Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ja ik weet het... dit is al vaak gevraagd, en er is véél over te vinden op Google. Te veel!

Ik wil mijn DVD-collectie graag een keer digitaal hebben, maar dan wel zonder kwaliteit in te leveren. Met name het behoud van Dolby geluid / 5.1 geluid vind ik belangrijk. Het betreft commerciële DVD's, dus vaak met een kopieer beveiliging. Het betreft overigens digitale kopieën puur voor eigen gebruik. Wil gewoon mijn filmcollectie met een druk op de knop toegankelijk hebben ipv dat hele gedoe met schijfjes en doosjes!

Ik ben inmiddels al bijna 2 jaar aan het zoeken naar de geschikte software, maar zonder succes! Heb o.a. Handbrake, VLC, en nog vele andere programma's geprobeerd... Maar telkens lukt het óf niet wegens de kopieer beveiliging, óf het is enkel mogelijk met kwaliteitsverlies (vaak enkel nog stereo audio).

Heb al vele malen advies gevraagd bij o.a. collega's en krijg dan vaak te horen "Oh dat is simpel"... Maar telkens weer blijkt het toch weer niet te werken!

P.s. ik heb een 64 bit systeem, dus niet alle software werkt daar op! Wie heeft voor mij de gouden tip??

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

DVD's zijn al digitaal, dus dat is nogal een vreemde vraag :)
Zoeken naar "backuppen DVD's" zal je meer opelveren

Voor de rest verwijs ik je naar DOOM9.org, daar staat een hele mooie tutorial over dvd's rippen.
Sla ze gewoon op als iso, en je hebt alles wat er op je dvd staat ;)

[ Voor 21% gewijzigd door heuveltje op 30-01-2012 10:53 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:18

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

heuveltje schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:48:
Voor de rest verwijs ik je naar DOOM9.org, daar staat een hele mooie tutorial over dvd's rippen.
Sla ze gewoon op als iso, en je hebt alles ;)
Niet alle mediastreamers ondersteunen iso formaat.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dvd decrypter.

En dat je een 64-bit systeem hebt is geen reden dat 32bit software niet werkt ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
heuveltje schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:48:
Ahum... sterk punt! 8) bedoelde dus digitale kopie...
Sla ze gewoon op als iso, en je hebt alles ;)
[/quote]
ga ik mij nog eens in verdiepen. in ieder geval voldoende leesvoer dat ik nog niet tegengekomen was! thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Raven schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:50:
Dvd decrypter.

En dat je een 64-bit systeem hebt is geen reden dat 32bit software niet werkt ;)
Heb nog geen geschikte gevonden (of erg duur en vooraf onduidelijk of het wel gaat werken!).
Enne 32 bit software werkt dus toch echt niet altijd! Bijvoorbeeld deze (http://www.dvd43.com/) schijnt goed te zijn... Maar werkt echt niet op 64-bit! helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De echte vraag: op wat voor speler wil je het dan afspelen? want gewoon in dvd formaat laten is uiteraard optimaal. En veel spelers kunnen dat formaat aan. Sommige zijn echt beveiligd, maar dat is zo te horen je issue nog niet.

http://www.doom9.org/dvddec.htm#iso

[ Voor 26% gewijzigd door leuk_he op 30-01-2012 11:05 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kazz1980 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:52:
[...]

Heb nog geen geschikte gevonden (of erg duur en vooraf onduidelijk of het wel gaat werken!).
Enne 32 bit software werkt dus toch echt niet altijd! Bijvoorbeeld deze (http://www.dvd43.com/) schijnt goed te zijn... Maar werkt echt niet op 64-bit! helaas.
Hmm, vaag.
Maar die wat ik noemde is iig freeware :)
http://www.dvddecrypter.org.uk/

ps. Je hebt de edit-knop gezien? ;) Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 30-01-2012 10:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

* RaZ eens is met Raven.

Ik gebruikte daar ook altijd DVD Decrypter voor. Dan hou je 1 iso over, waar alles in zit, die later ook weer gebrand kan worden.

