Toon posts:

Compay oc'en..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een compaq computer en die wil hij dus overcloclen. Maar in de bios van die fijne compaq pc kan je dus helemaal niks instellen. |:(
Softfsb ondersteund zijn mobo niet, dus met wat voor een programma/bios kan hij het beste zijn pc overclocken?
Hij heeft een duron 750, 64 |:( mb, standaart koeling en mobo. (ook van compaq dus)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

het enigste wat je kan doen. is de multiplier van de duron aanpassen door l3 en l4 bruggen (nummers weet ik niet zeker maar iig niet l1 of l7) aan te passen. je moet dan wel ook bruggen verbreken wat vrij lastig is.

bij tom staat hier wel een stukje over. moet je maar even zoeken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

ehem comaq :'(

vergeet het maar knappe jongen die dat voor mekaar krijgt .

Ps laat het me ff weten zodra je je compaq hep geclockt 8-)

Verwijderd

Ik kan de mijne blijkbaar (amd k6-2 400 64mb en nog wa prut) overclocken door een jumpertje te veranderen op het mobo...

Maar of ie dat aankan...

Verwijderd

Topicstarter
Da's niet zo best..
Hier was ik al bang voor. Maar heeft echt niemand een oplossing??

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:50
Wanneer je de Duron unlocked, kun je waarschijnlijk wel de multiplier veranderen. Omdat deze MB's meestal voor meerdere systemen gebruikt worden, moeten ze ook andere cpu's ondersteunen. Op het moederbord zelf staat meestal wel een jumper-instelling voor bv 800/850/900 mhz.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

uhh.. cosmoOo kwam met een oplossing die wel werkt.
waarom vraag je of er dan echt niemand een oplossing heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het over die bruggen gelezen bij tom.
Ik snap nu ongeveer wat de bedoeling is. Maar ik vraag om een oplossing omdat die vriend van mij liever niet zijn kast opmaakt
ivm verzekering (maar je hebt gelijk het is een oplossing) . Bestaat er een programma zoals softfsb dat ook voor een comapaq werkt?

thx

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
softfsb zou misschien nog werken, maar met FSB omhoog schroeven op een compaq zul je niet veel winnen denk ik....

En trouwens, wie wil overklokken, moet pijn lijden...OPEN DAT SYSTEEM :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:07
Dit vind IK ECHT GRAPPIG, WHOOAaa

bedankt, ik heb in tijden niet zo gelachen.
;)

Verwijderd

Idd, hihi. Ik ga overklokken maar ik wil mijn kast dicht houden. Dat is hetzelfde als ... euhm ... "Ik ga linux installeren, maar wel alles onder Windows hoor..." ;)

GeintjuhS!

Verwijderd

Topicstarter
LOL.. :?
Maar dat slaat nergens op, dat je alleen kan oc'en als je je kast open maakt, ik genoeg genoeg pc overgeclockt zonder de kast ook maar aan te raken. (bios-softfsb-powerstrip etc.).
Pagina: 1