Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:08
Metal Gear Solid HD Collection

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/4379/metalgearsolidhdcollectq.jpg

In dit Topic kan gepraat worden over de Metal Gear Solid HD collectie

De collectie bestaat uit de volgende games:

Metal Gear Solid 2 : Sons of Liberty, Metal Gear Solid 3: Snake Eater en Metal Gear Solid: Peace Walker.
Alle 3 in HD geremastered en het ziet er behoorlijk goed uit. (Video)recensie op Insidegamer.nl:

http://www.insidegamer.nl...ear-solid-hd-collection-2

Deel 3 in deze collectie is de Subsistence versie wat inhoud dat Metal Gear 1 en Metal Gear 2: Solid Snake ook toegevoegd zijn. Dit zijn 2 vrij oude klassiekers die vroeger voor de MSX zijn verschenen.

De collectie is inmiddels gereleased voor XBOX 360 en de PS 3 en gaat ook nog voor de Playstation Vita verschijnen waarbij je savegames kan uitwisselen met je PS3. Ik denk niet dat dat met de 360 gaat werken.

[ Voor 32% gewijzigd door Robolokotobo op 06-02-2012 22:09 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb vroeger Metal Gear op de NES gespeeld en sindsdien heeft de serie voor mij iets magisch.
Deze games heb ik nog nooit gespeeld en de gameplaybeelden die ik er van gezien heb spreken me erg aan.
Het op een sneaky manier je vijanden uitschakelen vind ik erg leuk, dat vind ik ook het mooiste onderdeel in
de Batman Arkham games. Ook zag ik dat er geniale humor in zit. Kortom ik heb echt zin in deze games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat heb ik me toch vermaakt op de PS2 me MGS2 en MGS3 :Y

Misschien toch maar even aanschaffen voor de PS3. Deze spellen hebben me geindoctrineerd om sneak en sluipspellen te waarderen d:)b

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik kijk er enorm naar uit om MGS3 weer te spelen en dan met name op de Vita waar je deze ook op kan downloaden als je de collectie koopt.

1 en 2 zijn op bijna elke console wel te spelen, maar 3 kwam helaas alleen op de PS2 uit en die had ik toen net verkocht na maar 1 keer gespeeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dus ook op de Vita. Dat wist ik nog niet maar dat klinkt goed. Zal er wel zeer mooi uitzien op het 5 inch oled scherm denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
De PS3 versie komt als het goed is met een vouchter zodat je 'm ook op de vita kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:05

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Sn0wblind schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:54:
De PS3 versie komt als het goed is met een vouchter zodat je 'm ook op de vita kan downloaden.
Ik heb hem hier al tijdje via de import en ik zie geen voucher. Niet dat ik een vita heb of zal kopen :p

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb MGS nog nooit gespeeld hoor, maar dit is toch geen shooter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Gundogan schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:27:
[...]

Ik heb hem hier al tijdje via de import en ik zie geen voucher. Niet dat ik een vita heb of zal kopen :p
Zit er niks in het menu zelf waar je het mee kan overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
bram1984 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:40:
Ik heb MGS nog nooit gespeeld hoor, maar dit is toch geen shooter?
als Deus Ex een shooter is dan is dit dat ook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Sn0wblind schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:50:
[...]

Zit er niks in het menu zelf waar je het mee kan overzetten?
Geen idee, nog niet echt gespeeld eigenlijk (eerst nog msg1 uitspelen voor de full playthrough :p). Morgen eens checken :)
Robolokotobo schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:40:
[...]

als Deus Ex een shooter is dan is dit dat ook denk ik.
MSG vind ik toch meer een actie/adventure game. Maar goed, zitten ook schietgedeeltes in ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Tja als je ziet dat Uncharted ook onder actie/adventure staat zou dat ook goed kunnen.

