Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic werk ik niet meer bij.
In plaats daarvan zie mijn website: www.glasvezel-in-elst.nl

Ook hier in Overbetuwe is de aanleg van het glasvezelnet in gang gezet _/-\o_

De "backbone" is gelegd tot aan het eindpunt in de wijk (althans deze zou er nu moeten liggen) en binnen 3 tot 4 maanden zou iedereen die in deze wijk glas heeft aangevraagd een FTU hebben hangen in de meterkast.

Deze info krijg je echter niet van de providers, de lokale computerzaak of zelfs reggefiber, ook al waren de laatste twee erg vriendelijk.

Er blijkt namelijk een verschil te zijn in nieuwbouwwijken en wijken waar reeds een loze reservebuis ligt t.b.v. toekomstig glasvezelnetwerk.
Ook Reggefiber had dit nog niet geheel duidelijk op de korrel en gaf net als de lokale computerzaak de melding dat de 30% nog niet gehaald was, waarin ze gezien de nieuwbouwwijken deels gelijk hadden.

Mijn huis ligt geukkig in de inmiddels 5 jaar oude buurt en behoort tot die selectie waar er al een loze buis ligt; Vóór mei ligt er een strak glasvezelpaartje in mijn meterkast te wachten op het afmonteren van een FTU (fiber termination unit) en een ntu (network termination unit) 8)

Leuk om te zien wat de monteur hier zoal doet: YouTube: Fitel S177A Fusion Splicing , 900mm fiber video clip

Inmiddels ben ik ook al wat wijzer geworden (dank jullie wel, mede tweakers voor alle nuttige topics en discussies!!) over wat de verschillende providers wel en niet aanbieden op hardware vlak.

Het minst in mijn opinie is KPN die de experiabox (aka experimentbox vanwege het nukkige karakter) levert als enige middel om internet, telefonie en televisie te leveren. Dit zou een "rebranded"?? thomson zijn waar mijn tenen zich van krommen in mijn schoenen als ik er aan denk.. Alles helemaal dichtgetimmerd wat instellingen betreft en weinig ruimte om zaken in te richten zoals jij dat wilt.
Daarnaast ook een matige HD kwalioteit met lage bitrate waarover al meerdere topics zijn gestart (zoek maar even op WBA, WBA+ en WGDO).

Ook Vodafone die eerst wel en daarna weer niet aangaf dat er glasvezel in Elst mogelijk was, kon me niet veel vertellen en had bovendien de meest oninteressante opties en tarieve.

XS4All was een interessantere keus alhoewel ook hier een VLAN switch moet worden geplaatst om de verschillende diensten uit de enkele RJ45 aansluiting van de NTU komen, op de juiste poort naar buiten te brengen, waarbij je nog steeds een router met analoge telefoon uitgangen, zoals de fritz!box nodig hebt.

Het beste gevoel heb ik bij Concepts -ICT die een Genexis (hopelijk de FXP-100 serie) FTU en NTU toepast gemonteerd door onderaannemers van reggefiber.
Het fijne van deze serie is dat zowel telefoon (2 poortjes) televisie (1 x RJ45) en internet (1 x RJ45) al apart naar buiten worden gebracht zodat je helemaal vrij bent om alles in te richten naar eigen wens.
In mijn geval dus het omprikken van mijn telefoonkabeltje dat nu op het UPC modem zit, het aansluiten van mijn DrayTek Vigor 2130 VLAN router en het aansluiten van de settopbox (Amino M540) PVR op de reeds bij de televisie liggende netwerkkabels.

Ook de helpdesk van Concepts-ICT die iedere dag tot 22:00 uur open is, vaak met nuttige antwoorden komt en ook inhoudelijk goed op de hoogte is middels een technische achterban verdient hier alle lof! :)
Geen duurbetaalde nummers, vriendelijke mensen en snel je info terug!

