Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvMoorsel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een eigen pc samengesteld met een OCZ ssd. Alles werkt prima, het is een top systeem maar..
Wanneer ik Windows 7 boot geeft ie de melding NTLDR niet gevonden.
als ik de installatie cd in m'n drive heb zitten is er niks aan de hand!

Hoe kan dit!?

Even voor de duidelijkheid. Ik heb geen probleem met booten, hij vraagt of ik via de cd wil starten. Dat doe ik niet(!!) en dan start hij gewoon normaal op..

Opstart herstel kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm
Daarnaast zou ik de bootvolgorde aanpassen (SSD als 1st device), zodat ook gewoon opgestart wordt als er toevallig een cd in de drive zit.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvMoorsel
snap ik, maar dat werkt dus niet..
Wanneer mn SSD bovenaan staat geeft ie weer NTLDR is missing..
Daarom is het ook zo vreemd

[ Voor 57% gewijzigd door TvMoorsel op 30-01-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb je Windows 7 al op die ssd staan? Je moet op een vers systeem altijd Windows opnieuw installeren. Zowiezo als je van hardware wisselt!

Je zou eens kunnen proberen de bootmanager vanaf de cd naar de root van je ssd te kopieren en met behulp van EasyBCD de juiste drive kiezen die op moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Laatst online: 22:45
Heb je toevallig een tweede harde schijf aangesloten? Laatst had ik ook mijn PC opnieuw geïnstalleerd op de SSD samen met m'n HDD. Op de een of andere manier kwam de System Reserved Partition op mijn HDD in plaats van SSD, waardoor ik dezelfde NTLDR error kreeg.

Ik heb dit opgelost door de harde schijf los te koppelen en eerst alles op de SSD te installeren. Pas na de eerste boot in het bureaublad heb ik de harde schijf weer aangesloten.

Ik hoop dat dit voor jouw ook werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
chengbondkwok schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:37:
Heb je toevallig een tweede harde schijf aangesloten? Laatst had ik ook mijn PC opnieuw geïnstalleerd op de SSD samen met m'n HDD. Op de een of andere manier kwam de System Reserved Partition op mijn HDD in plaats van SSD, waardoor ik dezelfde NTLDR error kreeg.

Ik heb dit opgelost door de harde schijf los te koppelen en eerst alles op de SSD te installeren. Pas na de eerste boot in het bureaublad heb ik de harde schijf weer aangesloten.

Ik hoop dat dit voor jouw ook werkt!
Je kunt dit ook oplossen met EasyBCD zoals ik al zei.
Je pc heeft een loader nodig om op te starten, Windows wil nog weleens de loader zoeken. In TS's geval op de dvd-drive. Als je EasyBCD start zul je waarschijnlijk zien dat de opstartdisk niet de C:\ is.
Je kunt in EasyBCD zelf een opstartregel maken. Dan heb je 2 opstartregels waar je uit kunt kiezen met opstarten. Als je nu de regel van de dvd-drive wist, heb je alleen de opstartregel over die wijst naar C:\. Als het goed is start je pc nu vanaf de harddisk op.
Mijn advies: Installeer EasyBCD en wijzig de opstartregel. Het progje wijst zich vanzelf. Als achteraf je pc toch niet opstart, ga dan naar de herstelmodus op de installatiecd van Windows 7. Die herstelmodus vind dan automatisch de juiste Windows-installatie en recovered die. Vanaf dat moment start je pc goed op.

Op deze manier hoef je niet nogeens je hele pc te installeren. (ik heb vaak liggen kloten omdat ik mijn laptop weleens over hoop wil halen... ;) ik heb zoveel tools en progjes geïnstalleerd die ik regelmatig nodig heb dat het 3 weken kost voordat ik alles weer op orde heb :S )

Edit: nog iets, ik heb de OCZ Agility 3 120GB, echt goed spul van OCZ!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvMoorsel
met easyBCD staat de boot op C:\
Ik denk dat ik gewoon opnieuw begin, en elke dag een herstelpunt maak.

note: Dit word de 3e keer dat ik W7 opnieuw installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
TvMoorsel schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:48:
met easyBCD staat de boot op C:\
Ik denk dat ik gewoon opnieuw begin, en elke dag een herstelpunt maak.

note: Dit word de 3e keer dat ik W7 opnieuw installeer.
Dan hang je disk eens aan een ander systeem en wis alle partities. Herstelpunten heeft geen zin met booten.

Start je pc wel goed met easyBCD?? Anders verwijder je die entry en maak je een nieuwe aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 19:40
Bartjezz schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:24:
[...]

Dan hang je disk eens aan een ander systeem en wis alle partities. Herstelpunten heeft geen zin met booten.

Start je pc wel goed met easyBCD?? Anders verwijder je die entry en maak je een nieuwe aan...
Bij EasyBcd kan je ook de gehele boot-meuk opnieuw laten installeren. Kies voor BCD Backup/Repair en klik dan op Re-create/repair boot files. Heeft bij mij laatst ook een hardnekkig probleem opgelost.

(Note: ik ben niet verantwoordelijk als iets mis gaat, het blijft altijd link om te spelen met dit soort programma's, maar 99 van de 100 keer lost dit wel je problemen op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Mocht je opnieuw gaan installeren haal dan alle HDD kabels los behalve je SSD en DVD-station. Dan kan windows minder fout doen.
(Controleer altijd even dat je boot schijf goed ingesteld staat in het bios als je met kabels hebt zitten prutsen.)

Je kunt ook even alle HDD's om de beurt in je bios bovenaan zetten. Het kan namelijk zijn dat de windows-install je mbr op een andere schijf heeft gezet dan daar waar de installatie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvMoorsel
k ben gister bezig geweest met mn kabel-management. Heb dus ook alles los gehaald, en ik heb mn pc gestart met alleen mn ssd. Hierbij gaf hij GEEN melding over het missen van NTLDR. daarna alles aangesloten en ik krijg nogsteeds geen meldingen..

PROBLEM SOLVED

maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252241

Ik heb zoiets ook gehad, maar dan niet met een SSD, maar met een gewone HD. Bleek dat de bootdisk per se op de eerste sata-poort op het moederbord moest zitten, anders gaf die een error bootmng missing.

Misschien heb je bij het terug steken van de kabels"toevallig" anders geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

TvMoorsel schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:09:
k ben gister bezig geweest met mn kabel-management. Heb dus ook alles los gehaald, en ik heb mn pc gestart met alleen mn ssd. Hierbij gaf hij GEEN melding over het missen van NTLDR. daarna alles aangesloten en ik krijg nogsteeds geen meldingen..

PROBLEM SOLVED

maar hoe?
Misschien zat er een vuiltje in het gaatje waar je je kabeltje in moest stoppen? In ieder geval, kben blij dat het is opgelost. Staat je ssd wel op AHCI mode? :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1