Bestanden delen heel langzaam

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Probleem:
Als ik bestanden over wil zetten gaat dit veel te langzaam. Als ik copy/paste van mijn pc naar de netwerkschijf haal ik een snelheid van 500-550 kb/s. Ik wil een backupje maken van 70GB en dat gaat dus gewoon een paar dagen duren...

Situatie:
De PC en de Mediaplayer (cq netwerkschijf) zijn aangesloten via een "stopcontactnetwerkadapter" van 300mbit. In totaal heb ik er 3, 1 op de eerste poort van de router, 1 op de pc en 1 op de Mediaplayer. Zowel de mediaplayer als de PC hebben een 10/100mbit netwerkmogelijkheid. Als ik inlog op de router staat zowel mijn pc als de Mediaplayer aangesloten op poort 1.

Hardware:
PC (Windows Vista 64bit, E6600, 100Mbit netwerkkaartje, SATA 250gb harddisk)
Dune HD Max mediaplayer die ik ook al netwerkharddisk wil gebruiken met 3GB harddisk
Router/Modem Thomson TG712

Kan iemand mij in 'n00b' taal uitleggen hoe ik mogelijk een oplossing kan vinden voor dit probleem?

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Als je via het stroomnet een netwerk verbinding wil laten lopen dan heb je altijd snelheidsverlies.
De 300Mbit is de maximale snelheid die de adapter kan halen.
Als je de adapter in een stekkerdoos hebt zitten dan zal ik die er eens eerst uithalen want dan levertje sowieso als snelheidswinst op.

Verder moet je eigenlijk op de zelfde stroom groep zitten als ik mij niet vergis, dit ook weer om storingen te voorkomen.

Kijk anders een bij je netwerk adapter in windows bij status hoeveel Mbits je hebt.
Deze moet je dan nog delen door 8 om je snelheid in MB's te krijgen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• FFF
Bedankt voor je reactie!
djkavaa schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:26:
Als je via het stroomnet een netwerk verbinding wil laten lopen dan heb je altijd snelheidsverlies.
De 300Mbit is de maximale snelheid die de adapter kan halen.
Als je de adapter in een stekkerdoos hebt zitten dan zal ik die er eens eerst uithalen want dan levertje sowieso als snelheidswinst op.

Verder moet je eigenlijk op de zelfde stroom groep zitten als ik mij niet vergis, dit ook weer om storingen te voorkomen.
Ik heb hem in ieder geval in de wandcontactdozen zitten. Een kabel naar de PC trekken is niet te doen maar naar de mediaplayer moet lukken. Op de PC download ik ook ruim over de 1 mbit dus die kan wel wat meer aan. Als 300mbit de maximale snelheid is dan vind ik het resultaat van 500kb/s wel erg langzaam. Heb me destijd laten vertellen dat de groepen niet uit zouden maken maar had toen al twijfels...
Kijk anders een bij je netwerk adapter in windows bij status hoeveel Mbits je hebt.
Deze moet je dan nog delen door 8 om je snelheid in MB's te krijgen.
Status geeft 100mbits aan, dus in theorie zou ik richting de 12mb/s moeten kunnen komen.

Ik wacht nog even af of er meer suggesties komen, en anders koop ik zsm een UTP kabeltje om eens te testen.

• Kavaa
Het licht ook aan de kwaliteit van je kabels en de knooppunten hiervan, denk aan kabellengte etc.
Heb je al eens in de handleiding gekeken naar problemen en oplossingen?
Misschien staan daar nuttige dingen in.
Verder kun je altijd een kabeltje kopen kosten geen 50 euro haha...

Je kunt ook eens met de software kijken die erbij zit wat de status is en of die je nog meer kan vertellen.
Ik heb deze dingen wel eens getest maar heb thuis overal cat6 liggen.
Ook kun je eens kijken als je ze op een anderblok insteekt je een beter resultaat hebt.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• FFF
djkavaa schreef op zondag 29 januari 2012 @ 17:10:
Het licht ook aan de kwaliteit van je kabels en de knooppunten hiervan, denk aan kabellengte etc.
Heb je al eens in de handleiding gekeken naar problemen en oplossingen?
Misschien staan daar nuttige dingen in.
Verder kun je altijd een kabeltje kopen kosten geen 50 euro haha...