Nu nog wachten op de uitnodiging van de ploeg die de glasvezels mijn meterkast in blaast en het plaatsen van de Genexis!!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
kwam toevallig je topic tegen, maar ze leveren de core-advanced, dus niet de smalle maar de brede versie. verder is van alle fiber aanbieders in nederland concepts nog steeds een van de beste.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Heb je hier ('Ze zijn begonnen') een bron van? Ik krijg nog steeds constant spam (ondanks mijn nee-nee sicker) dat ze er bijna zijn, maar nog niet aan de 30% zitten :P

(Onder andere?) Lijbrandt mist trouwens in je lijstje met providers :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ruler-Nrg schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:44:
kwam toevallig je topic tegen, maar ze leveren de core-advanced, dus niet de smalle maar de brede versie. verder is van alle fiber aanbieders in nederland concepts nog steeds een van de beste.
Helemaal met je eens!!, het is al even geleden dat ik zo'n verfrissende klantvriendelijke benadering heb mogen meemaken! Dit in schril contrast tot het vaak zo grote en zichzelf tegensprekende kpn, alhoewel er op de glasvezelafdeling ook wel klantgerichte mensen ziten.
Voeg daaraan toe het zeer aantrekkelijke pakket met de streams van glashart media (16mbit tot 17mbit met 7.1 doorgifte via de amino m540 pvr) en je hebt een provider die op alle vlakken beter presteert dan kpn.

Tot aan vandaag was ik overtuigd dat er een genexis kwam (alleen de vraag of dit een core advanced in 100 mbit of gigabit versie of een compact variant was wijzigde nog wel eens)
Vandaag hoorde ik dat het ook een uftu kon zijn van tyco......., niet alle neuzen staan nog dezelfde kant op blijkt....

Helaas kan concepts mijn postcode nog niet terugvinden in het systeem van reggefiber onder de vermelding dat men een bericht krijgt dat nog niet zeker is dat de 30% gehaald wordt. Vreemd want ik zit in het TRI-fiber gebied dat hier los van staat en waar het glas al vanaf de wijkcentrale zo tot in mijn meterkast geblazen kan worden. Die wetenschap heb ik van de monteur die ooit een tweede koperpaartje voor mij heeft aangesloten en daarvoor de boel bij mijn voordeur moest opengraven. De foto die ik gemaakt heb van een openliggende kabellasdoos bij ons voor liet al een mooi setje extra fibers zien die hiervoor al klaarlagen :)
Wellicht dat bij een niet door gaande 30% vraagbundeling er onvoldoende klantjes voor kpn overblijven op dit tri-fiber deel van elst dat kpn het eerste jaar een monopolie positie handhaaft?
De investeringen moeten tenslotte toch ergens mee worden terugverdiend....

Een ande optie is dat binnen concepts er nog geen "go" is voor het plaatsen/huren van de patchpanels die mijn fibertje met het internet verbinden?

Ik blijf duimen dat de 30% gehaald wordt en de aanleg van mijn vezeltje meteen gevolgd kan worden door het plaatsen van een ntu door de kpn monteur die voor de gelegenheid even een reggefiber of concepts jasje aantrekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paul schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:03:
Heb je hier ('Ze zijn begonnen') een bron van? Ik krijg nog steeds constant spam (ondanks mijn nee-nee sicker) dat ze er bijna zijn, maar nog niet aan de 30% zitten :P

(Onder andere?) Lijbrandt mist trouwens in je lijstje met providers :)
Is een brief van reggefiber met afspraak op 13 februari tussen 8 en 12 uur voldoende? :+

Mijn buurman is al door kpn benaderd persoonlijk, nog effe en de jehova's kunnen bij kpn in de leer O-) (no offence, ieder zijn eigen overtuiging, zolang je er anderen maar niet mee lastigvalt)
Lijbrand heb ik nog niet bekeken maar concepts lijkt me nog steeds de beste kaarten te hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
de uftu, is gewoon gewoon de "klantvriendelijke" naam voor de core-advanced
dus 4x unmanaged 1000mb switch. 2x rj11 voor voip, 1x f-connector voor analoge tv.
en wat ongebruikte usb en wifi poorten.

helaas, of eigenlijk gelukkig, is er niets op in te stellen, alle poorten staan open, slechts 2 poorten zullen in gebruik zijn, poort 1 voor tv, poort 2 voor internet (of andersom)

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je reactie. De tekening van de uftu leek ook wel erg op de core advanced, gelukkig dan ook gigabit gezien mijn wens om door te steken naar de 200 of 500 MBit zodra deze beschikbaar zijn.
Heb net bericht van concepts-ict gehad: ook zij weten nog niet of ze zonder " geslaagde vraagbundeling" wel op het netwerk mogen gaan van het kleine handje aan tre- fiber klanten die dan wel aangesloten kunnen worden........
Anders wordt het kpn of (de minst erge van de twee kwaadste) xs4all en aansluiten op een aagepaste ntu van kpn, een vlan switch kopen en hopen dat deze optie niet disabled wordt door kpn en wachten op betere streams van glashart op 16MBit.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een flyer in de bus gevonden van Concepts-ICT, jippie!!
Meteen gebeld en JA-IK-WIL geroepen.
Er werd wel gelachen, er is dus nog humor (lees hoop) in de branche maar....onze postcode stond helaas nog niet in het systeem.........