En dat alles natuurlijk zonder enig verlies van het origineel.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Wil het uiteindelijk afspelen via de PS3, of uiteraard direct via de TV (DLNA). Uiteindelijk wil ik bij voorkeur een NAS met alle films en dat ik die dan toegankelijk heb via in ieder geval TV/PS3 en eventueel ook via andere devices - maar dat vind ik minder belangrijk.

Nb. volgens mij kun je ISO wel afspelen via de PS3 media server... betekend dan alleen wel dat deze ingeschakeld moet zijn op de PC/laptop - dus dat werkt wellicht niet via NAS... Maar goed. het is een begin!

[ Voor 28% gewijzigd door kazz1980 op 30-01-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DVD Decrypter kan meer dan enkel een iso draaien van een DVD-schijfje. Je kan ook in IFO-mode de losse bestanden krijgen. Dan zal je PS3 die volgensmij probleemloos kunnen afspelen.

Het programma kan in iedergeval precies wat jij wil doen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
RaZ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:02:
DVD Decrypter kan meer dan enkel een iso draaien van een DVD-schijfje. Je kan ook in IFO-mode de losse bestanden krijgen. Dan zal je PS3 die volgensmij probleemloos kunnen afspelen.

Het programma kan in iedergeval precies wat jij wil doen.
ben er nu mee aan het stoeien... dit lijkt tot zover inderdaad precies wat ik zocht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DVD decrypter is ondertussen oud en ondersteund niet meer alle schijfjes qua beveiliging. Ik zou je dan eerder aanraden om DVDFab HD Decrypter (http://www.dvdfab.com/hd-decrypter.htm) te gebruiken. Gratis en doet z'n werk prima. Opslaan in .iso houdt je DVD zo authentiek mogelijk (met menu's bijvoorbeeld), maar als je mediaspeler het niet ondersteund kan je ook gewoon de mappenstructuur van een DVD aanhouden en direct de .vob's en/of .ifo's afspelen. Eventueel kan je ook een programma overwegen dat degelijk een conversieslag kan maken, en dan is Handbrake toch wel de aanrader - al zal je daar wellicht een paar keer moeten proberen om de juiste instellingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
rodie83 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:04:
DVD decrypter is ondertussen oud en ondersteund niet meer alle schijfjes qua beveiliging. Ik zou je dan eerder aanraden om DVDFab HD Decrypter (http://www.dvdfab.com/hd-decrypter.htm) te gebruiken. Gratis en doet z'n werk prima. Opslaan in .iso houdt je DVD zo authentiek mogelijk (met menu's bijvoorbeeld), maar als je mediaspeler het niet ondersteund kan je ook gewoon de mappenstructuur van een DVD aanhouden en direct de .vob's en/of .ifo's afspelen. Eventueel kan je ook een programma overwegen dat degelijk een conversieslag kan maken, en dan is Handbrake toch wel de aanrader - al zal je daar wellicht een paar keer moeten proberen om de juiste instellingen te vinden.
thx. ga ik ook bekijken!
Handbrake had ik al, dat werkt niet... Die kan niet overweg met de kopieer beveiliging. Een DVD scannen duurt dan vele uren en hij verliest dan ontzettend veel met de melding dat het gecodeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kazz1980 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:07:
[...]
thx. ga ik ook bekijken!
Handbrake had ik al, dat werkt niet... Die kan niet overweg met de kopieer beveiliging. Een DVD scannen duurt dan vele uren en hij verliest dan ontzettend veel met de melding dat het gecodeerd is.
Dat klopt. Hele idee is dan ook dat je eerst de DVD ript (waarmee de beveiliging er ook vanaf wordt gesloopt) met DVD decrypter of DVDfab HD decrypter, en dat je vervolgens de geripte bestanden (bijvoorbeeld dus de .iso) inlaadt in Handbrake. Vervolgens maakt Handbake een conversie van je film. Voordeel daarvan kan zijn dat het minder ruimte inneemt / meer compatible is met je afspeelapparatuur. Als dat er niet toe doet, gewoon lekker bij .iso laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
rodie83 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:15:
[...]

