Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Daarbij wordt gebruikgemaakt van am, een oudere variant van fm.
Ik zou daar iets anders van maken. AM != FM.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb variant vervangen door alternatief.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Ik denk dat jullie in het geheel verkeerd zitten met de assertie dat AM wordt gebruikt. In het artikel waar jullie naar linken staat:
(...) "You tune to the right frequency," says Kocher, who described the hacking procedure as involving use of a radio device much like a common AM radio that will be set up within about 10 feet from the smartphone (...)
Dus er wordt hier helemaal niet gezegd dat AM wordt gebruikt. Wat ik denk dat ze bedoelen met deze quote, is dat ze een QAM-decoder gebruiken. Alle dataverbindingen op een smartphone gebruiken QAM-modulatie (van QAM op EDGE tot 64-QAM op HSPA+). Wat ze dus eigenlijk zeggen is dat ze het draadloze signaal gewoon opvangen en decoderen en op de een of andere intelligente manier door een DSP halen. Het AM en FM-verhaal is hier gewoon helemaal irrelevant.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zou kunnen, ze leggen het namelijk erg vaag uit. Ik heb het maar weggehaald en gewoon bij radiogolven gehouden.