Wel vreemd dat:
a) bij Reggefiber op de site nog niet staat dat de vraagbundeling erdoorheen is
b) kpn en xs4all ons wél kunnen aansluiten en
c) er al druk geflyerd wordt door concepts-ict.

Mijn vermoedens:
a) De vraagbundeling was allang een feit; de onzekerheid óf glas in Elst wel doorgaat is natuurlijk een goede motivatie (ook voor de twijfelaars en onwetenden die al een TRE-fibernet hebben liggen tot in de meterkast) om toch maar in te tekenen
b) kpn en xs4all hebben daadwerkelijk een (afgesproken?) voordeel dat er alléén op hun als eerstgenoemden kan worden ingeschreven terwijl de concurrentie op dit "open netwerk" de kliekjes mag opvangen na de eerste aanmeldingsstorm.

Heel bout verondersteld: Zou een combinatie van gemeentegeld en voortrekkerij door mede-investeerders zoals kpn wel zijn toegestaan door de opta?? Inmiddels is het "leed" al geschied en hebben een hoop mensen al bij de eerste twee partijen getekend voor het eerste jaar.
In mijn beleving zou een eerlijke strijd met normale concurrentie een betere en elegantere manier zijn geweest om het glasvezelnetwerk uit te rollen in Elst, echter wie weet of dit er dan wel doorheen gekomen zou zijn.

Nu is het afwachten wanneer de trouw-akte bij Concepts-ICT getekend kan worden :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een belletje met Reggefiber is alles klip en klaar: de TRI-fiber wijk waar ook ik in woon is geclaimd door kpn.
Concepts is druk in onderhandeling met kpn maar niets is zeker.
Jammer dat het management van Concepts niet wat trasparanter is naar het eigen personeel en de markt.....

Update 17 februari:
Van Reggefiber hoor ik dat er druk onderhandeld wordt tussen KPN, die de (eerste) rechten heeft op het TRE-fiber netwerk dat hier al in de gond ligt, en de overige providers. Familielid XS4All mag wel, maar zojuist aagetrouwde neef Concepts moet eerst nog een inburgeringscursus volgen en is daar klaarblijkelijk nog niet voor geslaagd :P
Zoals iedereen al weet heeft Elst de 30% nog niet gehaald en zijn we hier in het TRE-fiber del de enige 1100 lucky ones die dadelijk glas hebben.

Update 2, 17 februari:
Of Vodafone is (alweer) burgerlijk ongehoorzaam d:)b of ook daar heeft de marketing afdeling een voorspellend optimistische bui 7(8)7 : Op mijn postcode 6661JX zijn nu alle drie de varianten leverbaar van het glasvezelpakket met €74,95 voor de 100/100 variant. In combi met de pvr en de " klets maar raak totdat je er bij neervalt" optie voor telefonie kom je op €90 per maand uit, niet zo interessant als Concepts-ICT.
Wederom de vraag: Is de 30% al een feit en wil KPN stiekum toch nog wat extra revenue uit hun tre-fiber investering halen door de onderhandelingen met de overige providers te vertragen of rommelt iedereen maar raak in de verwachting dat " het toch wel in orde aat komen" ?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:44
Ik denk dat wel duidelijk is waarom Concepts nog niet mag. Normaal gesproken kan er geen probleem t.o.v. KPN zijn, omdat Concepts immers ook gewoon (bijna) van KPN is.
Echter, Concepts levert (evenals Lijbrand) volgens het model waarbij beide aders benut worden, over de 2e ader gaat namelijk DVB-C ofwel TV (analoog-digitaal). De andere partijen die hier genoemd worden leveren alles over 1 ader, TV is dan IPTV. En dat heeft duidelijk de voorkeur van KPN en dat is kennelijk ook gemakkelijker te verwezenlijken.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janbal schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:00:
Ik denk dat wel duidelijk is waarom Concepts nog niet mag. Normaal gesproken kan er geen probleem t.o.v. KPN zijn, omdat Concepts immers ook gewoon (bijna) van KPN is.
Echter, Concepts levert (evenals Lijbrand) volgens het model waarbij beide aders benut worden, over de 2e ader gaat namelijk DVB-C ofwel TV (analoog-digitaal). De andere partijen die hier genoemd worden leveren alles over 1 ader, TV is dan IPTV. En dat heeft duidelijk de voorkeur van KPN en dat is kennelijk ook gemakkelijker te verwezenlijken.
Makes sense!
Echter, een mooie en commercieel verantwoorde slimme zet, zou zijn dat men toch alvast insteekt met iptv, bellen en snel internet over een vezeltje, om later voor de liefhebber er nog een coax signaal ove het sndere vezeltje aan toe te voegen.
Glashart hd gaat toch over iptv dus deze reden snap ik niet.
Zou xs4all meteen een goed hd beeld geven in combinatie met een goede ondersteuning voor mensen die een vlan switch willen gebruiken, dan zou de 100 euri voor mij geen beletsel zijn om met hun in zee te gaan.
Ik weet niet wat Vodafone toepast maar zij hebben weer een andere provider voor tv en ergens vermoed ik dat hier ook een beslissende factor ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 06:47
Ik twijfel nog steeds om glasvezel te nemen, de twijfel zit hem met name op de Tv stream. Heb nu satelliet HD tv en internet xs4all ADSL lite (max 16 mbit)