Dat klopt. Hele idee is dan ook dat je eerst de DVD ript (waarmee de beveiliging er ook vanaf wordt gesloopt) met DVD decrypter of DVDfab HD decrypter, en dat je vervolgens de geripte bestanden (bijvoorbeeld dus de .iso) inlaadt in Handbrake. Vervolgens maakt Handbake een conversie van je film. Voordeel daarvan kan zijn dat het minder ruimte inneemt / meer compatible is met je afspeelapparatuur. Als dat er niet toe doet, gewoon lekker bij .iso laten.
Ah! duidelijk. ;)
Kijk... zo wordt er ineens heel veel heel snel duidelijk!...
Ik heb nu weer ruim voldoende materiaal om mee aan de slag te gaan en heb het gevoel dat het ook meot gaan lukken hiermee.
Mijn dank is zéér groot! (met name dat het eens niet het standaard antwoord is: "Dat is simpel... en zoek zelf maar uit!")

[ Voor 5% gewijzigd door kazz1980 op 30-01-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wil je de menu's ook houden? Persoonlijk vind ik ze gruwelijk irritant. Als je geen menu's wil, zou ik de films als 1 groot .vob bestand exporteren. Moet je alleen even nagaan of je mediaspeler bestanden groter dan 2GB/4GB aankan.

Hier kan je inderdaad DVDdycrypter/DVDfab voor gebruiken, daarmee kan je ook de niet-gewenste audiotracks verwijderen, om wat ruimte te besparen.

P.s. Als je gaat converteren naar een ander formaat ga je ALTIJD kwaliteit verliezen. Wil je een minimaal kwaliteitsverlies zou je h.264 met een relatief hoge bitrate kunnen gebruiken. Je zal zien dat de bestanden dicht tegen de grootte van de origele DVD zullen zitten. Wat dat betreft is het niet de moeite waard.

P.s. p.s. Zelf gebruik ik DVDdycrypter en RipBot264 (met h.264 constant qualilty 20) voor mijn DVD conversies. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Slogra schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:19:
Wil je de menu's ook houden? Persoonlijk vind ik ze gruwelijk irritant. Als je geen menu's wil, zou ik de films als 1 groot .vob bestand exporteren. Moet je alleen even nagaan of je mediaspeler bestanden groter dan 2GB/4GB aankan.

Hier kan je inderdaad DVDdycrypter/DVDfab voor gebruiken, daarmee kan je ook de niet-gewenste audiotracks verwijderen, om wat ruimte te besparen.

P.s. Als je gaat converteren naar een ander formaat ga je ALTIJD kwaliteit verliezen. Wil je een minimaal kwaliteitsverlies zou je h.264 met een relatief hoge bitrate kunnen gebruiken. Je zal zien dat de bestanden dicht tegen de grootte van de origele DVD zullen zitten. Wat dat betreft is het niet de moeite waard.

P.s. p.s. Zelf gebruik ik DVDdycrypter en RipBot264 (met h.264 constant qualilty 20) voor mijn DVD conversies. Werkt prima!
Dank. Niet/nauwelijks merkbaar kwaliteitsverlies is uiteraard geen ramp. Ik moet nog een keuze maken of ik wel/niet de menu's er bij wil... Zover ben ik nog helemaal niet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
MET menu's is volgens mij niet makkelijk, tenzij je het originele DVD formaat houdt (in ISO).

Mocht je ander formaat willen, dan zal het behoorlijk lastig gaan worden. Volgens mij is het mogelijk in een mkv container.. meer weet ik niet. Denk echter niet dat er veel (hardware-) mediaspelers bestaan die menu's in mkv ondersteunen.

Wat je kan doen is beginnen met rippen van je DVD's naar iso. Mocht dit te groot worden voor je harddisk, dan kan je deze iso's gebruiken als input voor je conversie naar h264.

p.s. hoeveel DVD's wil je gaan backuppen? En wat voor processor heb je? i.v.m. met snelheid van encodering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Slogra schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:46:
MET menu's is volgens mij niet makkelijk, tenzij je het originele DVD formaat houdt (in ISO).