Als de mods vinden dat dit topic daar thuis hoort mogen ze hem van mij best overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Modbreak:Even verplaatst, het hoort meer in het Actie, Adventure en Platform Games gedeelte aangezien de nadruk niet op het schieten ligt in deze game serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Release datum is 3 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 23:42

nFo

Ok, ga ik morgen even rond kijken.
Ik heb deel 1 & 4 gespeeld, dus komt mooi uit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb hem vandaag via de post gekregen. Een uur of tien ben ik thuis vanavond, dan maar even proberen.
4 lijkt mij ook mooi trouwens. daar heb ik al eens een demo van gespreeld. Kan ik 1 ook voor de PS3 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb deel 2 net een uurtje gespeeld. De gameplay is wel wennen want je kan het camerastandpunt niet wijzigen. Je kan wel naar first person view schakelen en dan kan je wel om je heen kijken maar dan kun je weer niet lopen (dat is me nog niet gelukt tenminste). Wat me wel gelijk goed bevalt is dat er veel verteld word en dat het verhaal nu al interessant is nu ik weet wat Metal Gear is. Dat de graphics veroudert zijn valt vooralsnog wel door de vinger te zien. De stealthgameplay is vermakelijk. Ik moest bijvoorbeel een brandblusser kapot schieten om infrarood stralen te zien zodat ik er langs kon komen. ik ben benieuwd wat de game allemaal nog in petto heeft voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:57

PBP

Robolokotobo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 01:15:
Ik heb deel 2 net een uurtje gespeeld. De gameplay is wel wennen want je kan de camerastandpunt niet wijzigen. Je kan wel naar first person view schakelen en dan kan je wel om je heen kijken maar dan kun je weer niet lopen (dat is me nog niet gelukt tenminste). Wat me wel gelijk goed bevalt is dat er veel verteld word en dat het verhaal nu al interessant is nu ik weet wat Metal Gear is. Dat de graphics veroudert zijn valt vooralsnog wel door de vinger te zien. De stealthgameplay is vermakelijk. Ik moest bijvoorbeel een brandblusser kapot schieten om infrarood stralen te zien zodat ik er langs kon komen. ik ben benieuwd wat de game allemaal nog in petto heeft voor mij.
Camerastandpunt is wennen en kan irritant zijn ja. Bij MGS3 heb je wel een camera van achteren en kan je hem vrij bewegen.

Hopelijk krijg ik hem morgen binnen :+ , zie veel winkels die release hebben verschoven naar morgen. En bij sommige niet leverbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik vind het jammer dat MGS 1 (PSx) er niet bij zit. Daardoor heb ik heel de serie leren kennen, en die zou ik graag nog eens spelen :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Misschien handig om te vermelden dat de eerste twee Metal Gear spellen (Metal Gear & Metal Gear 2 - Solid Snake) ook in de HD collection zitten omdat MGS3 de Subsistence versie is.

http://metalarcade.net/20...nclude-first-2-msx-games/

Dat waren de echte Metal Gear spellen! Vooral MG2 is echt heel erg gaaf! Dan merk je dat graphics niet alles is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

afvalzak schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:28:
Ik vind het jammer dat MGS 1 (PSx) er niet bij zit. Daardoor heb ik heel de serie leren kennen, en die zou ik graag nog eens spelen :)
Dat is inderdaad jammer. Hadden ze mooi de gamecube remake van MGS1 er in kunnen doen. MGS1 is overigens wel te downloaden in de PSStore als je een PS3 heb ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

PBP schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:37:
[...]

Dat is inderdaad jammer. Hadden ze mooi de gamecube remake van MGS1 er in kunnen doen. MGS1 is overigens wel te downloaden in de PSStore als je een PS3 heb ;) .
Oh, dat is dan eindelijk een reden om een creditcard te koppelen met mijn PS3 :o

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

afvalzak schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:51:
[...]

Oh, dat is dan eindelijk een reden om een creditcard te koppelen met mijn PS3 :o
PSStore prepaidkaartje is ook mogelijk :), ik geloof dat de game €9,99 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Oguz286 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:34:
Misschien handig om te vermelden dat de eerste twee Metal Gear spellen (Metal Gear & Metal Gear 2 - Solid Snake) ook in de HD collection zitten omdat MGS3 de Subsistence versie is.

http://metalarcade.net/20...nclude-first-2-msx-games/

Dat waren de echte Metal Gear spellen! Vooral MG2 is echt heel erg gaaf! Dan merk je dat graphics niet alles is :)
Ik heb net even gekeken en je hebt gelijk. Echt te vet! Ik zal het even toevoegen in de start post.
Zijn dit trouwens dezelfde games als die voor de nes uitkwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Robolokotobo schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 00:46:
[...]
Ik heb net even gekeken en je hebt gelijk. Echt te vet! Ik zal het even toevoegen in de start post.
Zijn dit trouwens dezelfde games als die voor de nes uitkwamen?
Nee dat zijn absoluut niet dezelfde spellen als voor de NES.