Je kunt ook eens met de software kijken die erbij zit wat de status is en of die je nog meer kan vertellen.
Ik heb deze dingen wel eens getest maar heb thuis overal cat6 liggen.
Ook kun je eens kijken als je ze op een anderblok insteekt je een beter resultaat hebt.
Hmm, ik zie op internet CAD6 netwerkkabels al voor een euro of 12... Zou dat iets zijn?

Ik heb trouwens een nieuwbouwhuis, dus de kwaliteit van stroomkabels zou hoog moeten liggen.
Handleidingen doen ze tegenwoordig niet meer aan, alleen een "startup guide". Software hetzelfde verhaal. In de speler kan ik ook weinig zinnigs veranderen of zien.

Even met een laptop geprobeerd (via wifi op de router) en heb dan een vergelijkbare snelheid. Ook even in andere stopcontacten geprobeerd met een verlengkabel ertussen, dan heb ik hele kleine verschillen maar altijd een minder resultaat dan direct in de wandcontactdoos...

• Kavaa
Vreemd ik begin aan de kwaliteit van de adapters te twijfelen maar das dan wel heel erg ver gezocht.

Cat6 is een goed idee als je hem ergens weg moet werken.
Als hij er gewoon licht dat je er makkelijk bij kunt dan voldoet cat5e ook wel aangezien je denk ik geen gigabit router hebt denk ik.

Dus even kijken hoe je situatie is.

En verder kun je die dingen resetten? Dat je weet probeer dat eens als dat mogelijk is je weet maar nooit natuurlijk.

• FFF
djkavaa schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:05:
Vreemd ik begin aan de kwaliteit van de adapters te twijfelen maar das dan wel heel erg ver gezocht.

Cat6 is een goed idee als je hem ergens weg moet werken.
Als hij er gewoon licht dat je er makkelijk bij kunt dan voldoet cat5e ook wel aangezien je denk ik geen gigabit router hebt denk ik.

Dus even kijken hoe je situatie is.

En verder kun je die dingen resetten? Dat je weet probeer dat eens als dat mogelijk is je weet maar nooit natuurlijk.
Hmm, via een verlengkamer van 25 meter haal ik nu een snelheid van bijna 900 kb/s :)
Ga hem weer eens direct in het stopcontact pluggen. Misschien wat de router te druk?

Als ik rond de 1,5 mbit kan komen ben ik al aardig tevreden, dat is net zo snel als mijn downloads.

[ Voor 6% gewijzigd door FFF op 29-01-2012 18:52 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Zet de boel eens naast elkaar. Met router ertussen. Prop de netwerkkabels (het liefst zo kort mogelijk) in de router en sluit zo 1 voor 1 alle mogelijke tussenstations uit. Ergens gaat de boel langzaam. Mijn gok is de router of het stopcontactnetwerkadapterdingetje. Hoewel de router enkel en alleen als switch hoeft te dienen.

En gooi niet gelijk euro's over de balk als je niet weet waar het euvel zich bevindt.

[ Voor 11% gewijzigd door M2M op 29-01-2012 18:56 ]

-_-

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
1 70GB bestand of 70000 1MB bestanden?

Als je een kopie van veel kleine bestanden maakt, doe dan eerst eens een zip/rar/7z/tar/... van die 70GB en kopieer dat. Vele kleine bestanden is trager als 1 groot bestand.

Dikwijls is dan eerst alles in een archiefbestand steken (eventueel comprimeren) over het netwerk kopieren en daar de bestanden terug zetten een stuk sneller als de losse bestanden over kopieren.

• Kavaa
kluyze schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:02:
1 70GB bestand of 70000 1MB bestanden?

Als je een kopie van veel kleine bestanden maakt, doe dan eerst eens een zip/rar/7z/tar/... van die 70GB en kopieer dat. Vele kleine bestanden is trager als 1 groot bestand.