Mocht je ander formaat willen, dan zal het behoorlijk lastig gaan worden. Volgens mij is het mogelijk in een mkv container.. meer weet ik niet. Denk echter niet dat er veel (hardware-) mediaspelers bestaan die menu's in mkv ondersteunen.

Wat je kan doen is beginnen met rippen van je DVD's naar iso. Mocht dit te groot worden voor je harddisk, dan kan je deze iso's gebruiken als input voor je conversie naar h264.

p.s. hoeveel DVD's wil je gaan backuppen? En wat voor processor heb je? i.v.m. met snelheid van encodering.
Ik denk dat hier inderdaad het wonderwoord is: uitproberen!! ;)

Het gaat om pakweg 200 DVD's... En een redelijke processor... DVD decrypter is nu een uur bezig en voorspelt nog 40 minuten te gaan.

Maar dat geeft niks. Ik heb alle tijd, en doe het in volgorde van beste DVD tot minst geliefde DVD 8) . Dus als het sneller kan: mooi! Maar kan het niet, dan is dat ook geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Slogra schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:19:
Ik heb het idee dat je de settings dan echt veel te hoog hebt staan. Het verschil tussen het 'oude' MPEG-2 dat gebruikt wordt voor DVD's en het 'moderne' MPEG-4 AVC is echt enorm. Met ongeveer de helft van de grootte heb je nog steeds dezelfde kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
SH4D3H schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:04:
[...]

Ik heb het idee dat je de settings dan echt veel te hoog hebt staan. Het verschil tussen het 'oude' MPEG-2 dat gebruikt wordt voor DVD's en het 'moderne' MPEG-4 AVC is echt enorm. Met ongeveer de helft van de grootte heb je nog steeds dezelfde kwaliteit :)
hm... ga ik dan toch ook maar even mee experimenteren... Op zich hoeft het van mij niet per se klein te worden.... Zo duur zijn harde schijven ook weer niet! Maar als het volstrekt overbodig groot is is het toch zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Ik zou inderdaad gewoon beginnen met rippen naar ISO.
DVDdecrypter is inderdaad traag. Maar dit komt door je DVD-rom, niet door je processor. Er zit namelijk een limiet op de snelheid van rippen van DVD video's. Dit zit ingebakken in de firmware van de DVD-rom. Ik weet niet zeker of dit verhaal nu nog steeds geldt. Jaren geleden heb ik ooit eens een andere firmware op een DVD-rom geinstalleerd zodat het rippen sneller ging.
Wellicht bestaan er nu rippers die deze limiet op een of andere manier weten te omzijlen. Zou eens testen of de verschillende rippers nog verschillen qua snelheid.
Of misschien zelfs een nieuwe DVD-rom kopen waarvan je weet dat die sneller is.

Wat betreft HD ruimte. Stel dat de gemiddelde DVD 6 GB groot is (behoorlijk ruim ingeschat). Dan heb je 6*200=1,2TB nodig. Valt best mee, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Slogra schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:12:
Wat betreft HD ruimte. Stel dat de gemiddelde DVD 6 GB groot is (behoorlijk ruim ingeschat). Dan heb je 6*200=1,2TB nodig. Valt best mee, toch?
Dat sommetje had ik inderdaad ook al gemaakt... Is een heleboel data... maar met de harde schijven van tegenwoordig op zich geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 14:40
Ik gebruik altijd MakeMKV, die maakt er gelijk een MKV van en zo raak je voorfilmpjes, Brein waarschuwingen en menu's kwijt. Vervolgens gebruik ik nog Handbrake om geluidssporen, ondertitels etc te wissen of als default in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
loeberce schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:23:
Ik gebruik altijd MakeMKV, die maakt er gelijk een MKV van en zo raak je voorfilmpjes, Brein waarschuwingen en menu's kwijt. Vervolgens gebruik ik nog Handbrake om geluidssporen, ondertitels etc te wissen of als default in te stellen.
hm... zo heb je niks, zo heb ik ineens 3 tools... nu moet ik weer gaan kiezen wat de beste optie is...haha ;)

thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 14:40
Het is persoonlijk. Als ik een film ga kijken hoef ik al die voorstukjes niet, Frans gesproken etc ook niet en zeker het menu niet. Bonusmateriaal kijk ik nooit, dus al dat spul hoeft mijn harde schijf niet op. Ik weet niet of dit wel in een iso zit, maar ik vind het met Makemkv prima, dus heb nooit verder gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Een ISO is sowieso een goed uitgangspunt, want daarna heb je de schijven sowieso niet meer nodig. En alle andere opties staan nog steed open:

