na herstart geen internet verbinding nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-02 06:40
geachte tweakers,

Kenissen zitten met een probleem sinds ze vorige week een nieuwe laptop
hebben aangeschaft.

Wanneer deze laptop een herstart krijgt heb ik geen internet connection meer.
Hij staat wel op verbonden maar onderaan bij netwerk staat een vraagteken.

Na een modem herstart doet alles het weer, het vreemde is dat een andere laptop
die ook is aangesloten op hun Wifi netwerk dit nooit heeft +android toestel ook niet.

Alleen de nieuwe laptop( asus K53E) Kan het aan de netwerkadapter liggen? of heeft deze een ip conflict?

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Probeer het draadloze netwerk eens te verwijderen bij de draadloze netwerken bij windows en deze vervolgens opnieuw toevoegen.

Configuratiescherm > netwerkcentrum > links bovenin - draadloze netwerken beheren

Wellicht dat dit helpt.

Wat ook kan is een driver probleem kijk eens bij apparaat beheer en windows updates of alle drivers up-to-date zijn

[ Voor 19% gewijzigd door Kavaa op 29-01-2012 13:50 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• CallmeGod
djkavaa schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:49:
Probeer het draadloze netwerk eens te verwijderen bij de draadloze netwerken bij windows en deze vervolgens opnieuw toevoegen.

Configuratiescherm > netwerkcentrum > links bovenin - draadloze netwerken beheren

Wellicht dat dit helpt.

Wat ook kan is een driver probleem kijk eens bij apparaat beheer en windows updates of alle drivers up-to-date zijn
bedankt voor je bericht,

Ik heb net een test gedaan,

Nadat ik de (Mini) laptop uitschakel dan gaat de internetverbinding weg van de nieuwe laptop .
Heeft deze een conflict ( ssid)? ( updates zijn geinstalleerd laatste van de nieuwe laptop)

[ Voor 4% gewijzigd door CallmeGod op 29-01-2012 13:53 ]

• Kavaa
Ip conflict is het niet, ssid lijkt me ook niet want het is slechts een naam.

Wat je mog kunt proberen is als je de laptop opstart eventjes de nieuwe driver downloaden.

Vervolgens bij apparaat beheer de installatie van de draadloze netwerkkaart ongedaan maken. En vervolgende de nieuwe driver installeren.

Heb je dat van het netwerk verwijderen als eens geprobeerd
Op de nieuwe laptop

Verstuurd vanaf mijn iphone

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• CallmeGod
djkavaa schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:01:
Ip conflict is het niet, ssid lijkt me ook niet want het is slechts een naam.

Wat je mog kunt proberen is als je de laptop opstart eventjes de nieuwe driver downloaden.

Vervolgens bij apparaat beheer de installatie van de draadloze netwerkkaart ongedaan maken. En vervolgende de nieuwe driver installeren.

Heb je dat van het netwerk verwijderen als eens geprobeerd
Op de nieuwe laptop

Verstuurd vanaf mijn iphone
nee dat heb ik nog niet gedaan maar dat ga ik weer doen (teamviewer) als de kennissen weer thuis zijn.
ik had inderdaad al via de asus website de nieuwste drivers overheen geinstalleerd maar dit hielp dus niet.
Straks even jou oplossing proberen om op de nieuwe laptop de drivers eraf en weer erop te zetten.
Ik hou je op de hoogte, alvast bedankt

• Kavaa
Ik denk dat het wel opgelost is als je het netwerk dus opnieuw toevoegt.

Let me Know!

• CallmeGod
Hoi het is opgelost heb inderdaad de driver verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
De fout was denk ik dat de 2 laptops als 1 gezien werd en daarom de verbinding eruit vloog
als je de oudere laptop uitschakelde. ook zag ik in de schema netwerkcentrum geen rechte lijn.
nu wel en alle laptops werken nu afzonderlijk.
bedankt voor je hulp , hier kan een slotje op!!

• Kavaa
Dat is hartstikke mooi het kon ook bijna niks anders zijn als of het netwerk verwijderen en opnieuw toevoegen, of de drivers.

Pagina: 1