Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 15:27
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een Panasonic P42G30 met Home Cinema Set SC-BTT362 aangeschaft. Ik heb bij meerdere verkopers in meerdere winkels gechecked of het mogelijk was om full-HD films te kunnen streamen via DLNA via mijn Wireless verbinding. Iedereen zei volmondig dat dat zeker een mogelijkheid was. Nu ik deze setup thuis heb staan wil het mij toch niet lukken. Lage kwaliteit avi's zoals die van series kan ik wel gewoon wireless streamen, maar daar komt mijn paneel niet goed uit de verf. Als ik full-HD films van de gemiddelde 4.5GB of hoger wil afspelen krijg ik als ik het via mijn Home Cinema set doe een groen beeld gevolgd door een foutmelding. Als ik het via mijn TV doe, dan ziet hij de mkv bestanden wel, maar bij het selecteren krijg ik ook een melding "Cannot play". De TV en Home Cinema set zijn trouwens met kabel verbonden aan mijn router aangezien deze ernaast staat. Zelfs als ik mijn externe harde schijf aan mijn router hangen via ReadyShare, zijn de hogere bitrate films niet normaal af te spelen op tv, en gewoonweg niet af te spelen op de Home Cinema-set...

Ik vind dit heel erg vervelend omdat ik mijn computer niet in de buurt van mijn TV heb staan. Er zit ongeveer 8 meter oid tussen. Nu heb ik een beetje rondgekeken en ben ik suggesties tegen gekomen en hoop ik dat jullie mij hiermee kunnen helpen:

1. Een netwerkkabel trekken van mijn computer naar mijn router. Beetje nutteloos om dat het draadloze netwerk opgezet te hebben maar w/e. Het zou wel de goedkoopste oplossing zijn. Nadelen zijn dan dat ik dan nog steeds niet weet wat mijn Home Cinema set kan afspelen qua video formaten en dat ik ook niet zeker weet of mijn HC-set hele hoge bitrates aankan. Voordeel is dat ik nog steeds mijn afstandsbediening kan gebruiken en lekker op de bank kan hangen.

2. Een 10m HDMI kabel trekken van mijn laptop naar mijn HC-set. Dan kan ik mijn TV gebruiken als derde monitor bij mijn laptop (als dat mogelijk is, de eerste is aangesloten via mini-DisplayPort). Dit zou het makkelijkst in gebruik zijn maar dan heb ik wel weer een aantal nadelen, namelijk: Elke keer als ik een film wil kijken zal ik het afspeel-apparaat voor geluid moeten zetten op mijn HC-set, wil ik weer terug naar de computer, moet ik dat weer switchen naar mijn desktopset. Daarnaast weet ik ook niet zeker of ik dan gebruik kan maken van mijn afstandsbediening aangezien de TV gewoon als een externe monitor fungeert.
Dat laatste is eventueel te overzien met VLC Remote App voor mijn iPhone.

3. Een Mediaplayer aanschaffen naast mijn HC-set, of eventueel een WiDi adapter importeren aangezien ik een WiDi-compatible netwerk-kaart heb (de Centrino 6300). Dit zou het duurst zijn en nog een afstandsbediening aan mijn interieur toevoegen. Als ik dit kan vermijden dan zou dat mijn voorkeur hebben.

Weet iemand een goede oplossing voor mijn probleem?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSDJ
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-05 14:44
Beste Tweaker,

Ik heb je post even snel doorgelezen, en mij lijkt een simpele mediaplayer aanschaffen het beste.
Dat zou dan een ac ryan playon!hd o.i.d. kunnen zijn, zonder hardschijf, lekker klein en niet te duur. wifi-dongle erbij en klaar.
Ikzelf doe dit ook (alhoewel stream ik niet maar wel eens geprobeerd- werkt goed!). Ben alleen bang dat films met hele hoge bitrates (echt hoog: denk boven de 13 GB/film) niet zo heel soepel gaan over het draadloos netwerk - dat hangt natuurlijk van de ontvangst af.

Om even de andere opties te noemen (en waarom ik dat niet zou doen):

Via televisie afspelen: Naar mijn idee werkt dit alleen met de meest primitieve functies. Je denkt misschien dat je hier genoeg aan hebt, maar in mijn ervaring wil je op een gegeven moment meer. Ook zal je nooit meer dan DD 5.1 (en heel soms DTS 5.1) naar je versterker kunnen sturen direct vanaf een televisie.

Via laptop: Een optie die ik voor dat ik mijn mediaplayer had gebruikte; werkt naar mijn ervaring ook maar met limieten, en de gebruiksgemakkelijkheid is nihil. Zoals je zelf al zegt:je moet steeds naar je laptop lopen om audio e.d. te regelen. Nu staat mijn laptop 2 meter van mijn bank van daan, maar toch had ik er een hekel aan om op te staan om ook maar de film op pauze te zetten (ik heb de VLC-app ook gebruikt, maar die werkte niet (goed), misschien lag dit aan het feit dat dit de gratis versie was).

Met afspelen via een receiver heb ik eigenlijk geen ervaring. Wat ik er echter van verwacht is dezelfde functies als via de tv: niet zoveel dus.

Ik wil niet zeggen dat een mediaplayer helemaal perfect is, maar het lijkt me zeker het beste van deze opties!

Het beste zou denk ik een HTPC zijn met XBMC, maar hier moet je veel tijd, moeite en geld in stoppen.

Maar allereerst zou ik nog even proberen om het toch aan de praat te krijgen en het zo even uit te proberen...
Heb je bijv. al geprobeerd om vanaf usb iets af te spelen? Als dat werkt ligt het namelijk waarschijnlijk aan de verbinding --> netwerk kabel aanleggen.

Mvg, Jarn de Jong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 19:32
Dat je bepaalde dingen niet kan afspelen op je TV, "cannot play......", moet je in het hele DLNA gebeuren zoeken. DLNA heeft nog al wat beperken. Ook de ingebouwde mediaspeler van de Panasonic is volgens mij niet de beste

Zoals aangegeven lost een losse mediaspeler vrijwel al je problemen op met het afspelen. Nadeel is wel de extra afstandsbediening

Windows 7 en Vista zijn standaard voorzien van Windows Media Center. Hiermee is het mogelijk om met een afstandsbediening (al dan niet een app) en de genoemde 10m HDMI kabel de films/series/fotos, etc op je TV te laten zien.