Fix voor eigen nummer onbekend op iPhone 4S

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:45
Via Instellingen, Telefoon is je eigen nummer onbekend.
Hierdoor is bij FaceTime en iMessage dit nummer ook niet bekend.

Fix:
- Zet WiFi uit
- Zet FaceTime uit
- Zet iMessage uit
- Zet WiFi aan
- Zet FaceTime aan en activeer met je Apple ID
- Zet iMessage aan en activeer met je Apple ID

Hierna is je eigen nummer bekend op de iPhone 4S zelf en in FaceTime en iMessage.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem dat jij beschrijft en fix is de datum en tijd op automatisch zetten. Dan werkt FT en iMsg ook weer. Zet je die op een zelf ingestelde tijd dan werkt dat niet meer en is je nummer onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Dit probleem hebben wij onder iOS 5.0.1 zo opgelost gekregen.

nagasy in "[iOS5] imessage/sms problematiek"

Ik gok dat het een nieuw toestel is met een nieuwe micro-simkaart?
Benieuwd of iOS 5.1 dit gaat oplossen

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Voor de duidelijkheid: het probleem is nu opgelost. Het was geen vraag maar in mijn geval de oplossing voor "nummer onbekend" op de iPhone 4S.

Het probleem trad op twee toestellen op. Eentje met een micro-sim kaart van T-Mobile en eentje met een geknipte sim kaart van KPN. In beide gevallen had het niets te maken met de sim kaart zelf maar een configuratie probleem op de iPhone 4S zelf.

Op beide toestellen was het eigen nummer onbekend (via Settings, Phone, My Number)). En op beide is het probleem opgelost door de mij genoemde fix. Dit komt neer op het uitzetten van iMessage en FaceTime via Instellingen en hierna opnieuw activeren van iMessage en FaceTime via de Apple ID. Hierna worden naast de e-mail adressen ook het dan bekende eigen telefoonnummer geregistreerd bij iMessage en FaceTime op de servers van Apple. Dit betekent dat je iMessage en FaceTime dan ook kunt gebruiken op het telefoonummer. Als het telefoonnummer onbekend is bij iMessage en FaceTime dan zullen de berichten via SMS worden verstuurd (tenzij je kies voor een e-mail adres dan wel is geregistreerd bij iMessage en FaceTime).

Beide zijn bij de eerste installatie op dezelfde manier geconfigureerd. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het direct aanzetten van iMessage en FaceTime op het moment van eerste gebruik. Volgens mij kun je beter iMessage en FaceTime op een later tijdstip aanzetten.

Datum/tijd staat op beide toestellen op automatisch overigens...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
Ik had het ook opgelost (nieuw toestel is met een nieuwe micro-simkaart)
dmv herstellen van de software via iTunes.

Werkte daarna meteen perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb het net nog op een derde iPhone 4S geprobeerd en wederom heeft de fix geholpen.

Je hebt hierbij dus geen andere telefoon nodig, geen sim kaart eruit te halen of restores uit te voeren.

Het is in 5 minuten gefixt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Interessant weetje dan Kraades :). Bij ons verhielp dat het probleem vreemd genoeg niet. Had het indertijd ook gevonden op bepaalde fora en geprobeerd bij mijn vriendin. Uiteindelijk is het de oplossing die telt :).

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Oh ja, natuurlijk! Er is altijd een combinatie waarbij het niet werkt.

Het kan overigens wel een kwartier duren voordat het nummer doorkomt. Althans, dit was zo bij de 3de phone. Ik dacht daar ook een keer gereboot te hebben.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1