Toon posts:

Beoordelingen

Pagina: 1
Acties:
  • 691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Beste Tweakers .Ik zit met een algemeen probleen wat ons sommige allen aan gaat.
Ik vraag mij af ,hoe het kan dat deze tweaker zo`n hoge beoordeling heeft en blijft houden?.
Het punt is, moet er niet een mogelijkheid zijn om recente ervaringen zwaarder te laten wegen dan ouwe.
Want vroeger kon deze man misschien wel goed zijn,maar tegenwoordig dus niet.
Mensen worden opgelicht en doen aangifte.
Maar als ik kijk dan zie ik 4 groene sterren,50 beoordelingen,dus denk je dat zit wel goed.
gallery: Alexbrz
Toch blijken recent mensen te zijn opgelicht en over het algemeen een hele hoop door deze persoon.
gallery: Alexbrz

Dit kan toch niet langer zo door gaan?
Ik krijg mensen die bij mij komen,en hun verdriet uiten dat ze zijn opgelicht.
Ik kan dan niet niks doen en er na kijken,want ik word er dus ook mee geconfronteerd, met de wandaden van deze tweaker.
Vandaar dat ik vraag dan,is er niet een mogelijkheid om recente beoordelingen zwaarder te laten wegen,of dat er af en toe een refresh komt? Of een of ander vorm van " controle" (ik weet een "vies"woord maar je kan haast toch niet anders).Het blijkt dat dit systeem niet klopt want nu moeten er eerst veel slachtoffers vallen ,en die allen een negatief geladen beoordeling geven,en dat moet dan gaan opwegen tegen de positive beoordelingen van toen deze tweaker nog niet aan het oplichten was .
Dat moet toch te verbeteren zijn :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen zijn tegenwoordig graag "opgelicht" alles is maar meteen oplichting. Enige wat ik daar zie is dat hij in twee gevallen vergeten is een factuur op te sturen. Misschien dat hij wat rommelig is met zijn communicatie maar iemand die 40+ succesvolle deals heeft gesloten (en mensen thuis heeft ontvangen) een oplichter noemen gaat ook wel ver.

Maar misschien zou er vanuit tweakers wat meer controle moeten zijn. Bijvoorbeeld dat er bij 5 negatieve reacties een mail naar een moderator gaat en dat zijn account dan 'op slot' gaat tot het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:33:
Mensen zijn tegenwoordig graag "opgelicht" alles is maar meteen oplichting. Enige wat ik daar zie is dat hij in twee gevallen vergeten is een factuur op te sturen. Misschien dat hij wat rommelig is met zijn communicatie maar iemand die 40+ succesvolle deals heeft gesloten (en mensen thuis heeft ontvangen) een oplichter noemen gaat ook wel ver.

Maar misschien zou er vanuit tweakers wat meer controle moeten zijn. Bijvoorbeeld dat er bij 5 negatieve reacties een mail naar een moderator gaat en dat zijn account dan 'op slot' gaat tot het opgelost is.
nou.... ik lees toch redelijk veel klachten en aangiftes. dus er is iets mis.

het is op zich logisch dat wanneer je 20 goede en 5 slechte beoordeing hebt, dat je gemiddelde nog steeds goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal mee eens.
Nu ga ik ook niet over 1 nacht ijs zogezegd,en ik zie dat de laatste paar zaken
van dien aard zijn dat de grens overschreden is.Men doet niet voor niks aangifte.
Ik tel toch zeker 3 mensen die hun geld tot op nu niet terug hebben gehad.
Misschien hebben ze het wel gehad,maar heben ze niet gerectificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op zich vind ik het wel meevallen eigenlijk. Helemaal als je kijkt naar bijvoorbeeld de beoordeling van tweakerolivier. Deze user koopt bewust een iPhone waarvan vermeld wordt dat deze 1) en niet betrouwbaar is 2) en niet opstart. De koper probeert de iPhone te repareren maar slaagt daar niet in en wil vervolgens zijn geld terug. Ja, dank je de koekkoek. En dan een slechte beoordeling geven, schandalig eigenlijk. De koper had gewoon verwacht goedkoop een iPhone te kunnen kopen door deze zelf te repareren... dikke pecht dus.

Wat je kunt lezen in de beoordelingen is dat de verkoper alleen slordig is geworden met verzenden, hij stuurt wel op, maar alleen niet zo snel als afgesproken. Hij meldt de zendingen aan bij T&T maar verzend ze pas later. Ik denk niet dat deze gebruiker een oplichter is. Dat is sowieso een beschuldiging waar je mee moet oppassen, die is best heftig.