Metal Gear voor de NES was poep (ik heb beide versies gespeeld dus geloof me :P), want je moest alleen een stomme computer opblazen om Metal Gear te verslaan. In de MSX versie moet je echt tegen Metal Gear vechten, dus veel gaver :D

Metal Gear 2 voor de NES heette Metal Gear 2 Snake's Revenge (geweldig spel, heb het UREN gespeeld :D) en is een rip-off en heeft niks te maken met de serie. De MSX versie Metal Gear 2:Solid Snake is echt de topper van de serie m.i. :D

Bij de HD collectie zitten dus de MSX versies, welke de orginele, niet-vernachelde versies zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb Metal Gear op de NES gespeeld en toendertijd was het toch wel heel erg gaaf. Maar ja ik was toen nog een ukkie en had nog niet veel game ervaring dus hoe goed het echt was durf ik niet te zeggen. Maar ik weet nog dat ik de sfeer echt heel erg goed vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:43

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ze zijn in ieder geval niet canon, Hideo Kojima wil ze het liefst vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
@patriot

Dat is niet correct, er is een sequel op Metal gear gemaakt door amerikaanse developers genaamd: Snake's Revenge.

Kojima was hier pas laat van bewust en heeft toen Metal Gear 2: Solid Snake gemaakt en Snake's revenge heeft kojima als niet canon beschouwd

Metal gear en Metal gear 2: Solid Snake zijn zo canon als maar kan.

Hierin ontmoet je al characters als roy campbell , gray fox, big boss , etc

[ Voor 8% gewijzigd door Emersion op 03-02-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Vanavond nog weer een uur of 2 MGS 2 gespeeld. Ik kreeg op een gegeven moment wel 20 minuten aan cutscenes te zien met Metal Gear in actie. De graphics van de cutscenes zijn best goed voor zo'n oudere game. ik begin ook al aan de ingame graphics te wennen. het is soms een beetje hoekiger dan een nieuwe game maar het is wel mooi geremasterd, erg weinig kartelrandjes en dat zie ik graag. Ik zal nog even het verhaal van MGS 1 opzoeken want sommige dingen in het verhaal gaan bij me langs en ik zou graag weten wie de personages allemaal zijn enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Die MSX games waren wel enorm moeilijk, denk dat de meestte hedendaagse gamers er niet doorheen komen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik was begonnen aan MGS 2 maar ik ben nu begonnen met MGS 3 omdat het denk ik logischer is om daarmee te beginnen als je naar de tijdlijn kijkt. En in het hoofdmenu zie je van links naar rechts: MGS 3, MGS Peace Walker, MGS 2. Heb ik gelijk en is dit voor het verhaal beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Zover ik weet is de chronologische volgorde:

MGS3, MGS:PW, MGS, MGS2, MGS4
Sn0wblind schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:30:
Die MSX games waren wel enorm moeilijk, denk dat de meestte hedendaagse gamers er niet doorheen komen :D.
Hedendaagse gamers zijn pussies :P Ik als noob heb Modern Warfare 2 op de PS3 in 5 uur uitgespeeld in een keer. Like wtf?! Ik weet nog heel goed dat ik Metal Gear 2:Snake's Revenge (dus de rip-off) maanden heb gespeeld omdat ik als ukkie erachter moest komen hoe ik de eindbaas moest verslaan. DAT waren nog eens tijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
In die tijdlijn hoort nog portable ops tussen, toch is het het beste om echt met 1 te beginnen met hoe het verhaal in elkaar gezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Sn0wblind schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:35:
In die tijdlijn hoort nog portable ops tussen, toch is het het beste om echt met 1 te beginnen met hoe het verhaal in elkaar gezet is.
Zo speel ik het nu: MSG1, 2, 3, 4, PW.

