Toon posts:

Google & Gmail offline?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een uur of twee krijg ik deze meldingen:

Server not found
Firefox can't find the server at www.google.com.
Check the address for typing errors such as ww.example.com instead of www.example.com
If you are unable to load any pages, check your computer's network connection.
If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure that Firefox is permitted to access the Web.

Server not found
Firefox can't find the server at mail.google.com.

Google.<whatever> werkt, alleen .com schijnt er uit te liggen, maar vreemd genoeg gaat het via onze telefoons (die aan de wifi hangen) wel?
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:21

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Wat voor een resultaat krijg je via:
nslookup google.com.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hij was bij mij net ook even weg, maar hij is al weer terug. Geen idee waar het aan kan liggen, maar zelfs google kan wel eens bereikbaarheidsproblemen hebben. Gewoon een tijdje (paar minuten/uren/dagen?) een andere zoekmachine gebruiken?
Zolang er geen zware inbreuk gedaan wordt op mijn gmail/picasa account vind ik het niet zo erg om even zonder google te moeten.

edit: bij klikken op die link van ^^ kreeg ik dat het niet alleen aan mij ligt en dat google.com down lijkt te zijn.
Daarna klikken op google.com verwijst me door naar google.nl, die wel gewoon werkt.

NSlookup:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Niet-bindend antwoord:
Naam:    google.com
Addresses:  173.194.65.147
          173.194.65.104
          173.194.65.106
          173.194.65.99
          173.194.65.103
          173.194.65.105

[ Voor 37% gewijzigd door gwystyl op 29-01-2012 23:13 . Reden: nslookup toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vindt het ook niet erg als hij even down is, sterker nog, ik zal het vaak niet eens merken.
Voor mij is hij echter nog steeds down op de pc's, en niet op de mobieltjes? Vaag....

Verwijderd

Topicstarter
NSlookup:
Zelfde resultaat hier, maar Firefox can't find the server at www.google.com. (FF10.0 op Mint.)

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-01 18:13
Heb je al eens geprobeerd:
  • een andere browser
  • browsercache gewist
  • via een andere pc geprobeerd
  • router/modem gereset
  • ping / nslookup geprobeerd
Heb je misschien ook een laptop die op je WiFi kan, net als je mobieltje? Heb je je netwerk zo opgezet dat er een complete scheiding is tussen lan/wireless of niet?

Kortom: je geeft eigenlijk te weinig informatie om van ons zomaar een oplossing te verwachten

Ik heb er in ieder geval vandaag niets van gemerkt, al was code.google.com vrijdag wel even onbereikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Met de nightly, 12.0a1 (2012-01-29) en geen add-ins etc hetzelfde.
Ik gebruik XS4ALL, zou dat uit kunnen maken? TPB is gewoon bereikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
En weer terug met 10, ik kreeg google weer in beeld, gmail niet, en daarna google niet meer. Het gaat alleen over de .com domeinen, de rest staat er bijna voor ik op enter druk.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heel internet deed bij mij net ook ff raar (zo rond 22:30 ofzo). Lag er ff uit voor zo'n 10 minuten.

(Ziggo)

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 29-01-2012 23:34 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1