Ik ben ook twee keer van oplichting beschuldigd... één keer door iemand waarvan later bleek dat het pakketje bij de buren lag (en vervolgens niet thuis geven om de beoordeling aan te passen) en één keer omdat ik af zag van een koop. Gebruikers schreeuwen al snel te zijn opgelicht terwijl ze niet weten of het echt zo is. De laatste jaren gaat er bij TNT ook geregeld wat mis en dat is gewoon zeer spijtig voor de koper als de verkoper.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:37:
Helemaal mee eens.
Nu ga ik ook niet over 1 nacht ijs zogezegd,en ik zie dat de laatste paar zaken
van dien aard zijn dat de grens overschreden is.Men doet niet voor niks aangifte.
Ik tel toch zeker 3 mensen die hun geld tot op nu niet terug hebben gehad.
Ik geef je ook geen ongelijk. Maar ik heb bij die reacties ook wel het idee dat het een tikkeltje voorbarig is, zo zag ik dat iemand aangifte gedaan heeft 3 dagen nadat hij het pakketje verzonden heeft. We weten overigens ook niet hoe sommige negatieve ervaringen uiteindelijk zijn afgelopen. Misschien ben ik zelf wat naïef of geef ik iemand te snel het voordeel van de twijfel maar persoonlijk denk ik dat dit meer een handelaar is met een chaotische mailbox en geen oplichter. Maar ik heb nooit met hem zaken gedaan dus ik kan het niet zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit is meer iets voor het Pricewatch Feedback forum, in plaats van het Shopping Forum, dus ik verplaats dit topic even :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou ook niks liever willen dat de betrokken persoon ook zijn mening geeft.
Maar schijnbaar is dat ook een probleem ,het reageren.
Ik ben i.i.g voor communicatie ,en hopen dat het meevalt is altijd goed.

Voor die gene met (finacieël) leed is het allemaal wat minder luchtig,en komt het serieus hard aan.
En zo werd ik er ook bij betrokken.
Ik heb ook nooit zaken gedaan met deze mens,en ben ook de 1st om toe te geven dat het vroeger wel goed ging.
Maar schijnbaar is er(helaas) wat veranderd.
Je krijgt niet zoveel aandacht als het de 1st keer is.Pas als de zaken zich opstapelen,dan komt meestal de aap uit de mouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:51:
[....]
Ik krijg mensen die bij mij komen,en hun verdriet uiten dat ze zijn opgelicht.
[...]
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:37:
[....]
Nu ga ik ook niet over 1 nacht ijs zogezegd,[
...]
[....]
Blijf het toch raar vinden. Blijkbaar komen ze bij jou uithuilen (waarom bij jou eigenlijk??) en je geeft aan niet over één nacht ijs te gaan om vervolgens iets te posten wat de indruk geeft eigenlijk helemaal niet inhoudelijk de kwesties te kennen. Dan had je immers geweten of de kopers het wel hebben ontvangen en/of niet hebben gerectificeerd.

Waaom maak jij je zo druk om deze gebruiker? Ik denk dat elke gebruiker zelf wel zo mondig is om dit aan de kaak te stellen en actie te ondernemen. Je openingspost is behoorlijk dramatisch in mijn ogen, je doet net als of je Frits Bom bent. Ik ben zeer benieuwd naar wat meer onderliggende informatie en toelichting eigenlijk :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel dat kan.Jij hebt je mening geven,nu kijken of het gene wat je wilde bereiken ook lukt.

Een koper melde zich bij mij,met het verhaal dat hij is op gelicht ,door iemand in onze/deze communitie.
"je doet net als je frits bom bent" is een metafoor zeker?Of een persoonlijke belediging op de man,wat is het?.
Ik zou haast wensen dat jij voelt ,wat is het om opgelicht te worden,dan zou je niet zo reageren.

Ik ken het verhaal alleen van publiek te vinden info(buiten die DM). Dus als je wat moeite zou doen,ipv waar je nu mee bezig bent,dan kan je dat zo vinden en lezen .
Dramatisch zou het pas worden als ik wat had gekocht of verkocht bij deze tweaker en hij mij persoonlijk had benadeeld,dat klopt wel.
Maar mijn opening is gewoon een normale vraag stelling van een serieus probleem,ondanks jouw ondermijning`poging(waarom eigenlijk,span jij samen met die persoon,waarom neem je het voor hem op?!kan ik ook vragen )
Dat jij nu zo ongevoelig bent,dat heb je de hele wereld nu laten weten,ik blijf er niet bij kijken en niks doen als iemand bij mij komt ,zeggende "ik ben opgelicht" en ik in een flits dat ook constateer.

