Mijn LCD TV, een 40" Samsung LCD type LE40A436T1D heeft meerdere aansluitmogelijkheden voor m'n net kersverse Amiga 1200.
De TV heeft:
- SCART ingangen
- VGA ingang
- HDMI ingangen
- Composite ingangen (3 tulpingangen, 1x video 2x audio)
- Component ingang (5 tulpingangen)
- PC in (geen idee waar dat voor is, aansluiting lijkt op 3,5" jackplug)
Nu heb ik hier een kabel, een RBG+Audio naar SCART. De Scart heeft 20 pinnen. Helaas krijg ik geen beeld als ik deze kabel van de A1200 naar de TV aansluit.
Sluit ik daarentegen een composite kabel aan, 3 tulpen (1x video + 2x audio) op de composite (side) ingang van de tv, dan heb ik wel beeld. Echter de kwaliteit is niet echt jovel.
Verder heeft de TV nog een VGA, HDMI, Component en een PC In ingangen.
Wat is de beste (en het liefst goedkoopste) oplossing voor zo best mogelijk beeld?
Is component ook geen goede oplossing? RGB en Component zijn toch aan enigszins aan elkaar verwant? Als zo'n kabel al bestaat want Google geeft weinig soelaas.
De TV heeft:
- SCART ingangen
- VGA ingang
- HDMI ingangen
- Composite ingangen (3 tulpingangen, 1x video 2x audio)
- Component ingang (5 tulpingangen)
- PC in (geen idee waar dat voor is, aansluiting lijkt op 3,5" jackplug)
Nu heb ik hier een kabel, een RBG+Audio naar SCART. De Scart heeft 20 pinnen. Helaas krijg ik geen beeld als ik deze kabel van de A1200 naar de TV aansluit.
Sluit ik daarentegen een composite kabel aan, 3 tulpen (1x video + 2x audio) op de composite (side) ingang van de tv, dan heb ik wel beeld. Echter de kwaliteit is niet echt jovel.
Verder heeft de TV nog een VGA, HDMI, Component en een PC In ingangen.
Wat is de beste (en het liefst goedkoopste) oplossing voor zo best mogelijk beeld?
Is component ook geen goede oplossing? RGB en Component zijn toch aan enigszins aan elkaar verwant? Als zo'n kabel al bestaat want Google geeft weinig soelaas.