Ik weet het, er is een wereld van verschil tussen een tablet of een e-reader. Ik zal echter voor het merendeel gaan lezen op een device. Daarnaast heb ik een Android phone(experia arc s) met 4inch scherm, eigenlijk zat om in de huiskamer ff op te googlen. Voor het zwaardere werk heb ik een fijne 15" laptop.
Een tablet lijkt me dan wat overdreven. Maar ik vraag me af of ik niet de android functionaliteit ga missen op een e-reader. Neem ik bijv de prs-t1 van SE, dan heeft die ook een browser en wifi om ff snel op nu.nl te kijken. Verder ben ik ook bang voor de afleiding op een tablet. Lezen met wifi aan, en elke binnenkomende tweet of mail leidt je af.
Met een tablet kan ik wel weer meer. Op vakantie hoeft alleen dat ding mee, en niet ook de laptop naast de e-reader. De e-reader is wel weer beter leesbaar in de zon, geeft meer boekgevoel en gaat lang mee op accu.
Lijstje van overwegingen:
Beste leeservaring: e-reader
Langste accuduur: e-reader
Lichtste device: e-reader
Goedkoopst: e-reader
Lezen in zon: e-reader
Lezen in donker: Tablet (bed)
Meeste soorten bestanden: Tablet
Toekomstbestendig: Tablet (dmv. apps kun je altijd het boekformaat aanpassen)
Multifunctioneel: Tablet
Internet + mail: Tablet
Aanpasbaar: Tablet
Shortlist
E-reader: Sony PRS-T1
Tablet: Asus transformer prime of Galaxy Tab
Keuzes, altijd lastig. Elke gedachte is welkom.
Een tablet lijkt me dan wat overdreven. Maar ik vraag me af of ik niet de android functionaliteit ga missen op een e-reader. Neem ik bijv de prs-t1 van SE, dan heeft die ook een browser en wifi om ff snel op nu.nl te kijken. Verder ben ik ook bang voor de afleiding op een tablet. Lezen met wifi aan, en elke binnenkomende tweet of mail leidt je af.
Met een tablet kan ik wel weer meer. Op vakantie hoeft alleen dat ding mee, en niet ook de laptop naast de e-reader. De e-reader is wel weer beter leesbaar in de zon, geeft meer boekgevoel en gaat lang mee op accu.
Lijstje van overwegingen:
Beste leeservaring: e-reader
Langste accuduur: e-reader
Lichtste device: e-reader
Goedkoopst: e-reader
Lezen in zon: e-reader
Lezen in donker: Tablet (bed)
Meeste soorten bestanden: Tablet
Toekomstbestendig: Tablet (dmv. apps kun je altijd het boekformaat aanpassen)
Multifunctioneel: Tablet
Internet + mail: Tablet
Aanpasbaar: Tablet
Shortlist
E-reader: Sony PRS-T1
Tablet: Asus transformer prime of Galaxy Tab
Keuzes, altijd lastig. Elke gedachte is welkom.