Lees zo links en rechts dat de HD stream op dit moment via glasvezel hetzelfde is als via een reguliere 20mbit ADSL lijn? je zou verwachten dat via glasvezel betere kwaliteit(hogere stream) mogelijk zou moeten zijn.

Begin maart eens bij mijn broer kijken in Delft, die heeft een ADSL lijn met HD tv van XS4ALL. Kan ik eens vergelijken of schotel beter of slechter is.

Voorlopig even in de wacht stand wat betreft de aanmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supercop7373 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:04:
Ik twijfel nog steeds om glasvezel te nemen, de twijfel zit hem met name op de Tv stream. Heb nu satelliet HD tv en internet xs4all ADSL lite (max 16 mbit)

Lees zo links en rechts dat de HD stream op dit moment via glasvezel hetzelfde is als via een reguliere 20mbit ADSL lijn? je zou verwachten dat via glasvezel betere kwaliteit(hogere stream) mogelijk zou moeten zijn.

Begin maart eens bij mijn broer kijken in Delft, die heeft een ADSL lijn met HD tv van XS4ALL. Kan ik eens vergelijken of schotel beter of slechter is.

Voorlopig even in de wacht stand wat betreft de aanmelding.
u kun ook alleen een glasvezel internet abbo nemen koste voor een 30Mbit nog geen 36 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 06:47
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:24:
[...]

u kun ook alleen een glasvezel internet abbo nemen koste voor een 30Mbit nog geen 36 euro
bij Concepts bedoel je neem ik aan. Ik zit tot begin 2013 contractueel aan xs4all vast. Maar eer dat je aangesloten bent zal wel niet eerder worden.

Daarnaast reken ik simpelweg altijd maar even 7,50 extra p/mnd (eweka) als ik wil downloaden via newsgroepen, wat ik doe. Het voordeel van XS4ALL is dat je via newszilla toegang tot de newsgroepen hebt.

Ik zou dus op 43,45 zitten bij concepts. Nog wel 1,50 p/mnd goedkoper als bij XS4ALL natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de voorlichting bijeenkomst van Reggefiber in Elst gehad. "Volle" zaal met ongeveer 20 twijfelende en a-technissche 60 plussers, kortom een droevige opkomst die bijna werd overtroffen door het aantal aanwezigen van KPN, concepts-ict en vodafone. Helden van nu en xs4all ontbraken. Plaatje geschoten van de genexis die ik het eeste jaar zeker niet ga krijgen (wordt dus een mc901 van packetfront). Gehoord dat we inmiddels op slechts 150 aanmeldingen verwijderd zitten van een geslaagde vraagbundeling, er komt dus schot in!

Vernomen via via van de zzp-er die de lezing gaf en zich ook heeft beziggehouden met de vraagbundeling in woudenberg dat KPN naar WBA+ gaat op korte termijn, helaas geen shread aan bevestiging.

Helden van nu schijnt als de andere aanbieder naast kpn en xs4all ook voor particulieren het double-play pakket te gaan upgraden met ipheon voor tv streams, vraag me af of dit dan een wba+, wmp (andere variant?) of wdgo gaat worden...

