Illustrator toont geen X & Y coördinaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Summ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:20
De stagiair bij ons op kantoor werkt met een Macbook Pro met Illustrator erop.

Nou doet zich het probleem voor dat in zijn Illustrator de X en Y coördinaten niet worden weergeven in zijn menubalk. Waardoor het voor hem niet mogelijk is om objecten met precisie van locatie te veranderen of in grootte aan te passen.

We hebben al geprobeerd om zijn 'workspace' te resetten en zijn Illustrator preferences te verwijderen maar dit leverde geen succes op.

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 11:43

GKD

Summ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:51:
De stagiair bij ons op kantoor werkt met een Macbook Pro met Illustrator erop.

Nou doet zich het probleem voor dat in zijn Illustrator de X en Y coördinaten niet worden weergeven in zijn menubalk. Waardoor het voor hem niet mogelijk is om objecten met precisie van locatie te veranderen of in grootte aan te passen.

We hebben al geprobeerd om zijn 'workspace' te resetten en zijn Illustrator preferences te verwijderen maar dit leverde geen succes op.

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?
Probeer eens via window / Transform. Je ziet dan de x en y as, en kunt deze ook aanpassen. Lijkt me dat je die panel wel in de menubalk kunt slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Summ
GKD schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:44:
[...]

Probeer eens via window / Transform. Je ziet dan de x en y as, en kunt deze ook aanpassen. Lijkt me dat je die panel wel in de menubalk kunt slepen.
Bedankt voor je reactie.

'Transform' weergeeft inderdaad X & Y informatie, helaas is deze balk niet in menubalk te slepen. Als tijdelijke oplossing voldoet dit wel even.

Meer reacties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 11:43

GKD

Summ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:53:
[...]

Bedankt voor je reactie.

'Transform' weergeeft inderdaad X & Y informatie, helaas is deze balk niet in menubalk te slepen. Als tijdelijke oplossing voldoet dit wel even.

Meer reacties zijn welkom.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ddhqnt.png

Helemaal rechts in je menubar vind je een knopje met een lijstje en daarnaast een pijltje naar beneden (net te zien op mijn screenshot, naast 'dock to top'). Bij mij staan ze allemaal aan, ook 'transform'. Dat moet het zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door GKD op 30-01-2012 12:02 . Reden: Plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Summ
GKD schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:00:
[...]

[afbeelding]

Helemaal rechts in je menubar vind je een knopje met een lijstje en daarnaast een pijltje naar beneden (net te zien op mijn screenshot, naast 'dock to top'). Bij mij staan ze allemaal aan, ook 'transform'. Dat moet het zijn.
Het lijkt inderdaad de logische oplossing, helaas staat transform al aan en had het geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een screenshot? Misschien zien wij dat de bar ergens verborgen kan zitten onder een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Summ
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:00:
Heb je een screenshot? Misschien zien wij dat de bar ergens verborgen kan zitten onder een andere.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f2687aaaef01/4f2687aaa3b54-Schermafbeelding_2012-01-30_om_13.02.56_%281%29.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 20:28

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

In je screenshot is er niks geselecteerd.. dan zie ik bij mij ook geen x en y. Wat zie je als je iets selecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 08:38
Los van het probleem: Waarom zou je niet gewoon je document op ware grootte opmaken (lees: een canvas op ware grootte of op schaal in plaats van een tekening op schaal)? En nog beter: Waarom niet gewoon in InDesign? :) Daar zijn dit soort zaken veel makkelijker in te stellen en te corrigeren.

Daarnaast past dit beter in SA of GFX ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Willem op 30-01-2012 14:16 ]

Pagina: 1