Ik wil vanaf thuis ( SuSE Linux, Dell Laptopje met 1280x800 resolutie en monitor met 1680x1050, Ziggo 50/x? verbinding ) verbinding maken met mijn PC op kantoor ( Ubuntu Linux 11.10 , iMac 27" 25xx,1xxx resolutie, 50/50 fiber ). Ik heb een VPN verbinding.
Thuis wil ik gebruik kunnen maken van zo veel mogelijk van de volgende features:
* Op kantoor moet mijn scherm niet zichtbaar zijn, geen zin om zonder dat ik kan zien wie er bij de PC staat (kantoortuin), iedereen zomaar mee kan kijken. (must have)
* De volledige resolutie van beide schermen (very nice to have)
* 3D acceleratie (very nice to have)
* Scherp beeld ( geen overcompressie) (must have)
* Beetje bescheiden bandbreedte gebruik ( very nice to have )
Om dit te bereiken heb ik nu het volgende getest:
Mac OS: VNC server
- Hierbij kan iedereen meekijken. Geen zin in.
- Beeld is slecht / overcompressie
Vervolgens heb ik Ubuntu geinstalleerd
NoMachine NX free edition:
- Geen 3d acceleratie
- 1 scherm, wel 1 virtual desktop mogelijk, maar dan kan ik geen hogere verticale resolutie doen dan 800 pixels, de hoogte van mijn laptop resolutie.
+ Vlot
ThinLinc server
+ 3D acceleratie via virtualgl
- 3D acceleratie op de Mac zelf is stuk gegaan hierdoor....
- Geen multi monitor
Weet iemand een oplossing, pakket of configuratie om alles voor elkaar te krijgen?
Thuis wil ik gebruik kunnen maken van zo veel mogelijk van de volgende features:
* Op kantoor moet mijn scherm niet zichtbaar zijn, geen zin om zonder dat ik kan zien wie er bij de PC staat (kantoortuin), iedereen zomaar mee kan kijken. (must have)
* De volledige resolutie van beide schermen (very nice to have)
* 3D acceleratie (very nice to have)
* Scherp beeld ( geen overcompressie) (must have)
* Beetje bescheiden bandbreedte gebruik ( very nice to have )
Om dit te bereiken heb ik nu het volgende getest:
Mac OS: VNC server
- Hierbij kan iedereen meekijken. Geen zin in.
- Beeld is slecht / overcompressie
Vervolgens heb ik Ubuntu geinstalleerd
NoMachine NX free edition:
- Geen 3d acceleratie
- 1 scherm, wel 1 virtual desktop mogelijk, maar dan kan ik geen hogere verticale resolutie doen dan 800 pixels, de hoogte van mijn laptop resolutie.
+ Vlot
ThinLinc server
+ 3D acceleratie via virtualgl
- 3D acceleratie op de Mac zelf is stuk gegaan hierdoor....
- Geen multi monitor
Weet iemand een oplossing, pakket of configuratie om alles voor elkaar te krijgen?