Maar dat(en dan doel ik op de discussie "is het wel of niet een oplichter" ) is eigenlijk niet de bedoeling van dit topic.Daarvoor is het ook niet gestart !
Het welles/nietus voor/tegen ect enz dat leverd niks op.
Het is eigenlijk de bedoeling te bespreken hoe je zoiets kan verbeteren zodat je niet zelf ongewilt slachtoffer word.
Gewoon nadenken hoe en of dat systeem te verbeteren is.
En ja,daarbij ga ik uit van de stelling (axioma)dat deze user een oplichter is.Die stelling is tot nu toe nog niet onderuitgehaald,of het tegendeel bewezen,maar het is niet bewezen, maar als grondslag aanvaarde stelling .
Maar dat opzich is slechts 1 onderdeel,en is absoluut NIET het doel van dit topic.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:56
Han schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:46:
Op zich vind ik het wel meevallen eigenlijk. Helemaal als je kijkt naar bijvoorbeeld de beoordeling van tweakerolivier. Deze user koopt bewust een iPhone waarvan vermeld wordt dat deze 1) en niet betrouwbaar is 2) en niet opstart. De koper probeert de iPhone te repareren maar slaagt daar niet in en wil vervolgens zijn geld terug. Ja, dank je de koekkoek. En dan een slechte beoordeling geven, schandalig eigenlijk. De koper had gewoon verwacht goedkoop een iPhone te kunnen kopen door deze zelf te repareren... dikke pecht dus.

.
Als je goed kijkt zie je dat Tweakerolivier de beoordeling per ongeluk heeft gegeven op zijn eigen advertentie (waar hij de telefoon weer te koop aanbied) !

De genoemde onbetrouwbare tweaker is dus......

[ Voor 3% gewijzigd door mobby1971 op 30-01-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zelf heb helaas geen ervaring als programmeur ,dus zo kan ik het niet bekijken.
Wel met de dingen die we nu hebben.
Zo heb je nu b.v de laatste 6 maanden en totaal bereik. wellicht kan er een tussen vorm?
Met maand ?
En de criteria van zijn nu deze 3 dingen;
Voldoet aan beschrijving
Communicatie
Aflevering
wellicht kunnen we aftersale`s ook mee laten wegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:40:
[....]Een koper melde zich bij mij,met het verhaal dat hij is op gelicht ,door iemand in onze/deze communitie.[...]
En heb je ook wederhoor gedaan? Dat is namelijk wel zo netjes wanneer je iemand van oplichting gaat beschuldigen. Door middel van hoor en wederhoor kan je pas een juiste inschatting maken over een situatie. Alleen dan kun je een mening vormen en beoordelen of het daadwerkelijk om oplichting gaat.
"je doet net als je frits bom bent" is een metafoor zeker?Of een persoonlijke belediging op de man,wat is het?.
Ik zou haast wensen dat jij voelt ,wat is het om opgelicht te worden,dan zou je niet zo reageren.
Je doet wederom een aanname, ik ben ook wel eens opgelicht ;)
Ik ken het verhaal alleen van publiek te vinden info(buiten die DM). Dus als je wat moeite zou doen,ipv waar je nu mee bezig bent,dan kan je dat zo vinden en lezen .
Als je mijn eerste post goed had gelezen dan had je kunnen zien dat ik weldegelijk die moeite heb genomen. En roepen dat iemand een oplichter is van enkel publiekelijk te vinden informatie zonder feitelijke informatie van beide partijen vind ik op zijn zachts gezegt behoorlijk storend. Je bestempeld nu iemand zonder het verhaal van diegene te kennen.[/quote]Dramatisch zou het pas worden als ik wat had gekocht of verkocht bij deze tweaker en hij mij persoonlijk had benadeeld,dat klopt wel.[/quote]Neen, dat had je ook daadwerkelijk recht van spreken, want dan was het inhoudelijk misschien wel onderbouwt geweest.
Maar mijn opening is gewoon een normale vraag stelling van een serieus probleem,ondanks jouw ondermijning`poging(waarom eigenlijk,span jij samen met die persoon,waarom neem je het voor hem op?!kan ik ook vragen )
Je stelt niet alleen een vraag, je beschuldigd iemand openlijk van oplichting, dat is gewoon erg twijfelachtig. Ik neem het niet op voor de verkoper in kwestie, ik relativeer alleen de situatie. Het kan namelijk zo zijn dat de situatie niet zo is zoals jij het schetst. Je vormt je mening op basis van éénzijdige informatie waarvan je niet kunt nagaan of deze allemaal correct is of nog van toepassing is. Misschien is de soep wel niet zo heet :)
Dat jij nu zo ongevoelig bent,dat heb je de hele wereld nu laten weten,ik blijf er niet bij kijken en niks doen als iemand bij mij komt ,zeggende "ik ben opgelicht" en ik in een flits dat ook constateer.
Misschien moet je in het vervolg eerst tot tien tellen voordat je in een flits iemand beschuldigd van oplichting. Ook al zijn je bedoelingen goed, daar ga ik gemakshalve maar vanuit, je zal wat voorzichtiger moeten zijn met je uitspraken. De mogelijkheid bestaat dat de sitauties die jij aanhaalt wellicht anders liggen, sterker nog, misschien is er helemaal niet betaald of is het overgeschreven naar een verkeerde rekeningnummer, ligt het pakket op een ander adres, heeft TNT het pakket nog op de plank liggen, etc. etc. Je maakt van rook direct vuur.