Het eerste jaar denk ik maar met xs4all te gaan overbruggen, wachten op een niet zekere opleverdatum voor alle andere providers is niet mijn sterkste kant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier de kogel door de kerk, het wordt Helden van Nu _/-\o_
De keuzes die ik had waren:
a) KPN: Vaak slecht op de hoogte zijnd en a-technisch personeel, geen sip gegevens, matige "HD" streams, dure telefonie, geen enkele duidelijke op schrift vast te leggen afspraak, dichtgespijkerd experiment modem
b) XS4all: Als je mazzel hebt en een goede techneut te pakken krijgt, krijg je zinvolle antwoorden alhoewel daar geen garantie aan gekoppeld kan worden wat planning betreft. Het kan ook zomaar gebeuren dat je een dame het verschil tussen bitstream van een HD film en up/download moet uitleggen, iets minder 8)7, eveneens matige "HD" streams en eveneens gen enkele vorm van tijdsafspraken aangaande beeldkwaliteit of planning mogelijk.
c) Helden van Nu: direct iemand aan de lijn, heldere antwoorden, duidelijke afspraken aangaande looptijden, totaal open en vrije aansluiting op het www via een bridged genexis modem, geen dichtgespijkerde poorten, afspraken op mail terug dezelfde dag, helaas geen flat fee telefoon (wel een goede tip naar goede viopprovider) en TV ergens dit jaar. En... O ja, 0% KPN!!!!!!

Jullie snappen het al: Het wordt Helden van nu.
Samen met UPC/Canaldigitaal voor het eerste jaar beeld (geen gezeur over geblokt uitvallend of a-synchroon beeld/geluid) en een voipprovider waar ik 1500 belminuten naar vast en mobiel krijg voor € 12,50 per maand.
Let the fibers be blown!!
Hopelijk zit ik volgende week vrijdag of de maandag/dinsdag daarna als eerste Elstenaar te grijnzen achter mijn kakelverse 100/100!!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:55:
Hier de kogel door de kerk, het wordt Helden van Nu _/-\o_
De keuzes die ik had waren:
a) KPN: Vaak slecht op de hoogte zijnd en a-technisch personeel, geen sip gegevens, matige "HD" streams, dure telefonie, geen enkele duidelijke op schrift vast te leggen afspraak, dichtgespijkerd experiment modem
b) XS4all: Als je mazzel hebt en een goede techneut te pakken krijgt, krijg je zinvolle antwoorden alhoewel daar geen garantie aan gekoppeld kan worden wat planning betreft. Het kan ook zomaar gebeuren dat je een dame het verschil tussen bitstream van een HD film en up/download moet uitleggen, iets minder 8)7, eveneens matige "HD" streams en eveneens gen enkele vorm van tijdsafspraken aangaande beeldkwaliteit of planning mogelijk.
c) Helden van Nu: direct iemand aan de lijn, heldere antwoorden, duidelijke afspraken aangaande looptijden, totaal open en vrije aansluiting op het www via een bridged genexis modem, geen dichtgespijkerde poorten, afspraken op mail terug dezelfde dag, helaas geen flat fee telefoon (wel een goede tip naar goede viopprovider) en TV ergens dit jaar. En... O ja, 0% KPN!!!!!!

Jullie snappen het al: Het wordt Helden van nu.
Samen met UPC/Canaldigitaal voor het eerste jaar beeld (geen gezeur over geblokt uitvallend of a-synchroon beeld/geluid) en een voipprovider waar ik 1500 belminuten naar vast en mobiel krijg voor € 12,50 per maand.
Let the fibers be blown!!
Hopelijk zit ik volgende week vrijdag of de maandag/dinsdag daarna als eerste Elstenaar te grijnzen achter mijn kakelverse 100/100!!! *O*
das leuk voor je ,maar heeft niet veel met Reggefiber of de vragenbundel in Elst te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:39:
[...]

