TechDays 2012 Q&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 21:02

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
In samenwerking met Microsoft kan Tweakers.net één tweaker blij maken met een Samsung Series 5 Ultrabook en twee toegangskaarten voor TechDays. Als 'troostprijs' is er nog een set kaarten beschikbaar.

TechDays vindt dit jaar plaats op 15, 16 en 17 februari. Op de eerste dag van het Microsoft-evenement zijn er sessies voor it-professionals, terwijl op de laatste twee dagen vooral developers welkom zijn.

Op beide dagen worden er diverse keynotes en sessies gehouden. Om aanwezig te kunnen zijn heb je een toegangskaartje van minimaal 350 euro nodig. Via Tweakers.net kunnen echter twee tweakers een gratis toegangskaartje winnen, waarmee ze beiden iemand mogen meenemen. Om het prijzenpakket compleet te maken, heeft Microsoft ook een gloednieuwe Samsung Series 5 Ultrabook ter beschikking gesteld.

Deelname aan deze actie kan eenvoudig door je op deze actiepagina aan te melden via de poll. Daar vind je ook de spelregels.

Ben je bang dat je niet als winnaar uit de bus komt of kun je niet aanwezig zijn, maar heb je wel vragen, dan kun je die in dit topic stellen. Hier kun je al je vragen kwijt over het evenement zelf of zaken die op TechDays aan bod kunnen komen, zoals Windows 8, Windows Phone Development of Cloud Development. De beste, leukste en interessantste vragen zullen in videovorm op een actiepagina worden beantwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilbert de Vries op 30-01-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik zou wel graag die Ultrabook winnen, maar ik denk niet dat ik bij de TechDays kan zijn. Zou ik de kaartjes dan ook aan iemand anders kunnen geven/verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:24

BoAC

Memento mori

Hangt ervan af of een kaartje persoonlijk is of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Kunnen we daar ter plekke op die Ultrabook Windows 8 laten installeren :-)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Beetje jammer, die laptop vind ik op zich minder interressant dan de kaartjes voor TechDays voor Professionals. Alleen iedereen doet daar natuurlijk iedereen mee, vanwege de laptop :/

(Bedoel, hey, gratis laptop, laat ik ook niet lopen, maar ik denk dat de kans groot is dat de winnaar zich misschien wat minder voor de TechDays zelf interesseert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Keypunchie schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:25:
Beetje jammer, die laptop vind ik op zich minder interressant dan de kaartjes voor TechDays voor Professionals. Alleen iedereen doet daar natuurlijk iedereen mee, vanwege de laptop :/

(Bedoel, hey, gratis laptop, laat ik ook niet lopen, maar ik denk dat de kans groot is dat de winnaar zich misschien wat minder voor de TechDays zelf interesseert)
+1

TechDays is geen "simpel" evenement en gezien de populatie op T.net & GoT, vermoed ik dat misschien minder dan 5% van alle leden daadwerkelijk iets op TechDays te zoeken heeft.

Eerlijk gezegd; ik heb liever kaartjes dan een laptop; zo'n Ultrabook koop ik dan zelf wel t.z.t. op het moment dat er weer voldoende (bonusbepalende) implementaties zijn gedaan van Windows 8 of Azure-oplossingen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Laatst online: 17-09 21:02

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Dit topic graag alleen gebruiken voor inhoudelijke vragen ober TechDays, niet ten aanzien van de actie. Vragen mbt de actie zelf kun je kwijt in Geachte Redactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Een meer concretere vraag: wat zijn nu echt opvallende nieuwe dingen in Visual Studio 2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Megamind schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:30:
Een meer concretere vraag: wat zijn nu echt opvallende nieuwe dingen in Visual Studio 2012?
Ik denk dat die details al lang en breed bekend zijn tbh. Nu er een preview (zeg "beta") gereleased is zal er een feature freeze zijn dus zal er weinig nieuws onder de horizon zijn anders dan wat al bekend is. Maar vragen kan nooit kwaad :P Ik denk alleen dat 't teveel is om makkelijk (lees: 'kort') te beantwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 31-01-2012 17:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Wat voor vragen moeten we anders aan denken? Ik zou bv wel willen weten of de DBML designer verbeterd is in Visual Studio 2012/11, maar dat lijkt mij wel weer erg specifiek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47