Voor de goede orde heb ik via één van zijn advertenties de betreffende gebruiker een mail gestuurd en op de hoogte gesteld van dit topic.
Hoi Alex,

Beoordelingen

Dit gaat geloof ik over jou. Wellicht kun je het één en ander ontkrachten of toelichten, je wordt zelfs beschuldigd van oplichting.
Hopelijk gaat hij reageren en horen we ook zijn kant van het verhaal :)

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 30-01-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is er geen knop waarmee ik dit soort reactie`s in door mij opgestarte topic kan verwijderen.
Sommigen willen het nu altijd verzieken.Ik zie er echt de grap niet van in.Mensen worden benadeeld en anderen gaan er een spel van maken.Helaas moeten wij hier mee omgaan.
Gewoon negeren mensen.Niet op reageren,want je blijft herhalen en herhalen enz,en meneer WIL gewoon niet luisteren alleen maar verzieken,zoals z`n ziel is ,zo zijn de daden.

En ja,daarbij ga ik uit van de stelling (axioma)dat deze user een oplichter is.Die stelling is tot nu toe nog niet onderuitgehaald,of het tegendeel bewezen,maar het is niet bewezen, maar als grondslag aanvaarde stelling .
Maar dat opzich is slechts 1 onderdeel,en is absoluut NIET het doel van dit topic.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:33:
Helaas is er geen knop waarmee ik dit soort reactie`s in door mij opgestarte topic kan verwijderen.
Sommigen willen het nu altijd verzieken.Helaas moeten wij hier mee omgaan.
Gewoon negeren mensen.Niet op reageren,want je blijft herhalen en herhalen enz,en meneer WIL gewoon niet luisteren alleen maar verzieken,zoals z`n ziel is ,zo zijn de daden.
Heb je het nu over mijn reacties?

Ik verziek helemaal niks, ik belicht enkel een eventuele andere kant van het verhaal en probeer eerst feiten te achterhalen. Mocht blijken dat het inderdaad om oplichting gaat dan is dat inderdaad vrij ernstig. Alleen ben ik van mening dat jij iets te hard van stapel loopt met de beschuldigingen.

Ik verziek in ieder geval niks. Tenzij jij een andere kijk op zaken als verzieken beschouwd en iets tegengas als iets ongeoorloofd ziet. Mijn ziel is alles behalve ziek, dus het zou fijn zijn als je dat soort opmerkingen achterwege laat. Ik ben niet de verkoper, ik ben net als jij een gebruiker op dit forum. Ik probeer alleen maar zaken die in mijn ogen hier te zwart-wit worden neergeplemt te relativeren.
Volgens mij is het nog altijd zo dat een ieder onschuldig is tot dat het tegendeel bewezen is. En niet andersom, zoals jij dat hier doet. Je kan en mag niet iemand ergens van beschuldigen zonder dat ook daadwerkelijk te kunnen bewijzen. Iemand van een misdrijf beschuldigen is geen stelling. En dat kan op basis van deze informatie gewoon niet, en al helemaal niet als je zelf geen 'slachtoffer' bent en alleen je aannames baseert op slechts één kant van het verhaal. Door je oordeel vellen op basis van iemand anders zijn verhaal zonder enige vorm van wederhoor kan er voor zorgen dat je de deksel behoorlijk op je neus kan krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Han op 30-01-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fijn dat je dat dan op zo`n manier,totaal respectloos en uitlokkend doet.
En hoe probeer jij dat dan?
Tja ...
Ik heb van jouw kant nog niks gehoord over het tegendeel.
Ik zou zeggen,beste vriend,neem contact op met desbetreffende en koop iets.
Bijvoorkeur die HPlaptop >:)
Maak direct geld over en we wachten af,in tussen gaat de rest verder met waar het topic echt om draaid ;
Hoe kan je dit in de toekomst voorkomen ?