Dikwijls is dan eerst alles in een archiefbestand steken (eventueel comprimeren) over het netwerk kopieren en daar de bestanden terug zetten een stuk sneller als de losse bestanden over kopieren.
Dat is helemaal waar, als je grote bestanden hebt die samen gevoegd zijn heb je altijd een betere snelheid omdat er niet zo veel aangevraagd hoeft te worden aan kleine bestandjes.

Mocht dat nog niet helpen ja dan moet je een kijken om alles zo dicht mogelijk bij elkaar te proberen

• FFF
Het izijn 5620 bestanden bij elkaar 1 GB. Het is gewoon een complete backup van een paar films, wat muziek, heel veel foto's en wat data.

Zit nu weer zoals normaal aangesloten en haal nu 864kb/s. zippen rarren etc is voor mij niet de oplossing, ik wil gewoon een fatsoenlijke bandbreedte hebben :/

Ik kan het helaas niet even snel naast elkaar zetten, ben blij dat alles aangesloten is.

Denk gewoon voor 13 euro een UTP kabel kopen en dan zie ik vanzelf of het de connectie is :)

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 01:13
Zet de router eens naast de pc, dus zonder die stopcontactnetwerkadapter ertussen. Kijk wat het dan doet.

Ik denk dat dit het verschil zal maken.

Omdat het kan...

• Kavaa
Als je al zegt dat het 5620 bestanden zijn dan is dat al je probleem als je 1 bestand had van 1gb dan was het zeker sneller gegaan.

• Kavaa
Somoghi schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:17:
Zet de router eens naast de pc, dus zonder die stopcontactnetwerkadapter ertussen. Kijk wat het dan doet.

Dat denk ik ook maar als je 5620 bestanden alla 1gb bij elkaar wilt kopiëren (dus allemaal kleine files) dan lijkt het me normaal dat je snelheid inzakt

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 01:13
djkavaa schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:18:
Als je al zegt dat het 5620 bestanden zijn dan is dat al je probleem als je 1 bestand had van 1gb dan was het zeker sneller gegaan.
Ok zal wel verschil maken, maar niet zoveel.. er is iets mis met de connectie in het algemeen daar..
t zou me niets verbazen als er gekke filter oid tussen de diverse groepen zitten die het snelle verkeer onmogelijk maken.. 10mbit moet zeker mogelijk zijn..

Helaas heeft hij dus niet de mogelijkheid om alles in 1 ruimte te zetten.. alleen al om te kijken of die netwerkschijf niet de bottleneck is..

[ Voor 16% gewijzigd door Somoghi op 29-01-2012 19:20 ]

Omdat het kan...

• FFF
Somoghi schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:17:

Dat is niet echt handig, internet zit in de meterkast, pc staat boven.

Maar voordat ik aan de slag ga, op mijn pc kan ik downloaden met 1,5 mb/s (harder gaat mijn lijnje niet) dus de connectie PC-Router lijkt me dan toch ok?

laptop van vriendin met Wifi op de mediaspeler haalde een vergelijkbare snelheid dus ik verwacht dat het hooguit een connectie probleem in in de router of van de router naar de mediaspeler.

• Kavaa
Ik denk sowieso dat de powerline adapters dat zijn, ik gok het nooit op die dingen en werk dan nog liever met wireless 300Mbit dan met powerline maar goed.

Probeer het eens zou ik zeggen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je gaat duizenden kleine bestandjes kopiëren naar een apparaat met een zeer zwakke processor, grote kans dat het apparaat geen hogere snelheden aan kan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Kavaa
Dan licht het in de verbinding van je router naar de media speler inderdaad, maar onthoud goed dat de media speler geen PC is en ook niet heel erg krachtig zal zijn in het opslaan van files vooral kleine files zoals jij wilt backupen.

Ik denk dus dat je tegen het limiet aan loopt van je media player.
Wat je kunt doen hang de laptop eens aan de kabel waar de media player nu aan hangt en kijk welke snelheid je dan haalt met het kopiëren naar de laptop (over LAN) dus (WLAN) uitgeschakeld.

Ik denk dat je dan een normale snelheid krijgt en dus je media player de bottleneck is.

