Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Ik ben reeds geruime tijd op zoek naar een camcorder, maar ik kom er maar niet uit. De raa van jullie allen op het forum heeft me een type leren kiezen maar welk apparaat in die categorie het beste is voor mijn eiden ben ik nog niet uit.
Daarom deze noodkreet :)

Ikzelf ben een semi-professionele cameraman, die nu naast al die optredens eens zelf filmpjes wil maken. Van een vakantietrip tot een trip, tot een artistiek filmpje, ik wil een goede filmpjes maken gedurende mijn vrije tijd.

Eisen:
- Prijsklasse : tot 400 euro
- Type: Het soort camera dat je makkelijk in je broekzak kwijt kan (pistoolcamera?)
- Beeld; HD (niet onder 12 megapixels)
- Compatibel met Mac OSX
- Opslag: Genoeg :)
- Moet monteerbaar zijn op een statief.
- Optische zoom
- Beeld stabilitator
- Flits
- Extra (mogelijke) features: waterdicht en semi-schokbestendig

Na mijn opzoekingswerk vind ik dat de Sanyo VPC-CA100 hier het dichtste bij aanleunt. Andere kanshebbers zijn de Panasonic HX-DC10 en ik blijf ook ergens denken aan de GoPro, maar het niet kunnen zoomen hier stoort me.

Bij deze dus enkele vraagjes die ik maar niet opgelost krijg:
- is mijn keuze met de Sanyo VPC-CA100 het veiligst, of zijn er in die prijsklasse betere opties?
- Wat bedoelen ze met spatwaterdicht? Moet ik hier onder verstaan dat hij tegen wat regen kan, of kan hij effectief onderwater filmen (in een zwembad bijvoorbeeld)?
- Welke software koop ik het beste voor professionele filmpjes te maken (Adobe Premiere Elements?)

Please give me advice, ik kan er op den duur niet meer van slapen :)
Vriendelijke groeten,
Bert Callens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf doe ik het al een jaartje met deze: pricewatch: JVC GZ-HM650 camcorder (Zwart)
Erg tevreden mee voor huis, tuin en keuken gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:46:
- Wat bedoelen ze met spatwaterdicht? Moet ik hier onder verstaan dat hij tegen wat regen kan, of kan hij effectief onderwater filmen (in een zwembad bijvoorbeeld)?
Spatwaterdicht is nog minder dan dat het lijkt te impliceren. Een spatwaterdichte camera (of horloge) kan je best onder water houden, maar dan doet hij het niet meer....

Spatwaterdicht betekent in de meeste gevallen dat de camera (het horloge, je telefoon....) er tegen kan dat er wat water druppels tegenaan komen. Een miezerbuitje moet je dus kunnen hebben, maar meestal kunnen dat soort dingen al niet zo goed tegen een echt zware regenbui (je weet wel zo eentje dat je de andere kant van de straat niet meer kan zien, dus geen standaard zware nederlandse regenbui.)

Ook een langdurig verblijf in een (warme) binnenbad locatie (denk aan tropicana bijvoorbeeld) kan wel eens voor problemen gaan zorgen. Overigens is het in een dergelijk geval meestal genoeg om de camera gewoon een tijdje te laten drogen (bijvoorbeeld thuis op de verwarming) om hem weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 15:00
Ik kan de opmerking HD (niet onder 12 Megapixels) niet rijmen. Full HD(1920x1080) is maar 2 Megapixels, dus wat verwacht je met die andere 10 te gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Bedankt voor jullie snelle feedback, appreciate it.

@M-O, Heb even getwijfeld om inderdaad een dergelijke camera te gaan nemen, maar deze is naar mijn gevoel iets te groot om in uw broekzak te steken. Volgens mij haal je de beste beelden op de meest onverwachte momenten, waar je snel je camera tevoorschijn moet kunnen halen en direct beginnen te filmen

@DickCAH. Bedankt voor je opmerking, ik had al zin om in een zwembad te springen en onder water te gaan filmen, dit zal ik wijselijk niet doen nu :). Spijtig wel, want het had een mooi extra feature kunnen zijn..

@loeberce. Blijkbaar ken ik er nog niet genoeg van :). Enige bedoeling is dat de beeldkwaliteit top moet zijn, maar als ik het goed begrijp is 'Full HD' al genoeg.

Wat denken jullie, is die Sanyo een goede keuze? (hopelijk krijg ik hem ook in een andere keur vast :))..
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let ook op als je met waterdichte camera's aan de slag gaat. Die hebben over het algemeen wel een aanduiding van hoe ver je er mee onder water kan springen. Maar als camera's een beetje op horloges lijken, moet je die aanduiding wel even door 2 delen. Dus als ze zeggen dat je wel 10 meter onder water kan, moet je meestal 5 meter als max aanhouden en die kan je dan het beste "incidenteel" doen. Dus zeg maar continue een meter of 2 en alleen even snel naar 5 meter en weer terug kan dan wel.

Ik weet dat er wel digitale foto camera's zijn waarmee dat kan en ik geloof dat er dan ook nog versies zijn die ook nog kunnen filmen.... Maar ik ben niet zo thuis in compacts en video.

Oh, trouwens als je dat soort dingen doet in het zwembad, goed afspoelen, bijvoorbeeld onder de douche. Waarom? Nou, in het water van een zwembad zitten nog wat chemicaliën die het minder optimaal maken voor het "bewaren" van camera's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey DickCAH,
Hier een filmpje dat ik heb gevonden op Youtube. YouTube: SANYO CA100 Underwater Video.
Dus gelijk je zegt, het is wel waterproof maar er toch mee opletten. Je raad van de meters halveren en het afspoelen neem ik ook wel mee, je kan niet voorzichtig genoeg zijn!

Heb je enig idee of de camera compatibel is met Mac OSX? Ik veronderstel van wel maar je weet maar nooit eh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi I have the Sanyo VPC-CA100 and its a wonderful little camera, the kids love it. I was a bit worried the first time we took it swimming but it worked perfectly, Great for taking down the slides!, you have to have the screen out to record as it has no view finder also its good to have goggles on as its you can't see the image as well. it also records the sound underwater, you can only take it down to about 3m.
easy play back on the TV at 720p or 1080p just super. I have sony Vegas 10pro to edit the video ( very nice program)
The still camera works also underwater but the camera side of the unit is not so good ( but I did not buy it for that) the images are good but because you have to press a bit hard on the button before it works the camera moves a little.
hope this helps
Mr Rob
sorry its not in Dutch but it would take me so long to write!
Pagina: 1