Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Hoe vochtig is jullie huis?
AL wat geprobeerd met contactsprakom de roest te verwijderen. Insmeren met wat waterafstotend vet kan mogelijk ook helpen.
Edit: foto`s kunnen heel handig zijn!
[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 29-01-2012 23:44 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik gooi ook bijna elke dag de ramen open zodat het lekker wordt gelucht. Het is dus geen broeikas
Ik zal vanavond foto's plaatsen.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik weet niet wat voor koka je gebruikt, maar hier geldt dat kwaliteit geld kost. Met een gamma/praxis COAX kabeltje kom je er misschien wel, maar niet voor de lange termijn. Ik raad voor een goede opstelling eigenlijk altijd de Hirschmann koka 799 aan. De koka die buiten hangt altijd zwart! Deze is flexibeler en meer weervastig dan witte kabel. Binnen kan je gewoon de witte variant gebruiken.
Ten tweede is het heel erg belangrijk dat de F-Connector die op je LNB goed waterdicht is gemaakt door het gebruik van gevulkaniseerde tape. Dus om de F-Connector en de uitgang van de LNB moet je de tape strak draaien. Hiermee voorkom je dat er vocht bij je aansluiting kan komen.
Nog een belangrijk punt is dat het gat waardoor de koka naar binnen komt, schuin is geboord. Als er van uit gaat dat je van buiten naar binnen boort moet je schuin oomhoog boren. Op die manier voorkom je dat druppels die aan de koka hangen langs de kabel naar binnen glijden en daar misschien je decoder ingaan?
De koper op de foto is nadat ik het schoon had geschuurd. Voorheen was het echt ruw korrelig roest.

[ Voor 19% gewijzigd door Mandrake466 op 30-01-2012 19:40 ]
Een paar volt is genoeg, en dat voel jij niet.. Als het even kan met een multimeter meten, ziet er niet gezond uit en kan me niet voorstellen dat het vocht van buiten door de kabel heen naar binnen komt.Mandrake466 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:37:
.. Volgens mij zit er geen spanning op de behuizing aangezien ik geen schokjes krijg...
Er staat toch altijd spanning op, voor de LNB?Mandrake466 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:37:
Volgens mij zit er geen spanning op de behuizing aangezien ik geen schokjes krijg.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
water in je connectoren en kabel is natuurlijk funest voor je impedantie en de demping
ik zou die veroeste connectoren ook meer weer goed schoonmaken
[ Voor 48% gewijzigd door Fish op 30-01-2012 21:33 ]
Nu ben ik absoluut geen expert, maar de oorzaak ligt in de combinatie van metalen en de elektrische
spanning die door de connector gaat.
Er zitten metalen in de kabel of connector die met elkaar een chemische reactie aangaan.
Dat zou ook misschien verklaren waarom bij jouw familie geen problemen zijn.
Zij zouden dan andere apparatuur moeten gebruiken met die coax kabel.
Just my two cents..
[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 31-01-2012 00:34 ]