Testsuite voor Java

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:47
Hallo,

Ik binnenkort moet ik voor een bedrijf testen gaan ontwikkelen voor java programma's. Deze programma's wil ik gaan testen door middel van unittesten met de JUnit api. Nu lees ik overal dat daar een Testsuite erg handig voor is, maar ik zie eigenlijk nergens uitleg wat dit nou exact inhoudt.

Dus mijn vraag is eigenlijk wat is jullie ervaring met testsuites en hoe hebben jullie dit aangepakt?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Neem trouwens ook JMeter van Apache mee in je overweging:

http://jmeter.apache.org/

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En wat heb je zelf al uitgezocht en gevonden? Je gaat me toch niet vertellen dat je nergens uitleg kan vinden van iets als JUNIT, waarom dat nuttig zou zijn en hoe je dat in zou kunnen zetten?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:47
Creepy schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:34:
En wat heb je zelf al uitgezocht en gevonden? Je gaat me toch niet vertellen dat je nergens uitleg kan vinden van iets als JUNIT, waarom dat nuttig zou zijn en hoe je dat in zou kunnen zetten?
Jawel het JUNIT gedeelte snap ik wel, maar kan eigenlijk niet exact iets vinden hoe dat TestSuite dan in elkaar zit.

Zoals ik het nou begrijp is het simpel weg een methode die er voor zorgt als je daar een test aan toevoegt dat deze ze allemaal uitvoert.

Maar ik wil er graag meer van weten, hoe het exact in elkaar steekt en hoe de output dan wordt verwerkt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De vele tutorials geven toch wel een redelijk duidelijk beeld, dacht ik?

En voor hoe het exact werkt, is er geen betere manier dan de JavaDoc en source code in te duiken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Een testsuite gebruik je eigenlijk alleen als je makkelijk een deel van je tests wil uitvoeren ipv alle tests. De meeste CI/build tools zoals Maven en Ant (met de juiste tasks) voeren gewoon automatisch alle tests uit.
Falcon schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:50:
Neem trouwens ook JMeter van Apache mee in je overweging:

http://jmeter.apache.org/
Dat heeft niet zo veel met JUnit tests te maken, maar met loadtesten van (voornamelijk) webapplicaties.

[ Voor 41% gewijzigd door Remus op 31-01-2012 12:56 ]

Pagina: 1