[Lion] accountsettings gereset bij inloggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 08:38
Vaag. Heb schone Snow Leopard en daarna Lion install gedaan op mijn Mac pro. Vervolgens heb ik een tweede user aangemaakt op de machine. Tot zover prima. Als ik nu inlog op dat tweede account zijn in een keer alle settings naar default gesprongen. Heb zaken in de Dock aangepast, achtergrond van het bureaublad, je kent het wel. Als ik uit- en inlog zijn al die instellingen weer terug naar standaard. Google biedt ook geen relaas.

Tweede puntje, enigzins uit de richting, maar, mijn Mac Mini is re-te traag. Is een 2011 model. Enige niet standaard ding eraan is de 8GB geheugen. Met traag bedoel ik vooral internet. Of ik nu met Safari, Chrome of Firefox browse, het openen van een URL in een nieuw venster of tabblad duurt eeuwen. Ook het laden van pagina's gaat echt ontzettend traag. Ik ben gewoon door middel van een kabel verbonden op het GBIT LAN.

Andere netwerkconnecties geen probleem: Films kopieren van en naar bovengenoemde Mac Pro gaat met ~ 90 MB p/s. Het internet op de Mac Pro is gewoon razendsnel. Waar moet ik dit zoeken in de Mac Mini? Het is een 99% standaard installatie, er is geen exotische software op geinstalleerd behalve VLC. Als ik activity monitor aanzet en ga kijken of er processen zijn die CPU vreten zie ik niets. CPU gebruik is nihil.

Alvast bedankt voor de suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
1: Toevallig een "Guest account" gemaakt? Daar is dat juist een feature van namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Nee, sorry. Vergeten te vermelden: ik heb bij het aanmaken van het account expliciet aangegeven dat de user is 'allowed to administrate this computer'. Guest account is gedisabled. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Mensen nog suggesties voor het ene dan wel het andere probleem?