In het begin menu van de HD collection staan de games wel op een tijdlijn, dus misschien willen ze toch dat je met 3 begint :X

O, btw geen voucher gevonden in mijn import versie voor de Vita. Alleen een verwijzing gevonden in de digitale manual die verwijst naar de papieren versie die weer niks over de Vita versie zegt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:06

-ko-

Leidend Voorwerp

Joepie, eindelijk MSG3 voor niet ps2 bezitters. :+

Jammer dat MGS4 er niet bij zit. Ik heb stille hoop dat ze die ook nog gaan uitbrengen voor de Xbox 360. Deze ga ik in ieder geval kopen. Ben nu met MGS bezig om het verhaal weer lekker in mijn kop te krijgen.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-07 09:28
Ben inmiddels alweer een uurtje of 9 bezig met MGS2. Heerlijk om te zien dat de sfeer van deel 1 nog steeds aanwezig is. Dit vondt ik zo jammer in deel 4, grafisch en qua gameplay een enorm mooi spel maar de sfeer ontbrak voor mij gewoon. MGS is voor mij lekker sluipen in een basis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nederlandstalige (video)recensie vandaag verschenen:

http://www.insidegamer.nl...ear-solid-hd-collection-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Gundogan schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:48:
[...]

Zo speel ik het nu: MSG1, 2, 3, 4, PW.

In het begin menu van de HD collection staan de games wel op een tijdlijn, dus misschien willen ze toch dat je met 3 begint :X

O, btw geen voucher gevonden in mijn import versie voor de Vita. Alleen een verwijzing gevonden in de digitale manual die verwijst naar de papieren versie die weer niks over de Vita versie zegt :o
Ze hadden dan eigenlijk ook Portable Ops erbij moeten doen aangezien die toch van betekennis is in het verhaal. Maar als je 3 eerst zou spelen, zou je denk ik sommige verhaal stukjes niet oppikken terwijl je dat wel snapt als je deel 1 eerst speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oguz286 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:08:
Zover ik weet is de chronologische volgorde:

MGS3, MGS:PW, MGS, MGS2, MGS4
Nee, de gehele chronologische volgorde is inclusief de twee versies voor de MSX, er wordt in de latere games, zoals MGS, MGS2 en MGS4 ook specifiek naar gerefereerd.

De gehele volgorde zou dus zijn:

MGS3, MGS:PW, Metal Gear Outer Heaven, Metal Gear 2: Solid Snake Zanzibar land, MGS met een grote hoeveelheid overeenkomsten met Metal Gear 2., MGS2 em MGS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:22:
[...]
MGS3, MGS:PW, Metal Gear Outer Heaven, Metal Gear 2: Solid Snake Zanzibar land, MGS met een grote hoeveelheid overeenkomsten met Metal Gear 2., MGS2 em MGS3 MGS4
Ja klopt, ik was de MSX versies vergeten te melden. En fixed :P

[ Voor 22% gewijzigd door Oguz286 op 07-02-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:22
Sn0wblind schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:30:
Idd, zelf ook metal gear, vampire killer, etc... gespeeld vroeger en toch moeite gehad om beide uit te spelen :-). Zeker big boss bij metal gear was moeilijk :-). Waar is de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Inmiddels MGS3 alweer uitgespeeld en begonnen aan Peace Walker. Die heb ik nog niet eerder gespeeld en ik moet zeggen, het bevalt prima. Bij PW word de MGS4 besturing gebruikt. De game is wel totaal anders dan voorgaande delen van MGS, maar het heeft wel wat. Het is alleen ff zoeken in de menu's af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26

Steffie

Opaque

Ik vond Peace Walker op de PSP echt geweldig. Leuke maps om even een half uurtje of een uurtje te spelen. En op het einde van de game wordt het erg indrukwekkend.

De HD collection wil ik nog wel halen, ondanks dat ik alle games al lang en breed heb uitgespeeld. Ooit heb ik ook een GC gekocht voor Twin Snakes. Heb er verder nooit een andere game bij gekocht. :P

[ Voor 38% gewijzigd door Steffie op 08-02-2012 20:58 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Peace Walker is ook na tijdje spelen wel erg goede game ja. Wel leuke afwisseling. Alleen de bossfights vind ik het enige minpuntje in deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de intro en training van MGS PEACE WALKER :

Op de Xbox 360 in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Tja, kan er vrij kort over zijn, de manier van spelen (met een team/korte maps) kon me niet overtuigen bij Peace Walker. Misschien binnenkort nog maar eens proberen, kijken of het me dan beter af gaat.

En ik wil die game zo graag spelen, alleen voor het verhaal al. :/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de intro van Metal Gear Solid 3 voor de onbekenden van de serie :

Heerlijke intro.

En hier Metal Gear Solid 2 :

Erg spannend op het schip.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 08:56
VET. Bedankt voor de upload dennis585!

