoeven geen digitaal. Daarnaast zei die dat we MOESTEN overstappen, dat had ik nog nooit gehoord...maybe weer eens tijd om providers te gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Er zijn steeds minder Alice klanten. Dan is het logisch dat het 'merk' Alice gaat verdwijnen.
Tele2 heeft BBNed/Alice niet gekocht om er verlies op te maken.

Sowieso kan je nu direct zoeken naar andere aanbiedingen. Je bent nu vrij om te kiezen.
Tele2 biedt uitsluitend digitale IPTV aan.
Analoog wordt in Nederland uitsluitend aangeboden door de grote kabelbedrijven, op enkele uitzonderingen na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
vinom schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:26:
Ik werd zojuist gebeld door Tele2 vanwege de overname en vertelde me ook over de aanbieding. Ik was alleen vergeten te vragen of het analoge TV of digitaal is. Wij, in tegenstelling tot 90% van de mensen, hoeven geen digitaal. Daarnaast zei die dat we MOESTEN overstappen, dat had ik nog nooit gehoord...maybe weer eens tijd om providers te gaan vergelijken.
Wij zijn overgestapt naar UPC. Sneller internet en was nog een paar euro goedkoper ook. Daarnaast kregen we er digitale TV bij, naast het analoge TV signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
UPC is helaas geen optie hier, eigenlijk blijven er maar twee over: Tele2 en Ziggo. Wij hebben analoge TV bij Ziggo (17 Euro in de maand) en Alice Internet + Bellen (45 Euro in de maand). Ik vind bij Tele2 wel aantrekkelijk dat die onbeperkt bellen hebben naar vaste nummers, maar ik ben bang als ze eenmaal nieuwe klanten hebben binnengehaald dat ze dat ook weer veranderen. Ziggo is alleen gratis bellen naar andere mensen die ook Ziggo hebben. Dusja, met een budget van 65 Euro in de maand ben ik er nog niet helemaal achter welke het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:46
vinom schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:37:
UPC is helaas geen optie hier, eigenlijk blijven er maar twee over: Tele2 en Ziggo. Wij hebben analoge TV bij Ziggo (17 Euro in de maand) en Alice Internet + Bellen (45 Euro in de maand). Ik vind bij Tele2 wel aantrekkelijk dat die onbeperkt bellen hebben naar vaste nummers, maar ik ben bang als ze eenmaal nieuwe klanten hebben binnengehaald dat ze dat ook weer veranderen. Ziggo is alleen gratis bellen naar andere mensen die ook Ziggo hebben. Dusja, met een budget van 65 Euro in de maand ben ik er nog niet helemaal achter welke het gaat worden.
Ziggo Ai1 lijkt me dan best interessant.

Dan ben je 52 eur kwijt. Je hebt een hogere snelheid dan DSL (50/5),voor minder geld. Daarnaast heb je dan ook digitale (hd)TV, in een hogere kwaliteit dan een DSL/Digitenne-gebaseerde oplossing.

En als je echt veel belt kun je ook voor 6 of 10 eur onbeperkt bellen erbij nemen. ( https://www.ziggo.nl/#producten/telefonie/ ) Zit je nog steeds goedkoper dan de huidige oplossing, en heb je HD/digitaal/hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
"maar ik ben bang als ze eenmaal nieuwe klanten hebben binnengehaald dat ze dat ook weer veranderen"
Dan ga je weg bij Tele2. Elke nadelige verandering in je contract betekent kosteloos opzeggen.
Sowieso zal Ziggo ook haar tarieven verhogen na een tijdje. Overal wordt alles duurder.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 09-06-2012 15:36 ]

Pagina: 1