• Kavaa
Tsurany schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:22:
Je gaat duizenden kleine bestandjes kopiëren naar een apparaat met een zeer zwakke processor, grote kans dat het apparaat geen hogere snelheden aan kan.
Je was me voor, maar daar ben ik nu dus ook aan het denken.
Zoals ik in me vorige reply aangaf probeer het eens met de laptop van je vriendin.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien is een WiFi 300N router iets?? Die powerplug-gevallen werken bij mij nooit. Ook bij vrienden/familie zijn die dingen gauw in de prullenbak geflikkert, zodra de vaatwasser of magnetron aan ging viel de zooi weg :S
Zelf heb ik vaker de TP-Link WR1043ND geïnstalleerd bij die gevallen, en dat werkt 40 keer beter dan die powerplugs...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Draait Vista toevallig nog zonder Service Pack 1?

Netwerktransfers werken niet goed (identieke snelheden). Dat werd met SP1 opgelost :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FFF schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:51:
[...]
Als ik rond de 1,5 mbit kan komen ben ik al aardig tevreden, dat is net zo snel als mijn downloads.
Jij bent snel tevreden zeg, daar zullen fabrikanten blij mee zijn. Ik word al ongeduldig wanneer ik op een gigabit link maar 300Mbit effectief zou halen.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Kavaa
Jij bent snel tevreden zeg, daar zullen fabrikanten blij mee zijn. Ik word al ongeduldig wanneer ik op een gigabit link maar 300Mbit effectief zou halen.
Dat heb ik nou ook en hoe ik me dan erger dat kan ik maar beter niet vertellen.
Vandaar dat ik alleen maar cat6 thuis heb liggen en tussen de servers licht alles in een team:D dus alles dubbel.
Draait Vista toevallig nog zonder Service Pack 1?

Netwerktransfers werken niet goed (identieke snelheden). Dat werd met SP1 opgelost
Lijkt me inderdaad dat het zou kunnen maar, heb het zelf nooit ondervonden... weer een ding wat ik ook nog eens kan checken als ik bij iemand kom die nog VISTA :( draait.
Snel te vreden, ja.
Maar als het sneller kan is het altijd beter lijkt me, toch @FFF

Hoef je minder lang op je backups te wachten.

Maar vooralsnog denk ik nu dat het probleem bij je media player licht.

• FFF
Natuurlijk is sneller altijd beter ;)

Alleen 500-800 kb/s is echt drama, een paar mbit zou acceptabeler zijn.
10mbit zou mooi zijn en dat zou dit apparaat eigenlijk wel aan moeten kunnen. Er zit zelfs gigabit support op en het is 1 van de krachigste mediaservers als het goed is.

Er zit service pack 2 op mijn Windows Vista...

Verwijderd

Gigabit ga je sowieso niet halen als je PC maar 100mbit heeft. Dat is natuurlijk nog steeds een mooie snelheid en veel beter dan de snelheid die je nu haalt. Kun je die harde schijf uit de Dune niet op je PC zelf vullen? Dat gaat een stuk sneller.

• FFF
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:26:
Gigabit ga je sowieso niet halen als je PC maar 100mbit heeft. Dat is natuurlijk nog steeds een mooie snelheid en veel beter dan de snelheid die je nu haalt. Kun je die harde schijf uit de Dune niet op je PC zelf vullen? Dat gaat een stuk sneller.
Dat is natuurlijk een optie maar geen oplossing.

Ik wil eigenlijk dat die harddisk blijft zitten waar het zit en er een acceptabele verbinding ontstaat :)

Ik heb nu nog 21 uur te gaan voordat mijn backupje klaar is >:) Maar in de toekomst wil ik veel vaker een reserve kopie van belangrijke bestanden (werk, studie, foto's etc) maken. Ik wil ook bijvoorbeeld mij PC formateren en dan mijn bestanden weer terugzetten. Bij gebrek aan bandbreedte blijf ik met die hard disk aan de gang.

• Kavaa
Als je van alles af wilt zijn neem dan een externe harddisk als die wat goedkoper zijn? En anders moet je toch iets met je netwerk of zippen of wat dan ook.

• Kavaa
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:26:
Klopt inderdaad maar buiten dat licht het volgens mij nu gewoon aan z'n media player die tegen z'n limiet aan hikt

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Somoghi schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:19:
[...]

