Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

To Mailchimp or not to Mailchimp

Pagina: 1
Acties:

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11 15:00
Ik doe de omvorming van de nieuwsbrief van een restaurant.
Nu staan er zo'n 2500 email adressen in zijn bestand en dit blijft groeien. Zijn vorige oplossing was een custom geschreven asp site waar hij zijn menu in kon copy pasten.
Nu heeft hij een nieuwe website en zijn mail programma valt weg (hosting bedrijf stopt ermee). Ik kreeg de vraag om een nieuw voorstel te doen.
Nu ben ik Mailchimp aan het bekijken en het ziet er echt super uit. Feature rich, gemakkelijk te gebruiken etc.
Mijn probleem zit hem dus bij de prijs. Mailchimp voor 2500-5000 mails kost zo'n 38euro.
Nu vraag ik mij af als het wel de moeite is om voor iets te gaan zoals mailchimp en als het niet makkelijker zou zijn om zelf een app te schrijven die de mailing verstuurd.
Natuurlijk moet ik rekening houden met spamfilters etc, maar zijn er geen andere oplossingen om dit aan te pakken?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

€38 / 2500 = 0,0152 (per klant / geadresseerde)
Ik zie niet in waarom de kosten het probleem zijn. En als het aantal klanten dat moet ontvangen groeit, dan dalen de koster per klant alleen maar.
Als jij het voor minder kan, dan is een custom app beter ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11 15:00
Ik denk dat ik qua service naar mijn klant een betere app kan schrijven. Geïntegreerd met zijn custom CMS, maar ik weet niet hoe het zit met spam filters etc. Vooral die optie doet mij overwegen naar MailChimp

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Mailchimp heeft ook een API waar je tegenaan kan praten...

Zelf verstuur ik zo'n 40 tot 80K mail per maand via Mailchimp, geen klachten...

Bounces, uitschrijvers, aantal clicks, views et cetera zijn allemaal perfect inzichtelijk. Als je 'n gratis account neemt kan je rondkijken in het dashboard, het systeem zit erg goed in elkaar.

Custom app kan, maar voor je die op het niveau van mailchimp hebt, ben je wat tijd kwijt. Het is natuurlijk de vraag of je alle functies van mailchip nodig hebt ;).