• Tjico30
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik heb een samsun LE22s8 televisie met daarop een Sennheiser set50 draadloze koptelefoon aangesloten op de koptelefoon uitgang(werkt goed).
Nu wil ik de koptelefoon aansluiten op de scartaansluiting zodat ik s'nachts tv kan kijken/luisteren met de koptelefoon op zonder dat mijn vrouw wakker wordt.Het lukt mij echter niet geluit te krijgen op de koptelefoon als deze is aangesloten op de scrart aansluiting.(ik wil hem niet permanent aangesloten hebben op de koptelefoon uitgang omdat hij dan op mute springt)

De verbinding is van scart naar tulp naar jack (SCART PLUG MALE TO 3 x RCA PLUG FEMALE + 4-PIN MINI-DIN FEMALE + SWITCH / GOLD VERSION)

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Weet je zeker dat de scart adapter als uitgang gebruikt kan worden?
Zit er wellicht een schakelaartje op om te schakelen tussen in- of uitgang?

[ Voor 69% gewijzigd door SpongeRob op 29-01-2012 10:31 ]

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• Tjico30
Robbeke ,bedankt voor je snelle reactie.
Er zit inderdaad een schakelaartje op maar helaas geen geluid in beide standen

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat je een (digitale) setup box hebt met scart die naar je tv gaat, zo niet dan werkt het niet !
De scart aansluiting op je tv is een ingang geen uitgang. (ook al staat er uit bij)

Dan is het: setupbox >SCART PLUG MALE TO 3 x RCA PLUG FEMALE + > 2x rca male naar 4x rca female (om de audio door te lussen)> 3x rca male naar 3x rca male (naar de tv evt met scart blok) en op de extra uitgang 2x rca male naar 4-PIN MINI-DIN FEMALE.

Op deze manier werkt het wel maar het is erg omslachtig (duur) om het zo te doen, en het zal de kwaliteit van je beeld geen goed doen.

• Tjico30
Sorry ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.
Ik heb mijn setup box aangesloten met hdmi kabel.

Zou de stekker van onderstaande link wel werken ?
http://www.bol.com/nl/p/e...00000004989500/index.html

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 17:17
Waarschijnlijjk stuurt je tv het signaal dat digitaal binnen komt niet door zijn analoge uitgangen naar buiten. Als je settopbox (geen setup box) ook een scart-uitgang heeft, kun je daar je koptelefoon op aansluiten.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

De scart aansluiting op je tv is een ingang (hij ontvangt alleen signalen) geen uitgang. ( hij zend geen signalen uit)
Daarom krijg je geen geluid en werken je huidige en de "stekker" in de link niet.

Je zou evt. nog kunnen kijken of je settopbox een audio uit heeft die niet mute.

• Tjico30
Geweldig, het is gelukt.
Bedankt voor jullie hulp

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De meeste setup boxen hebben ook een rode en witte analoge uitgang, daarop werkt de koptelefoon wel

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 10:46
Set-top-box, jongens. Omdat het oorspronkelijk om dozen ging die boven op je TV-set gezet moesten worden.
Pagina: 1