Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12
Binnenkort is het zover het nieuwbouwhuis wordt opgeleverd. Na veel getwijfeld tussen glasvezel behangen (Renovlies) en stuken (en laten sauzen), gaan we denk ik toch maar voor stuken en laten sauzen. Het heeft allebei ze voor- en nadelen. Nu wil ik meteen na het aanpassen van de elektra, leidingen en groepen het hele huis laten stuken.

Ik weet dat je voor bodemprijzen geen (handmatige, ambachtelijke) topkwaliteit mag verwachten. Gezien de kans op het zetten van het huis de eerste drie jaar gebeurt (met de kans op scheuren), vind ik het zonde om er erg veel geld tegenaan te gooien. Dus zoek ik een goede prijs met daarvoor de ‘beste’ kwaliteit.

Nu heb ik al een advertentie op werkspot gezet, maar hier lopen de prijzen (en de kwaliteit waarschijnlijk) erg uiteen. Nu hoor ik veel mensen over Stuc-Concurrent, heeft iemand hier (op Tweakers) ervaring mee? Ze zijn redelijk goedkoop, en de meeste referenties (op verschillende websites) zijn positief, ook wel een aantal negatieve gevonden (maar misschien hebben zo ook wel een marketingman die overal positief reageert)

Heeft iemand misschien voor hetzelfde dilemma gestaan, en heeft iemand ervaring met Stuc-Concurrent of een andere goedkope stukadoor die ook goede kwaliteit levert voor die prijs?

Edit: 250 M2, regio Utrecht.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:19

racoon

mooowwww

Let als eerste op dat je muren droog zijn, ik heb mijn muren in een nieuwbouwhuis ook laten stuccen, nu zie je de blokken van de kale muur er nog door heen.

Ik heb zelf geen ervaring met stuc-concurrent,maar hoeveel m2 wil je laten stuccen?

Ik weet niet waar je woont maar misschien dan de stuccadoor die mij geholpen heeft wat voor je betekenen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Klopt bij te nat stuken is geen succes. De meeste stucadoors hebben een vochtmeter (behoorlijk duur een goede), wat je zelf kan doen is een stuk doorzichtig plastic van 1 M2 op de muur tapen en na een dag kijken of er veel vocht tussen (op het plastic) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 13:48
Ik heb behoorlijk wat nieuwbouwhuizen gezien waar het stucwerk is gaan scheuren (geef je zelf ook al aan). Weet niet of dat überhaupt te voorkomen is anders zou ik lekker tijdelijk behang op de muren gooien en over poosje pas laten stucen.

Voor de rest ben ik wel benieuwd, krijg binnenkort ook sleutel van mijn nieuwe huis en zit ook te overwegen om muren te laten stucen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:35
Scheuren zie je vaak bij spuitwerk voorkomen. Bij spachtelputz is de kans al een stuk kleiner, al kan dat natuurlijk niet 100% gegarandeerd worden. Heb je ook nog gekeken naar spachtelputz i.p.v. sausklaar maken + sauzen. Meestal is het eerste nog iets goedkoper of net zo duur. Persoonlijk vindt ik spachtelputz ook mooier. Dit kan ook gelijk op kleur aangebracht worden.

Nagenoeg in het hele huis hebben spachtelputz (verzamelnaam). In de keuken hebben we designpleister. In de woonkamer sierpleister en op de slaapkamers parelpleister.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de m2 prijs die je hebt gekregen voor sausklaar maken + sauzen van de Stuc-Concurrent?

*edit Bij die 250m2 zitten daar alle ramen en deuren nog bij ofzo? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 30-01-2012 14:28 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:52

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb mijn nieuwbouwhuis 2,5 jaar geleden laten spachtelputzen (is dat een woord?), ook gelijk in de kleur die ik wilde. Ik heb wat naadjes bij plafonds die gaan scheuren, en bij de randjes van bijvoorbeeld de trap is het ook gaan scheuren.

Al met al valt me dat eigenlijk heel erg mee. Wij hebben gewoon een vakmannetje hier uit de buurt geregeld. Was niet de allergoedkoopste, maar ook niet heel duur. Heeft in 2 dagen, met 2 man, het hele huis (op de zolder na) gedaan.

Ik denk dat ik nog wel zou kunnen opzoeken wat het gekost heeft, als je dat erg interessant vindt?

Helaas lukt dat niet. De totaalprijs was net geen € 2700,-, maar ik heb geen idee hoeveel m2 dat was. En om eerlijk te zijn vind ik het net te veel werk omdat uit te zoeken. 't Is in ieder geval een standaard huis (ca9x5), incl hal, overloop, 2x trapgat en 2 (grote) slaapkamers.

Je ziet overigens wel verschil met buren die wel op prijs de stucadoor uitgezocht hebben, bij ons zijn de overgangen bij 't plafond en dergelijk net wat netter, maar je moet er wel een beetje op letten wil je het echt zien.

