Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:13
Beste mensen,

De laptop van mijn vriendin vertoond rare kuren. Je zou denken, dat ligt aan de gebruiker maar ik kan uit betrouwbare bron vermelden dat het niet het geval is. Wat het probleem wél is, is dat de netbook soms wel, en soms geen zin heeft om in Windows te komen. Ik kan er geen touw aan vastknopen en heb dit ook nergens anders kunnen vinden. Wat er gebeurt is dat na het Windows laadscherm het beeld op zwart gaat, en op gegeven moment de netbook automatisch herstart. Dan komt de vraag of ik opstartherstel wil starten (werkt overigens niet altijd).

Wat heb ik nog meer allemaal gedaan.

- Andere harde schijf geprobeerd
- Ander geheugen geprobeerd
- BIOS laatste update gegeven (en Quickboot uitgezet wat in eerste instantie leek te werken, later toch niet)

Soms duurt het echt drie kwartier voordat hij überhaupt nog aan gaat. Mag ik hiermee concluderen dat het mobo (of gedeelte ervan) brak is? Indien dat het geval is, zou het "bakken" ervan nog resultaat opleveren? Indien het de videochip is lijkt me die kans groot dat het helpt, maar wacht eerst even het oordeel af.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En als je met Ubuntu of Knoppix opstart, wat dan? Windows al eens opnieuw geinstalleerd? Je moet eerst uitzoeken of het probleem hardware- of softwarematig is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:13
De Asus Express Gate functioneert zonder problemen. Windows eigenlijk ook wel, maar er zit geen patroon in of wat dan ook wanneer de computer wél of niet opstart. Dat is het vreemde juist.

Windows heb ik inderdaad al eens opnieuw geïnstalleerd, alsmede het gebruiken van een andere harde schijf. Heeft allemaal geen effect gehad. Daarom zou ik het ook echt niet kunnen vaststellen of het nou hardware- of softwarematig is, maar naar mijn idee is het hardwarematig softwarematig.

EDIT: Na het nog even aangekeken te hebben denk ik toch dat het een softwarematig probleem is. Maar wat het precies lijkt me nog steeds onduidelijk. Ik heb na veel proberen hem toch weer in Windows kunnen krijgen, en heb nu de optie "Sluimerstand" aangegeven in het startmenu in plaats van afsluiten. Resultaat: Windows wordt telkens hervat en heeft geen last van reboots. Het is niet de beste oplossing natuurlijk, maar het werkt in ieder geval beter dan telkens afsluiten en te lang wachten voordat hij opstart!

[ Voor 36% gewijzigd door Jochemp op 30-01-2012 10:53 ]

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black