Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Linux 'folders'?

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
nieuws: Fedora-ontwikkelaars verplaatsen Linux-systeemfolders naar /usr

Folders is een typische windows(/gui?) term, in *nix systemen heet zoiets een directory. Wellicht handig om aan te passen :).

De termen worden uberhaupt nogal hard door elkaar gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 29-01-2012 17:09 ]

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Zover ik het begrijp is een directory altijd een folder een folder niet percee een directory.

LinuxMS Guru Raymond Chen schreef het volgende:
Windows 95 introduced Windows Explorer and along with it the term folder. What is the relationship between folders and directories?

Some people believe that Windows 95 renamed directories to folders, but it's actually more than that.

Windows Explorer lets you view folders, which are containers in the shell namespace. Directories are one type of folder, namely, folders which correspond to file system locations. There are other types of folders, such as Control Panel or Network Neighborhood or Printers. These other types of folders represent objects in the shell namespace which do not correspond to files. In common usage, the term virtual folder has been applied to refer to folders which are not directories. In other words, we have this Euler diagram:

(Virtual folders = Folders − Directories)

In general, code which manipulates the shell namespace should operate on folders and items, not directories and files, so as not to tie themselves to a particular storage medium. For example, code which limits itself to files won't be able to navigate into a Zip file, since the contents of a Zip file are exposed in the form of a virtual folder.

~ Mijn prog blog!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Uhh volgens mij is het (zeker in de *nix) wereld andersom. Dingen heten directories en de grafische weergave zou je een folder kunnen noemen.

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-11 20:36
Wat maakt het uit welke concepten men voor windows heeft ontworpen? Dit is voor fedora en bestaan daar folders? Ik heb daar nog nooit een verwijzing naar mogen aantreffen.

Zeker in dit geval gaat het puur over bestanden/directories. Dit is immers onafhankelijk van de WM en andere weergave mogenlijkheden.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
roy-t schreef op zondag 29 januari 2012 @ 17:14:
Zover ik het begrijp is een directory altijd een folder een folder niet percee een directory.

LinuxMS Guru Raymond Chen schreef het volgende:

[...]
Tsja, welkom in de wereld buiten Redmond.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11 12:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Punkie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:12:
Wat maakt het uit welke concepten men voor windows heeft ontworpen? Dit is voor fedora en bestaan daar folders? Ik heb daar nog nooit een verwijzing naar mogen aantreffen.
Ik zoek even naar een screenshot van een file browser in de gui van Fedora en zie daar zowaar een folder :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.linuxforums.org/articles/images/87/20.png
Pagina: 1