en is het systeem van beoordelen te verbeteren zodat je beter beschermd bent tegen evt oplichters en hun meelezende vrienden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:49:
Fijn dat je dat dan op zo`n manier,totaal respectloos en uitlokkend doet.
En hoe probeer jij dat dan?
Ten eerste, ik lok niks uit. Ik relativeer alleen en ben benieuwd naar het complete verhaal. En dat probeer ik onder andere door tegenargumenten te geven en de persoon in kwestie op de hoogte te stellen van dit topic. Dat is namelijk wel zo netjes en het minimale wat je behoort te doen.
Tja ...
Ik heb van jouw kant nog niks gehoord over het tegendeel.
Omdat wij die beiden niet kunnen geven. Snap je dat nou werkelijk niet? Hoe oud ben je?
Hoe kan je dit in de toekomst voorkomen ?
Zo lang mensen vooruit betalen is dit niet te voorkomen. En wanneer je echt gedupeerd bent moet je aangifte doen. De politie kan vervolgens Tweakers benaderen om de gegevens van de verkoper. Sterker nog, als ik gedupeerd zou zijn dan zou ik via iemand anders de verkoper benaderen en net doen als of ik een ander produkt zou willen kopen van hem. En dan afhalen wel te verstaan. Dan heb je meteen zijn adres ;)
en is het systeem van beoordelen te verbeteren zodat je beter beschermd bent tegen evt oplichters en hun meelezende vrienden?
Nu moet je echt even oppassen wat je hier neerzet. Je doet aan stemmingmakerij en bestempeld mij nu op een manier die mij niet bevalt. Bij deze waarschuw ik jou om dat soort opmerkingen achterwege te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu moet ik wel zeggen verbeteren,want als je rond kijkt bij andere site`s waar publiek verkocht word dan is dit systeem zeker niet slecht maar op sommige onderdelen
welicht onderontwikkeld of voor verbetering vatbaar.
Zelf vind ik het te vrijblijvend en merk dat vele het nut ervan niet echt inzien.Verplichten is onzin maar een bewustwoording van het nut van een beoordeling,is zeker nuttig.
Maar dan moet het wel sneller en prefecter . Zulke fouten als dit,waarbij er eerst tientallen gedupeerden een negatief geladen beoordeling moeten schrijven voordat er actie ondernomen word is te veel achteraf werken,en is totaal afhankelijk van de goodwill van die gedeputeerden .
En ze moeten niks,maar als ze het niet doen word er niemand gewaarschuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Goed, volgens mij schiet dit topic inmiddels totaal zijn doel voorbij.

Patecatl, je feedback op het systeem van V&A beoordelingen is meer dan welkom, maar door de manier waarop je dit topic hebt gestart (het concrete voorbeeld, en meteen beginnen over oplichting), gaat de discussie nu tamelijk scheef.

Ik ga dit topic dan ook op slot doen, maar wil wel direct Patecatl uitnodigen om zijn input voor het beoordelingssysteem in een nieuw topic alsnog te delen. Probeer het daarbij a.u.b. bij de feiten te houden, en misschien is het daarvoor wel het beste om dit hele voorbeeld niet eens te noemen, maar enkel een discussie te starten over hoe het systeem beter om kan gaan met een sterke achteruitgang van iemands V&A feedback.

Overigens is dit specifieke geval inmiddels ook bekend bij mijn collega's die zich specifiek met V&A bezig houden en wordt er al naar gekeken.

PS: Patecatl, mocht je een nieuw topic openen, let dan a.u.b. ook een beetje op je schrijfstijl. Je gebruik van leestekens zonder spaties (of spatie op de verkeerde plek) en achter elke zin een enter leest niet heel erg prettig :)

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 30-01-2012 15:30 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.