[ Voor 30% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
McVirusS schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:03:
Ik heb behoorlijk wat nieuwbouwhuizen gezien waar het stucwerk is gaan scheuren (geef je zelf ook al aan). Weet niet of dat überhaupt te voorkomen is anders zou ik lekker tijdelijk behang op de muren gooien en over poosje pas laten stucen.

Voor de rest ben ik wel benieuwd, krijg binnenkort ook sleutel van mijn nieuwe huis en zit ook te overwegen om muren te laten stucen.
Weet je wat het is met eerst behangen? Veel arbeidsintensiever. Dan moet je bij drie jaar later, wil je het goed doen, je behang er weer afhalen, alles nog stuken als alles al in je huis staat (kost meer, gezien je huis dan vol staat) constant verplaatsen, tevens kans op beschadigingen aan vloer etc. Ik zie mezelf gewoon niet 250 M2 gaan behangen en na drie jaar weer strippen, dan liever drie jaar later stukwerk repareren. Moet je ook maar eens uitrekenen wat behangen (materiaal en uren (ook al doe je het zelf) kost. Ik heb echt veel getwijfeld. Gezien we afgelopen jaar een mooie zomer hebben gehad en lang droog weer (zeker toen het huis 'open' was), ga ik toch maar stuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Ten eerste vreemd dat de woning niet voorzien is van spuitwerk. Dit is toch wel zo'n beetje het minimale wat je qua afwerking mag verwachten. Spuitwerk gaat echter vaak scheuren zeker wanneer met gibopanelen toepast en in het noorden bv vaker kanaalplaat vloeren. Dan wilt het onderling nog wel eens scheuren zowel op de panelen maar ook paneel/plafond.
Stucwerk heb ik eigenlijk zelden zien scheuren ruw gezegd kost dit normaal ex BTW 12 a 14 euro (zonder band) dus dan zit je op een euro of 3000 +- minimaal ex BTW echter.. waarom zou je?
Stucwerk is imo enkel interessant waneer je mooie verlichting hebt en de kans reeel is op strijklicht. Bij strijklicht zie je oneffenheden van spuitwerk veel sneller (al geeft het hier ook gradaties in).

Betreffende het behangen heb ik nog nooit gehoord noch gezien dat iemand na 3 jaar het afneemt. Behangen daarintegen is wel afhankelijk van welk behang natuurlijk meestal goedkoper vergeleken met stuckwerk.

Denk overigens eraan met stucwerk dat je normaal geen garantie krijgt op stucwerk van het plafond. Het filleren van V-naden geeft namelijk vaak op termijn problemen bij de werking van de kanaal/breedplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De plafonds zijn allemaal voorzien van spuitwerk/spack, de muren worden 'behangklaar' opgeleverd volgens bouwbeschrijving. Is meestal zo hier in de regio.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 30-01-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Ik zou dan eerder opteren voor bijvoorbeeld diamant of briljant. Deze is beduidend fijner tov gewone spack/crystal en is minimaal duurder.
Kijk bijvoorbeeld in een kantoor daar wordt vaker een hoogwaardiger spuitwerk toegepast als je een voorbeeld wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou de wanden ook laten spuiten, en dan over een jaar of 2-3 er een mooie stuclaag op laten aanbrengen. Vakwerk kost nou eenmaal geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434488

Wij hebben voor hetzelfde dilemma gestaan, en ook ervaring met verschillende muurbekledingen.

eerste huis hebben we laten spackspuiten (zoals op plafonds vaak gedaan wordt).
Voordeel: goedkoop, nette afwerking.
Nadeel: grote kans op scheuren, zeker in nieuwbouw. Erg ruw (beschadigt kleding bij erlangs lopen of je krijgt schaafwonden), scheuren en beschadigingen zijn niet te repareren. Lastig achteraf te verven.

Later moesten we opnieuw kiezen. Bij verschillende mensen glasvlies gezien. Enige voordeel is dat je scheuren in de muur niet snel ziet. Heel goedkoop is het niet. Je moet een muur toch behoorlijk voorbehandelen (dus vaak stucken). Heel strak vind ik het niet. Je ziet altijd naden en rimpeltjes. En het echte glasvezelstructuurbehang vind ik ronduit lelijk.
Nu hebben we het laten stuken en latexspuiten. totale kosten zo'n €13.50 per vierkante meter (incl band en voorstrijk) door een goede stukadoor. Voordeel is dat het superstrak is, makkelijk opnieuw te latexen in wit of een andere kleur. En beschadigingen zijn met wat fix&finish heel makkelijk zelf te fixen.
Overigens heb ik mij laten vertellen dat het diamant-stuksel niet per sé veel beter is.Bij ons is gewone stuksel gebruikt en ook dat ziet er heel glad uit, zeker na het latexspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 10:58
Maat van me is stucadoor (helaas niet in jouw regio) en die doet gewoon stucwerk voor 6 euro de m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Eentje na de tijd is moeilijk te vergelijken. Zelf heb ik ook eens een tweetal over de vloer gehad een ochtend en met materiaal was ik 350 euro kwijt voor een keuken en gang te laten stucen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:35
Ernemmer schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:45:
Ik zou de wanden ook laten spuiten, en dan over een jaar of 2-3 er een mooie stuclaag op laten aanbrengen. Vakwerk kost nou eenmaal geld.
Voor goed spuitwerk betaal je al gauw 7 euro de m2, dan kan je beter gelijk spachtelputz nemen wat ongeveer 14 euro de m2 kost en mocht er een scheur inkomen deze herstellen of het wandje overdoen. Anders heb je bij voorbaat al 7 x 250m2 = 1750 euro weggegooid aan spuitwerk.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