TheVMaster

Moderator WOS
Wilbert de Vries schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:52:
Dit topic graag alleen gebruiken voor inhoudelijke vragen ober TechDays, niet ten aanzien van de actie. Vragen mbt de actie zelf kun je kwijt in Geachte Redactie
Aangezien TechDays op half februari plaats gaat vinden, is het waarschijnlijk dat de publieke beta van Windows 8 dan ook al beschikbaar is/komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Megamind schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:08:
Wat voor vragen moeten we anders aan denken?
Geen idee; daarom zit ook niet op een nieuwsredactie :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Eens kijken wat hier wordt besproken ik was eind vorig jaar nog op een DevDays over WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog dingen uit de bus komen voor Silverlight, of dat het een stille dood gaat sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Megamind schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:58:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog dingen uit de bus komen voor Silverlight, of dat het een stille dood gaat sterven.
Zelfde voor XAML? Door de toevoeging van het ondersteunen van "Web-Apps" die in HTLM, css en js geschreven zijn. Gaan de webtalen niet sterk het voortouw nemen in de nieuwe windows 8?

Ook voor windows 8 of er al nieuws is van de App store die er in komt ivm prijzen, betaalmogelijkheden, zijn .net applicaties mogelijk of enkel web apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Vijf van mijn collega's spreken op TechDays en ben er zelf ook. Leuk initatief dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:42

3DDude

I void warranty's

Vraag maar eens waarom:

Windows 8 de Developer preview niet werkt met:
- Microsoft Virtual PC
- VMWare Workstation 7 en 8
- VMWare ESXi 5
- VMWare Fusion
- XenServer?
en hij wel werkt in
- Virtual Box
- Parallels for mac

Ik weiger virtual box te gebruiken.. Maar windows 8 en geen eens ondersteuning voor hun eigen Microsoft Virtual PC ?

Verder wil ik graag weten of de Metro GUI ook uit te zetten is (en dan niet d.m.v. een registry key)

Mijn mening is die Metro GUI is leuk --> op een telefoon en niet op een pc (maar had geen touchscreen-pc om te testen)

[ Voor 11% gewijzigd door 3DDude op 02-02-2012 00:47 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:11

Haan

dotnetter

Er is in ieder geval een sessie over Silverlight 5 development .

[ Voor 10% gewijzigd door Haan op 02-02-2012 08:41 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen vraag wel een opmerking: Jammer dat er maar 1 security spreker is.Zeker nu zou imo MS hier wat meer mee kunnen doen. Als je kijkt naar hacking, anonymous, scada, certificaten, gmail, facebook en de list goes on and on. Hier zou toch zeker wat meer aandacht aan besteed mogen worden.
Misschien persoonlijke voorkeur, maar zeker mooi om al de nieuwe producten ook hier een koppeling mee te laten maken: Cloud, Windows 8, mobile etc en de security hiervan of de visie van MS hierop.
Zouden mooie presentaties kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 10:21
3DDude schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:46:
Vraag maar eens waarom:

Windows 8 de Developer preview niet werkt met:
- Microsoft Virtual PC
- VMWare Workstation 7 en 8
- VMWare ESXi 5
- VMWare Fusion
- XenServer?
en hij wel werkt in
- Virtual Box
- Parallels for mac

Ik weiger virtual box te gebruiken.. Maar windows 8 en geen eens ondersteuning voor hun eigen Microsoft Virtual PC ?

Verder wil ik graag weten of de Metro GUI ook uit te zetten is (en dan niet d.m.v. een registry key)

Mijn mening is die Metro GUI is leuk --> op een telefoon en niet op een pc (maar had geen touchscreen-pc om te testen)
Oh raar, ik kreeg hem niet via virtual box, wel via vmware workstation, virtual pc niet probeert.

At andere reageerde onder/boven? mij.. Ik zou het ook interessant vinden om meer te weten over de security, maar ik denk dat ze hier niet al teveel specifieke onderwerpen over kunnen (lees: mogen) loslaten, daarin tegen zoals jij vermeld de visie, dat lijkt mij wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Is een TechDay ook interessant voor studenten die zich bezighouden met interface design? Vele ontwikkelaars hebben wel programmeerskills, maar het zijn geen Interface Designers. Vooral met de komst van Win8 wordt een aantrekkelijke, efficiënte interface veel belangrijker.

Zelf ben ik erg geïnteresseerd in welke elementen ontwikkelaars kunnen gebruiken bij het bouwen van interfaces voor Win8.

[ Voor 26% gewijzigd door Relief2009 op 05-02-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Relief2009 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:38:
Is een TechDay ook interessant voor studenten die zich bezighouden met interface design? Vele ontwikkelaars hebben wel programmeerskills, maar het zijn geen Interface Designers. Vooral met de komst van Win8 wordt een aantrekkelijke, efficiënte interface veel belangrijker.

