Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onder de 18 met het vliegtuig

Pagina: 1
Acties:
  • 1.120 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik en 2 anderen van 15 willen 5 dagen naar Rome in de meivakantie.
We willen dan overnachten bij camping village roma. Is dit verstandig om te doen en mag je met het vliegtuig als je onder de 18 bent en mag je ook inchecken onder de 18 bij een camping bv?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mag ik weten waar je zelf hebt gezocht om tot een antwoord te komen op je eigen vragen? Wat zei de medewerk(st)er van het reisbureau bijvoorbeeld? En staat er geen informatie op de website van de vliegtuigmaatschappij? En wellicht kun je mailen met de camping, elke camping heeft zijn eigen policy.

[ Voor 20% gewijzigd door Han op 30-01-2012 13:46 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Volgens mij moet je sowieso altijd een toelating van alle ouders hebben, en bij voorkeur begeleid worden of opgevangen worden bij aankomst.

Maar bij mij is het al jaren geleden, toen was men minder streng ;)

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 13:05

Brons

Fail!

Waarschijnlijk zal het geen probleem zijn maar vraag het anders gewoon aan de maatschappij waarmee je vliegt, die zullen het antwoord weten.

De camping zal geen probleem zijn tenzij ze een policy tegen minderjarige bezoekers hebben, wederom navragen dus.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij ben je nét oud genoeg om 't alleen te doen in 't vliegtuig, maar 't is nogal mogelijk dat je een brief of formulier met toestemming van je ouders nodig hebt.

Dat alles verschilt echter per maatschappij, dus je moet 't even aan hen vragen hoe 't precies zit. Dat is de enige manier om 't zeker te weten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vlieg met Brussel Airlines, ik zal vandaag eens bellen naar de camping of het een probleem is.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:48:
Ik vlieg met Brussel Airlines, ik zal vandaag eens bellen naar de camping of het een probleem is.
je bent te goed voor deze wereld... :P

Maar serieus, had je zelf niet zoiets van 'eerst zelf even bellen'? Zou bijna denken dat het antwoord een 'nee' moet zijn op jouw vraag, ik betwijfel of je wel zelfstandig genoeg bent :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hangt heel erg van de vliegmaatschappij af. Ik weet dat Ryanair bijvoorbeeld <16 jaar niet toestaat zonder begeleiding (zie http://www.ryanair.com/nl...onbegeleide-minderjarigen)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:51:
[...]

je bent te goed voor deze wereld... :P

Maar serieus, had je zelf niet zoiets van 'eerst zelf even bellen'? Zou bijna denken dat het antwoord een 'nee' moet zijn op jouw vraag, ik betwijfel of je wel zelfstandig genoeg bent :)
Bellen zou ik sowieso doen alleen mijn vraag was hoe dat zit met het vliegen. Of ik zelfstandig genoeg ben maak ik zelf wel uit.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11 21:06

Bob

Je moet bij SN (en waarschijnlijk bij elke maatschappij) je leeftijd ingeven als je online boekt. Dus als je te jong bent zal het niet lukken. Solved.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Unaccompanied Minor info bij SN: http://www.brusselsairlin...t.aspx?item=19967#piTitle

m.a.w., je mag 't alleen doen :P

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Je bent iig lui, je vraag eerst over of en vliegen en overnachten kan, nu ga je opeens de camping bellen maar blijkbaar niet de vliegmaatschappij

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

HyperMan schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:54:
Je bent iig lui, je vraag eerst over of en vliegen en overnachten kan, nu ga je opeens de camping bellen maar blijkbaar niet de vliegmaatschappij
Lazyness is a virtue like all others, just a less useful one ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik mag dus zonder een oudere vliegen, bedankt.

Topic gesloten.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:57:
[...]

Lazyness is a virtue like all others, just a less useful one ;)
In tegendeel.

Ik heb al meermaals problemen weg laten gaan door gewoon lui te zijn :P

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik heb mijn broertje voor zijn 16e verjaardag een vliegticket gegeven. Hij vloog met Ryanair van Weeze -> Stansted en heeft geen problemen gehad. Wel werd bij aankomst op Stansted hem gevraagd door de duane of iemand hem ophaalde en wie dat was.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Aah, weer een persoon die te lui is om zelf iets uit te zoeken. maar inderdaad het mag zonder problemen. Camping daarentegen is anders. Veel italiaanse campings laten geen kinderen unsupervised toe op een camping. (heb er genoeg ervaring mee, heb voor camping daar gewerkt)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 16:03
Ik vlieg altijd met KLM + Unaccompanied Minor.
Gaat perfect, begeleiding op het vliegveld, in het vliegtuig en af en toe wat privileges.

Verwijderd

Topicstarter
lanerios schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:58:
Aah, weer een persoon die te lui is om zelf iets uit te zoeken. maar inderdaad het mag zonder problemen. Camping daarentegen is anders. Veel italiaanse campings laten geen kinderen unsupervised toe op een camping. (heb er genoeg ervaring mee, heb voor camping daar gewerkt)
Gelukkig zijn we geen kinderen.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 00:59:
[...]

15 jaar? Echt wel dus.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, valt gewoon onder volwassenen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 01:37:
[...]

Nee hoor, valt gewoon onder volwassenen.
Euh, daar moet je toch echt een 8 en een 1 tegelijk voor in je leeftijd hebben zitten.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
[...]

Haha nee.. sorry, veel italiaanse campings zien mensen volwassen en zelfstandig als ze 18 jaar of ouder zijn. Dus voor de italianen en voor de rest van de wereld ben je gewoon een kind.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Servertje schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:03:
Ik vlieg altijd met KLM + Unaccompanied Minor.
Gaat perfect, begeleiding op het vliegveld, in het vliegtuig en af en toe wat privileges.
Klopt ja, heeft m'n broer nog een zomer gedaan als werk: als 'begeleider' mee vliegen met een minderjarige bij de KLM _o-

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 01-02-2012 08:36 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Je vind jezelf misschien een hele vent maar technisch gezien ben je nog een kind.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dit topic heeft weinig zin meer. Er is geen discussie waarde, en goed beschouwd had de TS gewoon even direct met de airliner moeten bellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.