das leuk voor je ,maar heeft niet veel met Reggefiber of de vragenbundel in Elst te maken
In tegendeel: Helaas geldt voor zowel de vraagbundeling als voor Reggefiber (die hier niet open over kan of mag communiceren) dat kpn niet zomaar wil investeren in een centrale met hardware die zowel de groene als de blauwe vezels van signaal voorziet.
Nu is er alleen slechts een vezel beschikbaar waarover men iptv, telefonie en internet (al dan niet via op slot gezet modem) kan afnemen, waardoor concepts, lijbrand en nog een paar providers die ook over de tweede vezel willen leveren vooralsnog afhaken, handy.........Als de vraagbundeling slaagt, dan zou het zomaar kunnen dat kpn misschien wel overgaat tot het plaatsen van hardware voor het analoge deel over de tweede vezel, tot die tijd heeft kpn weinig "last" van concurrentie en heet dit "vraag en antwoord" ipv "monopolie"
Uitgezonderd voor diegene die niet zit te wachten op matige streams of analoge TV zoals ondergetende.
Het brengt tevens in kaart dat er verschillende providers met verschillende manieren van aanpak en klantgerichtheid zijn waarbij iedereen natuurlijk vrij is om te kiezen.
Ook is dit een plek waar ik onder mede IT-liefhebbers mijn vreugde wil delen over het feit dat ik na meer dan 8 jaar wachten eindelijk de monteur die de fiber naar binnen brengt, een bakje koffie kan aanbieden d:)b

Update, maandag 5 maart: dit is een overnamewijk en de onderaannemer van Reggefiber heeft zich te pletter gezocht naar het ondergrondse verdeelpunt voor mijn straat....., daar gaat dan je vrije dag....
Het koppelpunt bij mij voor de deur bleek door de KPN monteur stilletjes te zijn aangepast nadat ik foto's heb genomen van de afgedopte glasvezelbuisjes die toen nog los in de buitenbak lagen, dat gaat in ieder geval goed! Nu nog wachten totdat de kabelcodes boven water zijn van de transportbuizen naar dit deel van de wijk waardoor 4 voedingskabels met elk 192 vezels erin worden getrokken.
Vanaf daar gaat het naar een ondergronds koppelpunt waar deze 196-ader wordt opgelast aan de 500 meter lange 2-ader die naar mijn meterkast gaat.
Het gaat zeker nog we een weekje langer duren....... |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic werk ik niet meer bij, zie www.glasvezel-in-elst.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Okee..misschien kunnen wat andere Elstenaren en tweakers het hier overnemen of elkaar van info voorzien :P

Ik ben uiteraard erg blij met de geslaagde vraagbundeling en de uitrol van glas: ben nogal een hardcore gebruiker maar absoluut geen UPC fan: nu heb ik straks dus een prima alternatief voor mijn VDSL 40/4 van Telfort (waar ik overigens zeer tevreden mee ben) en we zijn alvast overgegaan op iptv van Telfort om binnenkort UPC de deur uit te kunnen sodemieteren :P

Ben niet zo kundig als deze topicstarter, maar ben wel benieuwd naar de verdere gang van zaken bij mij in de wijk: binnenkort ga ik (ivm zonnepaneleninstallatie) al over tot aanpassing van de meterkast, kan ik dus meteen een paar stopcontacten laten plaatsen voor het modempje :P Heb zelf gekozen voor Concepts ICT, die hadden in mijn ogen de beste aanbieding en de research naar deze toko leverde geen al te gekke dingen op ;)

Nou, the wait is on :)

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 18-03-2012 19:17 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels zit ik vet grijnzend met een download van 94MBit en een wat minder geslaagde upload van 67MBit achter mijn kakelvers ingestelde VLAN Draytek 2130 router *O*
Zometeen even bellen met Helden van Nu om te kijken of we ook de laatste paar Megabitjes eruit kunnen persen want 100/100 is in mijn beleving 100/100.
Nu zitten we wel op een grensvlak van "waar ligt nu de bottleneck" ?
Met dit soort snelheden loop je tegen andere grenzen aan zoals die van bv de testprovider die download naar een klant beter kan hebben dan uploads van een klant denk ik maar zo.

Op www.glasvezel-in-elst.nl kun je het hele verhaal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 22:35
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:06:
Inmiddels zit ik vet grijnzend met een download van 94MBit en een wat minder geslaagde upload van 67MBit achter mijn kakelvers ingestelde VLAN Draytek 2130 router *O*
Zometeen even bellen met Helden van Nu om te kijken of we ook de laatste paar Megabitjes eruit kunnen persen want 100/100 is in mijn beleving 100/100.
Nu zitten we wel op een grensvlak van "waar ligt nu de bottleneck" ?
Met dit soort snelheden loop je tegen andere grenzen aan zoals die van bv de testprovider die download naar een klant beter kan hebben dan uploads van een klant denk ik maar zo.