Ok zal wel verschil maken, maar niet zoveel.. er is iets mis met de connectie in het algemeen daar..
t zou me niets verbazen als er gekke filter oid tussen de diverse groepen zitten die het snelle verkeer onmogelijk maken.. 10mbit moet zeker mogelijk zijn..
Even getest ... 100Mbps netwerk, mijn pc en een nas (Athlon64 2800+ systeem) alle twee wel rechtstreeks achter dezelfde switch.
Folder van 5037 bestanden, 104MB tegen dezelfde folder in een tar archief (geen compressie).
* 1 tar bestand - 10MBps tot 13MBps
* losse bestanden - 500KBps tot 800KBps

Dat geeft niet zomaar een beetje verschil lijkt me. Met 1 grote file trek ik de 100Mbps lijn helemaal vol.

[ Voor 8% gewijzigd door kluyze op 29-01-2012 21:42 ]

• Kavaa
Dus wat blijkt dat zowiezo zijn media speler de bottleneck is en dat het beter is om de bestanden te comprimeren.

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Van wat voor merk zijn die stopcontactadapters?
De snelheden die jij haalt, haal ik ook ongeveer, op Eminent 14Mbit adapters, 700kb/s.
Eerste generatie HomePlug/Powerline dus....

Dan weet je dat er met je 300Mbit adapters iets niet goed zit :P

Heb bij een vriend toen adapters van de Aldi met veel pijn en moeite werkend gekregen, ook 300 Mbit, en ook in een nieuwbouwhuis. Dat ze al eens naar de Aldi terug gebracht waren zal vast met de problemen te maken hebben gehad. >:)

Hij had witte adapters, en er was geen merknaam op te vinden.....

Last.FM

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
FFF schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:31:
[...]

Dat is natuurlijk een optie maar geen oplossing.

Ik wil eigenlijk dat die harddisk blijft zitten waar het zit en er een acceptabele verbinding ontstaat :)

Ik heb nu nog 21 uur te gaan voordat mijn backupje klaar is >:) Maar in de toekomst wil ik veel vaker een reserve kopie van belangrijke bestanden (werk, studie, foto's etc) maken. Ik wil ook bijvoorbeeld mij PC formateren en dan mijn bestanden weer terugzetten. Bij gebrek aan bandbreedte blijf ik met die hard disk aan de gang.
Als je wil vaker een backup wil maken zou ik als ik jou was je daar even inlezen en 1x een full backup maken en daarna gewoon incrementals zodat je niet elke keer 70Gb over de lijn heen hoeft te pompen.

• FFF
kluyze schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:40:
[...]
Even getest ... 100Mbps netwerk, mijn pc en een nas (Athlon64 2800+ systeem) alle twee wel rechtstreeks achter dezelfde switch.
Folder van 5037 bestanden, 104MB tegen dezelfde folder in een tar archief (geen compressie).
* 1 tar bestand - 10MBps tot 13MBps
* losse bestanden - 500KBps tot 800KBps

Dat geeft niet zomaar een beetje verschil lijkt me. Met 1 grote file trek ik de 100Mbps lijn helemaal vol.
Dank je, als ik dit lees is er wellicht hoop :)

Heb nu de harddisk toch maar even in de PC gehangen, ook omdat ik hem anders in wilde delen dan de mediaplayer automatisch deed. Binnen een half uurtje was de 70 GB over...

Binnenkort eens testen met 1 groot bestand :)
EdwardTheGreat schreef op maandag 30 januari 2012 @ 00:18:
Van wat voor merk zijn die stopcontactadapters?
De snelheden die jij haalt, haal ik ook ongeveer, op Eminent 14Mbit adapters, 700kb/s.
Eerste generatie HomePlug/Powerline dus....

Dan weet je dat er met je 300Mbit adapters iets niet goed zit :P

Heb bij een vriend toen adapters van de Aldi met veel pijn en moeite werkend gekregen, ook 300 Mbit, en ook in een nieuwbouwhuis. Dat ze al eens naar de Aldi terug gebracht waren zal vast met de problemen te maken hebben gehad. >:)

Hij had witte adapters, en er was geen merknaam op te vinden.....
Sitecom 300mbit, was ook niet echt goedkoop spul, en verwacht dat sitecom wel een A merk is?
bobsquad schreef op maandag 30 januari 2012 @ 00:26:
[...]