- Wellicht behoudt je de ISO's (eenvoudigste weg)
- Of rip je de film met alleen de audiotrack die jij wil naar 1 vob bestand, waarbij je de ISO als bron gebruikt (iets meer werk dan eerste optie)
- Of je converteert de ISO naar een ander formaat zoals h264 in mkv container (veel werk en behoorlijk wat cpu tijd), want dan komen ook kiezen van resolutie, croppen, deintelacing etc, etc aan de orde. Met 200 DVD is dit een hels karwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Slogra schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:21:
Een ISO is sowieso een goed uitgangspunt, want daarna heb je de schijven sowieso niet meer nodig. En alle andere opties staan nog steed open:

- Wellicht behoudt je de ISO's (eenvoudigste weg)
- Of rip je de film met alleen de audiotrack die jij wil naar 1 vob bestand, waarbij je de ISO als bron gebruikt (iets meer werk dan eerste optie)
- Of je converteert de ISO naar een ander formaat zoals h264 in mkv container (veel werk en behoorlijk wat cpu tijd), want dan komen ook kiezen van resolutie, croppen, deintelacing etc, etc aan de orde. Met 200 DVD is dit een hels karwei.
idd. Ik ga eerst maar voor de ISO en kijken wat ik daarmee voor mekaar krijg! Dan zie ik dan wel weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Eerste en laatste keer dat ik een back-up van DVD's heb gemaakt heb ik dit gedaan met CloneDVD. En dan de ISO gemount met Daemon Tools. Werkt als een fluitje

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moguez
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 12:14
deze thread wil ik wel volgen, ik ben onlangs ook begonnen met het digitaliseren van m'n dvd's.
ik had mijn films al met dvddecrypter of anydvd al omgezet naar iso's.

verder wil ik een compressie met X264 gebruiken dmv handbrake, maar de qualiteit is er niet naar.
ik heb al verschillende tutorials gevolgd met als cmd's als
ref=5:mixed-refs=1:b-adapt=2:bframes=5:weightb=1:direct=auto:me=umh:subq=8:8x8dct=1:trellis=1:psy-rd=1,0:merange=16:deblock=-2,-2:rc-lookahead=50:aq-strength=1.2:b-pyramid=1

CF van 19

maar wat ik ook doe, een groot verschil met de originele iso's.

iemand suggesties?

Goodwe GW10K-ET/10*375 NW+10*375 ZO@13° tilt. 7/7.5kw pylontech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Vreemd dat het verschil zo groot is, maar zonder screenshot/samples kan ik er helemaal van zeggen. Om welke DVD gaat het?

Probeer eens een CRF van 18 of minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:15

Caveman

whahoehaha

Volgens mij krijgt de TS steeds ingewikkelderde optie's aangeboden.... :)
Met DVDfab of Anydvd kun je van iedere dvd een kopie maken, waarbij je de mogelijkheid hebt om te kiezen voor allerlei optie's zonder gebruik te maken van een 2de of 3de programma. De TS moet zich gaan afvragen HOE die de dvd's wil gaan bewaren, zo orgineel mogelijk (iso of dvdmappen) of alleen de hoofdfilm of zelfs als avi,mkv of whatever.....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik gebruik DVD Catalyst (kost USD10) om alle DVDs over te zetten naar m'n Android Tablet, werkt erg makkelijk en voor 95% van mijn films zijn de defaults goed. Wel had ik eerst alles naar .iso gecopieerd en 's-nachts laat ik de .iso converteren.
Pagina: 1