Op www.glasvezel-in-elst.nl kun je het hele verhaal volgen.
Mooi verhaal heb je geschreven op je site. Reden voor mij om ook eens naar prijzen en wat technische info te vragen bij helden van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Erg jammer. Vraag me dan af wat nu de exacte reden is dat dit soort afspraken langer in beslag nemen dan normaal. Een gemeente moet op details letten, maar voor de (kennis)economie is het beter om niet te zitten treuzelen maar meteen de schouders eronder te zetten.

In de nieuwe wijk Westeraam ligt er zelfs al wat glasvezel, dus dan snap ik nu de vertraging al helemaal niet. Misschien is er sprake van van ouder leidingwerk wat bloot komt te liggen tijdelijk ofzo..een veiligheidsaspect dus. Aan de andere kant gaat hier 100meter van mijn huis een heel kruispunt/stuk weg op de schop, inclusief leidingen. Vraag me af of ze wel goed plannen en de boel niet 2x gaan openmaken. Dat zou pas verspilling zijn :X

[ Voor 24% gewijzigd door 2Dutch op 01-07-2012 13:31 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Las vandeweek alsnog goed nieuws, van het najaar beginnen de werkzaamheden :)

http://www.gelderlander.n...-glasvezel-Overbetuwe.ece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:07:
Las vandeweek alsnog goed nieuws, van het najaar beginnen de werkzaamheden :)

http://www.gelderlander.n...-glasvezel-Overbetuwe.ece
op zich wel,maar wel jammer dat het onnodig langer heeft geduurd
voordat de aanleg klaar is zal niet eerder dan eind 2013 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Het is inderdaad erg jammer, die vertraging. Inmiddels hebben mijn ouders midden in de polder al een paar weken een aangesloten glasvezellijn.. Bizar, maar ach, aan al het wachten komt een eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Las het vanmorgen in de krant :)
Wij verwachten dat uw adres in het 2e kwartaal van 2013 op het glasvezelnetwerk wordt aangesloten mits u een abonnement hebt afgesloten of toestemming hebt gegeven voor een aansluiting.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die melding stond al een tijdje op mijn adres, maar het stemt al hoopvol dat ze nu in ieder geval gaan beginnen. Dan wordt de planning ook weer een stukje zekerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

neographikal schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:27:
Die melding stond al een tijdje op mijn adres, maar het stemt al hoopvol dat ze nu in ieder geval gaan beginnen. Dan wordt de planning ook weer een stukje zekerder :)
Precies, dat is fijn om te weten. Moet zelf nog even de kruipruimte in om een utpkabeltje vanuit meterkast richting tv-hoek te leggen, dus dat doe ik liever met wat warmer weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Brief in de bus, medio februari gaan ze starten met graven. Sneller dan verwacht, ben benieuwd hoe het gaat lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Waar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Bij mij :+ (gaat vast op postcode, 6662GH)

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Ze zijn vandaag begonnen met graven aan de Griend (6662 X..). Nu ben ik op zoek naar een site waar ik kan zien wat er allemaal binnenshuis nodig is om van het glasvezelnetwerk gebruik te maken. Heeft iemand een link voor mij? Op tweakers staan heel veel topics, maar niet echt specifiek hierover.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ah dan gaan jullie voor, bij ons nog niks en verwacht dat ook niet meer vandaag :+

Heb zo even geen linkje met alles overzichtelijk, je provider hoort je volgens mij wel het een en ander te vertellen?

- meterkast moet een stroomaansluiting hebben voor het glasvezelmodem (zou meerdere stopcontacten doen/stekkerblok, kan je router e.d. daar ook staan evt)
- router vanuit ISP of je eigen router (je kunt wel direct op het glasvezelmodem, maar verstandig lijkt mij dat niet mbt veiligheid?). Handig om rekening mee te houden: krachtige router bij een dikker internetabo, in verband met de doorvoersnelheid.
- Internet gaat via netwerkkabel of wireless, tv via netwerkkabel (digitaal) of coax (analoog), dit zit evt bij je installatie in tot een bepaalde max aan kabellengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Brief in de bus dat er gestart wordt met graven :) Dat betekent dat ik de komende weken waarschijnlijk al een sprietje glasvezel bij mijn voordeur mag verwachten. Wel apart dat op reggefiber.nl wordt gemeld dat pas in september/oktober de boel wordt aangesloten? Lijkt me wel erg lang, ga er vanuit dat aangezien de rest van Elst ook half open ligt voor glasvezel ze niet nog eens fijn 6 maanden gaan wachten om alles te activeren: isp's willen vast liever gisteren dan vandaag activeren natuurlijk ;)

We gaan het merken :) Tijd voor een tripje richting kruipruimte binnenkort om alles eens gereed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Het is inderdaad niet direct, maar zo lang lijkt me overdreven. Bij ons wordt 18 april de kabel doorgetrokken naar de meterkast, dus zo'n 6 weken later. Dat lijkt me een reëlere schatting.