Als je wil vaker een backup wil maken zou ik als ik jou was je daar even inlezen en 1x een full backup maken en daarna gewoon incrementals zodat je niet elke keer 70Gb over de lijn heen hoeft te pompen.
Ik wil dat de bestanden gewoon individueel benaderbaar zijn, en we zitten hier met 2 laptops en een pc. Uiteindelijk wil ik dat ik vanaf elke pc even snel een bestandje of documentje kan openen, bewerken, opslaan, delen etc.

Anyway, bestanden zijn over, binnenkort eens testen hoe het gaat met 1 groot bestand en eventueel met een UTP kabel ipv powerplugs.

Bedankt allemaal!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Alsnog als je 1x een volledige back-up trekt op een FTP of iets dergelijks kun je die gewoon benaderen vanaf een andere pc en als er wat veranderd wordt dat gewoon veranderd of gekopieerd op je back-up. Dus lees je eerst even in zoals ik al had aangegeven.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Wat ook wil helpen is je stopcontactnetwerk adapters zo dicht mogelijk aan de muur zetten (dus niet op een stekkerblok o.i.d). Nul en fase veranderen d.m.v. het andersom inpluggen van je adapters etc. Als het mogelijk is op een andere groep proberen. Misschien zit je wel op een andere fase met 1 van de adapters etc.

Het is verstandig om eerst te beginnen met de adapters in 1 stekkerblok. Dan heb je bijna geen afstand tussen de adapters. Daarna kun je andere dingen proberen.

Het kost wat spelen. Maar een kabel is natuurlijk altijd sneller.

• FFF
bobsquad schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:54:
Alsnog als je 1x een volledige back-up trekt op een FTP of iets dergelijks kun je die gewoon benaderen vanaf een andere pc en als er wat veranderd wordt dat gewoon veranderd of gekopieerd op je back-up. Dus lees je eerst even in zoals ik al had aangegeven.
Ik wil bestanden delen en die vanaf meerdere computers kunnen halen. De kern van het probleem lijkt me de slechte verbinding en ik wil het probleem bij voorkeur bij de kern oplossen en me niet aanpassen aan het falen van de techniek :)

Het zal ongetwijfeld een goede optie zijn maar de lage bandbreedte komt sowieso de veelzijdigheid van het systeem niet ten goede.

• FFF
Vandaag e.e.a. getest en een stuk wijzer geworden...

Om maar meteen te bekennen: De bottleneck zijn toch de powerplugs zoals hier eerder geopperd.
Dat had ik eigenlijk niet verwacht omdat ik altijd een erg fijne internet verbinding heb ervaren.

Heb het volgende getest:
PC -> powerplug -> router -> powerplug -> mediaplayer = 600-800 kb/s
PC -> powerplug -> router -> 1,5m UTP kabel -> mediaplayer = 1 tot 1.4 mb/s
laptop -> Wifi -> router -> netwerkkabel -> mediaplayer = 2.3 mb/s
laptop -> Wifi -> router -> powerplug -> PC = 1.75 mb/s
Laptop -> 1,5m UTP kabel -> Router -> 1,5m UTP kabel -> Mediaplayer = ruim 7mb/s

Duidelijk een issue met de powerplugs dus. Zittten ook verspreid over 3 groepen dus dat zal ook een duidelijke rol spelen aangezien die groepen behoorlijk afgezonderd zijn.

Nu nog een oplossing... eigenlijk 2 opties:
- Nieuw modem aanschaffen met Wifi N techniek en USB Wifi N sticks gebruiken in de apparaten (suggesties? Ervaringen?)
- Kabels trekken maar dat zal heel lastig worden.... (nieuwbouw, alles is net strak, moet naar boven etc).

Iemand ervaring met een goed model ter vervanging van mijn Thomson TG712 (online ADSL) en ervaring met wireless N techniek?
Pagina: 1