418O2 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:56:
Maat van me is stucadoor (helaas niet in jouw regio) en die doet gewoon stucwerk voor 6 euro de m2
Dat is wel erg goedkoop. Zwartwerk?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 12:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Low budget tip (kost je wel wat eigen inzet):
De hele boel glad maken met plamuur en dan afschuren. Vervolgens voorstrijkmiddel er tegenaan en dan 1 of 2x overheen sauzen. Geeft je als je het goed doet een retestrak resultaat met weinig kosten.
Mijn schoonzus en zwager hebben dat vorige maand ook gedaan en als je het niet weet, zou je zeggen dat het gewoon gestuct is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
The Eagle schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:49:
Low budget tip (kost je wel wat eigen inzet):
De hele boel glad maken met plamuur en dan afschuren. Vervolgens voorstrijkmiddel er tegenaan en dan 1 of 2x overheen sauzen. Geeft je als je het goed doet een retestrak resultaat met weinig kosten.
Mijn schoonzus en zwager hebben dat vorige maand ook gedaan en als je het niet weet, zou je zeggen dat het gewoon gestuct is :)
Dit heb ik bij mijn huidige huis ook gedaan (samen met een kennis), ziet er echt mooi uit. Alleen bij naden en randen kan je het zien (en bij fel licht zeker). We hebben uitgerekend nu het zoveel meer aan vierkante meters is, en de uren die we vrij moesten nemen, dat je het net zo goede kan stuken (was iets duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434488

250 vierkante meter is een flinke klus ja. Wij hadden ook zoiets te doen, en zagen er erg tegenop, ook aangezien de wanden echt niet netjes waren opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 13:48
Wil niet dit topic hijacken maar heeft iemand een idee of er zoiets bestaat als een stucwerk showroom? Wil graag wat verschillende soorten wandafwerking (glad, spachtelputz, weet ik veel wat nog meer) zien voordat ik een keuze maak. Maar weet dus niet zo goed waar ik dat zou kunnen bekijken.

Woon overigens in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 19:10
Wij hebben tegen alle adviezen in de hele woning laten stuccen, inclusief plafonds, vervolgens alles laten latexen. Vergeleken met het spuitwerk van onze vorige woning is dit echt een prachtig resultaat en na 2 jaar nog geen enkel scheurtje te bekennen, zelfs in de plafonds niet. Moet er wel bij zeggen dat er geen tot nauwelijks regen is gevallen tijdens de bouw dus het was al behoorlijk droog.

Als je gaat stuccen zou ik willen adviseren om het latexen met de spuit te laten doen, dit hebben wij niet gedaan. Met de spuit geeft toch een net iets strakkere afwerking.

Onze stuccer was een familiebedrijf uit beverwijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Furfoot op 31-01-2012 11:27 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 12:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

McVirusS schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:08:
Wil niet dit topic hijacken maar heeft iemand een idee of er zoiets bestaat als een stucwerk showroom? Wil graag wat verschillende soorten wandafwerking (glad, spachtelputz, weet ik veel wat nog meer) zien voordat ik een keuze maak. Maar weet dus niet zo goed waar ik dat zou kunnen bekijken.

Woon overigens in Den Haag.
Deze figuur schijnt een showroom te hebben in Den Haag (Neherkade): http://www.edswiebel.nl/
(what's in a name btw :P )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 728337

:)

[ Voor 228% gewijzigd door Anoniem: 728337 op 15-02-2016 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 22:32
Anoniem: 434488 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:55:

Nu hebben we het laten stuken en latexspuiten. totale kosten zo'n €13.50 per vierkante meter (incl band en voorstrijk) door een goede stukadoor. Voordeel is dat het superstrak is, makkelijk opnieuw te latexen in wit of een andere kleur. En beschadigingen zijn met wat fix&finish heel makkelijk zelf te fixen.
Overigens heb ik mij laten vertellen dat het diamant-stuksel niet per sé veel beter is.Bij ons is gewone stuksel gebruikt en ook dat ziet er heel glad uit, zeker na het latexspuiten.
Zonder dit topic te hijacken.. was ik erg nieuwsgierig waar je dit hebt laten doen!
:)
Pagina: 1