Momenteel speel ook ik de delen in de volgorde van verhaal. Ben momenteel bezig met MGS3.
MGS3 ziet er in HD echt fantastisch uit. Je vergeet eigenlijk gelijk dat het oorspronkelijk een PS2-game is.

Ook heb ik de cameracontrol van de Subsistence-versie (cameracontrol van MGS4) met open armen ontvangen. Wat fijn in tegenstelling tot de oorspronkelijke cameracontrol van MGS3!

Na MGS3 pak ik dus Peace Walker op, vervolgens Metal Gear en Metal Gear 2, dan MGS1, dan MGS2 om vervolgens te eindigen met MGS4.

Ik hoop dat we in de tussentijd dan ondertussen meer gezien hebben van Ground Zeroes en(/of) The Phantom Pain (MGS5 volgens geruchten). :+

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513032

Als eerste: sorry voor het bumpen van zo'n oud topic.

Als tweede: Wat is het verschil tussen de HD en Legacy edition? Zit namelijk erg te twijfelen om één van deze aan te schaffen

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 18-03-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 08:56
Anoniem: 513032 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:56:
Als tweede: Wat is het verschil tussen de HD en Legacy edition? Zit namelijk erg te twijfelen om één van deze aan te schaffen
De HD collection bevat:

- Metal Gear 1 (MSX2)
- Metal Gear 2: Solid Snake (MSX2)
- Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (PS2)
- Metal Gear Solid 3: Snake Eater (PS2)
- Metal Gear Solid: Peace Walker (PSP)

De Legacy collection bevat:

- Metal Gear 1 (MSX2)
- Metal Gear 2: Solid Snake (MSX2)
- Metal Gear Solid (PS1)
- Metal Gear Solid: VR Missions (PS1)
- Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (PS2)
- Metal Gear Solid 3: Snake Eater (PS2)
- Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3)
- Metal Gear Solid: Peace Walker (PSP)

Kortom; de Legacy collection bevat eigenlijk alles wat ooit uitgekomen is (m.u.v. een aantal non-canonical delen zoals MGS: Portable Ops (PSP), MGS: Ghost Babel (GBC) enz.)

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632613

Hallo, net zoals 2 berichten hiervoor: sorry voor het bumpen van zo'n oud topic...

Ik had een vraag. Ik zit zwaar te overwegen om metal gear solid peace walker te kopen voor mijn PS Vita. Probleem is dat het digitaal 20€ kost en die dus eigenlijk bijna evenveel kost als de HD collecite die de 2 opvolgers bevat. Voor PS3 zit Peace Walker wel in de collectie, maar nu vroeg ik mij af of er cross-buy zat op die versie.
M.a.w.: kan ik de 3 spellen van de HD-collectie die ik koop voor ps3 ook spelen op mijn PS Vita. Ik heb al zitten rondkijken op het net voor info en hoewel er gehint wordt dat het kan, had ik liever uitsluitsel gehad en koop ik dus de PS3 versie.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 632613 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:50:
Hallo, net zoals 2 berichten hiervoor: sorry voor het bumpen van zo'n oud topic...

Ik had een vraag. Ik zit zwaar te overwegen om metal gear solid peace walker te kopen voor mijn PS Vita. Probleem is dat het digitaal 20€ kost en die dus eigenlijk bijna evenveel kost als de HD collecite die de 2 opvolgers bevat. Voor PS3 zit Peace Walker wel in de collectie, maar nu vroeg ik mij af of er cross-buy zat op die versie.
M.a.w.: kan ik de 3 spellen van de HD-collectie die ik koop voor ps3 ook spelen op mijn PS Vita. Ik heb al zitten rondkijken op het net voor info en hoewel er gehint wordt dat het kan, had ik liever uitsluitsel gehad en koop ik dus de PS3 versie.

Alvast bedankt!
Nee, er is geen cross buy. Je kunt wel save games sharen tussen den PS3 en Vita versies.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632613

Ok, super bedankt voor het snelle antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 23-07 16:21

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

breminem schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:13:
[...]
Kortom; de Legacy collection bevat eigenlijk alles wat ooit uitgekomen is (m.u.v. een aantal non-canonical delen zoals MGS: Portable Ops (PSP), MGS: Ghost Babel (GBC) enz.)
Ik dacht dat Portable Ops (toch zeker de eerste) wel canon was?

spoiler:
In die game ontmoet je toch voor het eerst Campbell? Volgens de wiki is het ook gewoon een rechtsreeks vervolg op MGS3.
Pagina: 1