beeldscherm clonen/dupliceren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drububuz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 20:44
Hallo dames en heren,

ik heb op het forum al lopen zoeken naar een soortgelijke klacht maar het lukt me niet om dit op te lossen.
Ik heb een Samsung 32inch full hd TV die ik wil aansluiten op me PC, naast me normale monitor. Ik heb een paar mooie full hd films gedownload en wil ze afspelen via me tv, hdmi kabel van me pc naar me tv gedaan. Het ziet er allemaal prima uit ( na lang rotzooien met het connecten) alleen het probleem is dat er een lichte hapering in het beeld zit van me tv. Zelfs als ik alleen me tv als hoofdscherm zie hou ik die hapering.
Het lijkt me niet dat het aan me systeem ligt;

As Rock x58 Deluxe
6GB geheugen.
i7920 - @3,5hz
2x ATI 4890 TOP & viper x

kan iemand mij hierbij helpen.. gaat het om een kleine instelling?

ps: beide schermen lopen op 1280x720p @60hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:44

M2M

medicijnman

misschien moet je je tv even op game-mode zetten. (of soortgelijke mode). Die voegt extra lag toe vanwege beeldverbeterende meuk.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:59

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Hoe heb je het ingesteld dat de twee schermen klonen zijn? Het kan via de grafische kaart die het beeld naar twee outputs gooit, en daarmee geen verschil in beeld zou moeten opleveren.
Er zijn ook softwarematige varianten. Daarbij wordt het primaire beeld 'ingelezen' en door de software naar het tweede scherm ge-output, dit kan natuurlijk wel vertraging opleveren.

Doet het probleem zich ook voor wanneer je de TV op de output van de monitor aansluit en vice versa?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:02
Waarom zet je sowieso je tv niet als 1920x1080? Je zegt namelijk dat je Full HD tv hebt en ook full hd films. Je kan het beste dan met je tv het beeld extenden.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drububuz
@M2M - ik kan de modus niet overschakelen.. is niet mogelijk bij de tv..
@Nextron - ik heb via 'windows knop' p de beeldschermen gecloned. helaas is het ook als ik alleen me tv als hoofdscherm aansluit.
Sorry ik bedoelde natuurlijk 1920x1080 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drububuz
nog een beetje geprobeerd, maar nu lukt het soms zelfs nieteens om me tv te verbinden.. me pc vind m wel volgens mij. Weet iemand hoe je normaal gesproken je tv aansluit? gewoon plug en play? of moet je eerst de pc resetten of iets dergelijks.. want toen ik me pc scherm erin deed werkt die gelijk uiteraard, zonder een reset.

bedankt alvast voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05 11:11
Kabel in de PC, Kabel in de TV. Even controleren met rechtermuisknop op het bureablad -> Screen resolution om te controleren of de TV in het rijtje met displays staat. Zo niet even het detect knopje indrukken en eventueel de resolutie aanpassen.
TV op de juiste input zetten en dat hoort altijd te werken.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drububuz
ik krijg me tv niet meer verbonden.. op me tv blijft staan Geen signaal of zoekt naar signaal...
http://i.imgur.com/9iFLj.jpg
de pc vindt wel me samsung scherm maar verder gebeurd er niks..
hoe kan het nou dat ik me pc monitor gewoon direct kan inpluggen en gelijk beeld, maar me tv niet.. zonet werkte het nog wel.. zal het iets software matigs zijn? of de tv?
dit is de tv http://i34.tinypic.com/2mfd8q9.jpg jaar of 3 oud

[ Voor 39% gewijzigd door drububuz op 29-01-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 16:55
Ik weet niet precies welke samsung je hebt. Maar er zijn er een flink aantal die als ze aangesloten zijn met hdmi op een pc, dat de naam van hdmi op pc/dvi moet voor correcte weergave.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drububuz
ah oke,, http://i34.tinypic.com/2mfd8q9.jpg 32 inch .. dus alleen de naam van HDMI 4 ingang bv wijzigen naar pc/dvi
ga ik proberen! bedankt

geprobeerd.. nogsteeds geen beeld, alleen de naam gewijzigd in PC.. alleen als de kabel erin zit dan geeft me pc wel een melding dat die word aangesloten.
iemand nog suggesties? ;(

[ Voor 41% gewijzigd door drububuz op 29-01-2012 21:05 ]

Pagina: 1