Toon posts:

WiFi Bridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Op de eerste verdieping staat een KPN (ADSL) WiFi kastje. Het signaal is te zwak voor de eerste verdieping (30 cm gewapend beton er tussen).
Op de tweede verdieping staan 2 PC's en een netwerkprinter (die nu met USB werkt).

Ik wil op de eerste verdieping een WiFi "ontvanger" neerzetten, zodat meteen ook het netwerk mee komt.

Bv. een Linksys WRT54G (met DD-WRT) als bridge of als client.

Maar als client werkt hij alleen op 1 PC? Of gewoon de printer en de tweede PC erbij prikken, en klaar?

M.a.w. wat moet ik boven plaatsten om de DHCP etc... vanuit het KPN kastje te laten verzorgen? Performance is niet van belang, als ie maar 8 MBps heeft (net zo snel als ADSL).

:)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Kijk hier eens om te zien welke opties er zijn en welke je moet kiezen in jouw situatie: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linking_Routers

Ook staat er een duidelijk uitleg bij om de router op de juiste wijze in te stellen.

[ Voor 76% gewijzigd door job op 30-01-2012 14:58 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:58

Tazzios

..

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:38:
Dag allemaal,

Op de eerste verdieping staat een KPN (ADSL) WiFi kastje. Het signaal is te zwak voor de eerste verdieping (30 cm gewapend beton er tussen).
Op de tweede verdieping staan 2 PC's en een netwerkprinter (die nu met USB werkt).

Ik wil op de eerste verdieping een WiFi "ontvanger" neerzetten, zodat meteen ook het netwerk mee komt.

Bv. een Linksys WRT54G (met DD-WRT) als bridge of als client.
Maar als client werkt hij alleen op 1 PC? Of gewoon de printer en de tweede PC erbij prikken, en klaar?
Met dd-wrt in client mode kun je er meerdere apparaten op aansluiten. maar je pc`s staan op de 2e verdieping terwijl er op de 1e al te weinig bereik is. :?
M.a.w. wat moet ik boven plaatsten om de DHCP etc... vanuit het KPN kastje te laten verzorgen? Performance is niet van belang, als ie maar 8 MBps heeft (net zo snel als ADSL).
met de info die je geeft lijkt het er op dat je op de 1e en 2e verdieping een accespoint(WDS)/range extender) nodig hebt. Van de performance wordt je dan niet vrolijk aangezien draadloos half duplex is.

Tip:
Bekijk de plaatsing van je KPN kastje beter kan en of je niet ergens een kabel kwijt kan van 1e>2e of 2e>3e

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, een beetje "krom" uitgelegd.

KPN kastje staat in de woonkamer, op de begane grond.
Op de eerste verdieping is er slecht bereik voor de (vaste) Mac met Airport Extress. De vaste PC (Windows) heeft een WiFi PCI kaart met een kleine antenne aan de achterkant. Deze werkt iets beter, maar ook niet optimaal.

Voor deze toepassingen wil ik een WiFi met wat sterkere antenne's en gevoeligheid om de vaste PC en MC (en de printer) van Ethernet voorzien.

En nee, er is geen mogelijkheid om een kabel naar boven te trekken (design huis bla..bla...).
Powerline adapters werken niet, ook niet toen ik de groepen in de meterkast heb omgezet.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:58

Tazzios

..

als de Pc`s en printer boven bij elkaar staan kun je het bekabelt aansluiten met een dd-wrt accespoint/router.
Ik zou dan wel voor de TP-Link 1043 gaan deze is wat meer toekomst proef door de 1gbit en N ,goedkoop en je kunt er eventueel andere antenne`s opzetten.

Indien het kpn kastje een antenne hebt moet je deze niet recht omhoog zetten maar plat of schuin om het ontvangst naar boven te verbeteren