Zag trouwens net pas dat je vrijwel direct een antwoord had gegeven op mijn eerdere vraag. Bedankt nog voor het lijstje dus :)

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
Dat heeft er net mee te maken in elk gebied je zit ze graven eerst het gebied compleet, daarna worden de DP gelast en de pop in orde gemaakt, dan ga je pas een ploeg krijgen die de huisaansluitingen komen maken. als dat gereed gemeld is aan de isp om de diensten te gaan leveren.
in de planning van Overbetuwe kan je precies zien wanneer ze graven in het gebied en ook de huis aansluitingen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

jopoh schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:18:
Dat heeft er net mee te maken in elk gebied je zit ze graven eerst het gebied compleet, daarna worden de DP gelast en de pop in orde gemaakt, dan ga je pas een ploeg krijgen die de huisaansluitingen komen maken. als dat gereed gemeld is aan de isp om de diensten te gaan leveren.
in de planning van Overbetuwe kan je precies zien wanneer ze graven in het gebied en ook de huis aansluitingen maken
Op de site staat nog een bijgewerkt en nauwelijks leesbaar plaatje (bijgewerkt na vorst :+ ) waarbij het mei zou moeten zijn, dat klopt al beter.. No biggy verder hoor, maar dan weet ik dat ik binnenkort wel ff aan de bak moet voor leidingen door de kruipruimte en een nieuwe router uitzoeken enzo ;)
Anthirian schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:58:
Het is inderdaad niet direct, maar zo lang lijkt me overdreven. Bij ons wordt 18 april de kabel doorgetrokken naar de meterkast, dus zo'n 6 weken later. Dat lijkt me een reëlere schatting.

Zag trouwens net pas dat je vrijwel direct een antwoord had gegeven op mijn eerdere vraag. Bedankt nog voor het lijstje dus :)
Thx, dan klopt het idd wel nu. Meende dat Concepts ICT het in een brief/op de site had vermeld wat je minimaal wel nodig had. Overigens is het altijd handig om van tevoren een planning te maken, want de meterkast zit meestal niet echt meteen naast je tv zeg maar. Heb niet veel zin om via Powerline te moeten werken als dat niet hoeft, maar moet wel minimaal 1x de tvhoek en 1x de werkkamer (in de tvhoek meteen recht naar boven gelukkig) voorzien van een kabeltje. Heb al boven en beneden 8poortjes gigabit :)

Draadloos is alleen leuk voor op de bank :+

[ Voor 39% gewijzigd door 2Dutch op 08-04-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

En de brief van Reggefiber lag in de bus: 12 juni wordt de boel in huis aangesloten. Dus ik verwacht binnenkort ook een briefje van Concepts ICT met verdere info. Ga deze week aan de slag met voorbereidingen voor het leggen van buizen vanuit/onder de meterkast naar de hoek van mijn woonkamer via de kruipruimte.Even alles nalopen en met een vriend van me die thuis is met dat soort spul bedenken hoe we het het meest praktisch kunnen aansluiten.

Er gaat cat6a bekabeling doorheen, zit ik voor de komende jaren wel goed dacht ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nou, vrijdag is het hier zover, dan komen ze in ieder geval de vezel installeren. Wat me wel verbaast is dat het 500/500 abonnement in Driel niet te krijgen is. Ze zullen toch niet 100mbit spul gaan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:34:
Nou, vrijdag is het hier zover, dan komen ze in ieder geval de vezel installeren. Wat me wel verbaast is dat het 500/500 abonnement in Driel niet te krijgen is. Ze zullen toch niet 100mbit spul gaan plaatsen?
na vragen aan de monteur of je gigabit over fiber krijgt of ethernet over fiber.
hier in lingewaard ook alleen 100Mbit mogelijk bij PCheck
Pagina: 1