Geluid pas na enkele seconden bij afspelen dvd op Sony HX720

Pagina: 1
Acties:

• Davken
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
Hallo,

Van de week een nieuwe televisie gekocht, Sony KLD-40HX720, en die aangesloten op mijn 4 jaar oude dvd-speler via HDMI. Nu merk ik dat wanneer ik een dvd afspeel het geluid pas 1 à 2 seconden na het beeld komt. Je ziet dus bijv. de menu verschijnen (play movie, extra's, enz.) en een paar seconden later hoor je het geluid. Het gebeurt soms ook bij het begin van de film (beeld en geluid lopen nadien wel synchroon). Bij gewoon televisie kijken (dus geen dvd) lijk ik het probleem niet te hebben.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Mis ik ergens een setting op de tv? Ligt het aan de HDMI-kabel?

Bedank!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:03
Ik vermoed dat je tv dan moet omschakelen naar DD of DTS en dat kost vaak wat tijd. Mijn receiver heeft ook even nodig om van PCM naar DD of DTS te gaan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Davken
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
Allicht kan ik hiervoor geen settings veranderen? Op mijn oude tv (ook Sony) had ik dat probleem wel niet.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:03
Davken schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:55:
Allicht kan ik hiervoor geen settings veranderen? Op mijn oude tv (ook Sony) had ik dat probleem wel niet.
Nee, als dit inderdaad het geval is dan kun je er niets aan doen, dat is gewoon het systeem die dan moet omschakelen. Maar ik weet niet zeker of dit wel het geval is, het was maar een mogelijkheid.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.