Zelf ben ik erg geïnteresseerd in welke elementen ontwikkelaars kunnen gebruiken bij het bouwen van interfaces voor Win8.
Metro. Als designer zul je dan trouwens erg vaak bezig zijn met de nieuwste versie van Expression Blend.

Focus van TechDays (en voorheen DevDays) is al sinds den beginne techniek/code dus niet echt bepaald interessant voor designers. Wil je echt naar een Microsoft-focused conferentie over design dan kom je meer bij globale conferenties zoals Mix (alhoewel ze dat concept ook alweer hebben gekilled schijnbaar) of Build uit.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02:04
Voor TechDay 2011 zijn er diverse video's te vinden op Channel9, geldt dit weer voor TechDay 2012?

Ik kan helaas niet aanwezig zijn, maar misschien kan ik zo wat volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep63
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 13:33
Ik heb er in de Windows 8 beta weinig van gezien maar mijn vraag is of er nog enige toekomst in Windows Media Center zit.

Ik heb het jarenlang met veel plezier gebruikt maar met de opkomst van de digitale TV werd het voor mij te lastig en te duur om hem nog als PVR te gebruiken (Humax aangeschaft). Ook de Nederlandse EPG gegevens lieten vaker gaten vallen. Toch was het sterke punt dat je alles via een apparaat kon doen TV kijken en opnemen, DVD's en CD's afspelen zonder ze eerst te rippen, gedownloade en zelf gemaakte content afspelen en er zijn ook allerlei 'apps' zoals uitzendig gemist etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Laatst online: 19-09 23:13
Ik ben nog niet zeker van mezelf of ik morgen heen ga of niet. Doordat ik heel vroeg moet opstaan om op tijd te komen ben ik iets minder gemotiveerd.
Zou iemand mij alsjeblieft kunnen uitleggen wat er precies te doen is? Ik ben er namelijk nog nooit geweest en ik kan ook geen info online vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Negaiido schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:35:
[...]Zou iemand mij alsjeblieft kunnen uitleggen wat er precies te doen is? Ik ben er namelijk nog nooit geweest en ik kan ook geen info online vinden.
Que? http://www.techdays.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Misschien moest ik mijn vraag beter formuleren ;)
Ik vind die website niet echt duidelijk en helpt niet echt. Zou je a.u.b. wat algemene informatie kunnen geven over de techdays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Als het goed is staat in de mail van je uitnodiging de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Jammer genoeg niet en een mail sturen is te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Je hoeft natuurlijk ook niet naar de keynote te gaan. De eerste echte sessie is om 11:05, en ook ik moet ver rijden dus zorg dat ik er voor die tijd ben. Heb er in ieder geval veel zin in. Hopelijk zijn er interessante sprekers en is het niveau niet te laag. En gaan we het niet, zoals op de pdc en in het dtnet magazine, eindeloos over Azure hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Elburg O-) is wel wat dichterbij als Groningen :P en ik moet het helaas met het openbaar vervoer doen.

• Megamind
Daarnaast kan je de agenda gewoon ook hier zien:
http://www.techdays.nl/AgendaOverzicht.aspx?agenda=Geeknight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Tijdens unplugged is deze vraag gesteld aan Scott Guthrie, en ik vond dat hij een erg diplomatiek en vaag antwoord gaf. Hij begon met dat er sowieso 10 jaar support op silverlight zit en dat dat de reden is om gevonden bugs etc. op te lossen en te releasen. Er stonden echter geen nieuwe features op todo. Hij gaf mij het gevoel dat hij zich, met de komst van html5 icm de nieuwe technieken, realiseert dat het een langzame dood zal sterven maar dat hij omwille van alle investeringen in silverlight dit niet hardop kan zeggen.

Hetzelfde met webforms. Er kwam een vraag wat hij zou gebruiken als hij een website zou maken. Webpages, mvc of webforms. Voor kleine websites zou hij pages gebruiken, en voor de geavanceerde webapplicaties zou hij mvc gebruiken. Hij legde uit waarom, maar zonder daarbij het woord webformte noemen. Wel zei hij tijdens een ander antwoord dat 90% van de webapplicaties gebruik maakt van webforms. Maar gezien de de nieuwe features in webforms is wel duidelijk dat ook webforms eigenlijk einde verhaal. Natuurlijk terecht, we willen allemaal naar mvc als dat uit kan, maar het is jammer dat hij daar niet gewoon voor uitkomt. Ik snap dat wel, maar vind het wel jammer..
Pagina: 1