Outlook 2010 migratie / zendprobleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Wegens overstap naar een nieuwe pc heb wou ik de accountsettings van Outlook migreren. Dit heb ik gedaan door de betreffende registerwaarden (volgens mij was het HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\Messaging Subsystem\Profiles) te exporteren op het oude systeem en toe te voegen op het nieuwe systeem.

Worked like a charm; outlook heeft alle accounts (zijn er nogal wat met dito instellingen, vandaar dat alles opnieuw instellen geen optie is) overgenomen op de nieuwe pc. De mappenstructuur is behouden gebleven en inkomende mail wordt netjes bezorgd. Het probleem zit hem in het verzenden van mail. Geen enkele account kan mail verzenden. Ik krijg de volgende melding:

Task 'user@domein.tld - Sending' reported error (0x8004010F) : 'Outlook data file cannot be accessed.'

Ik kom er niet uit, iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zelf al gezocht? Ik kom bijvoorbeeld dit tegen;

http://superuser.com/ques...cessed-how-do-i-repair-it

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Deze manier van je accounts migreren wordt niet ondersteund en levert meestal ook een corrupt mail profiel op, zeker als de paden naar alle bestanden in je mail profiel niet gelijk zijn.

Wat je kunt proberen is in je account instellingen de pst-bestanden opnieuw te koppelen aan de juiste account en ook controleren of alle gedifiniëerde pst-bestanden inderdaad bestaan op de aangegeven lokatie.

En anders alsnog het mail profiel opnieuw aanmaken.

Je kunt eventueel een prf-bestand aanmaken zodat je in de toekomst deze kan importeren ipv al je accounts opnieuw te moeten aanmaken. Zie hiervoor ook;
http://www.howto-outlook.com/howto/deployprf.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Check of de .pst files niet dubbel voorkomen in outlook.
file -> account settings -> nogmaals account settings -> tabblad data files

en daarna wat roady zegt, opnieuw iedere account aan het juiste pst bestand koppelen (op het tabblad e-mail, en dan onderin: map wijzigen, nadat je een account hebt geselecteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
De .pst bestanden komen in de bevattende map inderdaad dubbel voor (file.pst en file (1).pst). Het probleem is alleen dat onder account settings ik noch onder de tab e-mail, nog onder de tab data files de mogelijkheid heb om de map te veranderen. Uit de guide van Bor ben ik dus de "unlucky", waardoor het advies van Roady en Defusion ook niet meer opgaan...

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Of ze dubbel in een map in Explorer staan maakt helemaal niks uit in dit hele verhaal. Het gaat erom welke pst-bestanden gekoppeld staan in Outlook.

Het klinkt alsof het hier gaat om IMAP accounts. In dat geval moet je de Sent Items map weer correct instellen;
http://www.msoutlook.info/question/486

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Het zijn inderdaad IMAP accounts. Ik heb de stappen uit je link gevolgd voor een account, en de Sent Itemsmap weer hersteld naar waar hij voorheen ook stond. De Testmessage die wordt verzonden die wordt netjes verzonden en ontvangen, maar bij het normaal verzenden van mail krijg ik nog steeds dezelfde melding als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Heb je al je accounts aangepast of slechts een enkele?
Heb je de Deleted Items map ook weer opnieuw ingesteld?

Heb je Outlook tussendoor al een keer herstart? (wacht 5 minuten voordat je het weer opnieuw start; de Search Indexer kan het proces nog even vasthouden en anders herstart je Outlook niet echt)

Staat je algemene pst-bestand (waar je contacten, agenda etc... opgeslagen wordt) gemarkeerd als standaard op de Data Files tab?

Heb je Outlook al eens met de /resetfolders switch gestart?
Start-> Run; outlook.exe /resetfolders
(Onder Windows Vista/7 kun je dit commando ook in de Search box van het Start Menu intiepen. Let op de spatie in het commando)

Waren de pst-bestanden voor de IMAP accounts overigens meegemigreerd of opnieuw aangemaakt? Aangezien het slecht een cache is voor je IMAP account (en er ook andere account instellingen in opgeslagen worden), kun je de pst-bestanden hernoemen naar .old wanneer Outlook gesloten is, en opnieuw de IMAP accounts synchen. Krijg je dan nog steeds de foutmeldding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Ik moet nu even weg, vanavond ga ik alles uit je post even nalopen! Je replies worden op prijs gesteld, hopelijk staat het verlossende antwoord ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Ik heb één account aangepast, maar de overige zijn gelijkwaardig. De deleted items map heb ik zojuist weer opnieuw ingesteld. Outlook is tussen het wijzigen alle instellingen uit je laatste post en het plaatsen van deze uitgeweest, pc afgesloten en opnieuw opgestart.

Het algemene pst/bestand staat inderdaad gemarkeerd als standaard. Ik heb deze nog gewisseld naar een dummyfile en weer terug, zonder resultaat.

Zojuist gedraaid met /resetfolder, geen resultaat.

De pst-bestanden zijn voor zover ik weet meegemigreerd, maar worden ze niet opgepakt. Er zijn dus file.pst en file2.pst op de hdd. Onder accountsettings --> Datafiles worden consequent de file2.pst bestanden genomen. In dezelfde map staan ook de file.pst pst-bestanden, maar deze kan ik dus niet koppelen aan de accounts. Om je vraag te beantwoorden (hernoemen en opnieuw syncen); het volgende gebeurt dan.

Er wordt een file(3).pst aangemaakt. Alle berichten en folders worden opnieuw gedownload. De sent/deleted folders moeten opnieuw worden ingesteld.
Als dit is gedaan dan komen nieuw opgestelde mails wél in de outbox terecht van Outlook, ze worden echter niet verzonden. Het vreemde is dat deze account vervolgens géén errors meer geeft in het Outlook Send/Recieve Progress-venster...

Pagina: 1