Ik heb mijn MBP sinds de "nieuwe" stijl alu body is gekomen, dus al paar jaartjes.
Veel problemen mee gehad maar doet het nu opzich prima.
Toch merk ik dat ik wel wat snelheid mis, en zit te denken aan een upgrade.
Ik werk als grafisch ontwerper, en als ik veel tegelijk doe, trekt die het niet echt meer.
Specs zijn: Intel Core 2 Duo, 2.4 GHz, 4 gig geheugen.
Ik zit te denken aan 3 dingen:
-Nieuwe accu
Accu gaat nu slechts nog 1,5 uur mee als die vol is opgeladen, dus niet echt optimaal.
-SSD
Omdat deze redelijk prijzig zijn, 128 gig SSD zal het denk ik worden.
Maar het liefst 256, maar dit is gewoon te veel voor mijn budget.
-Extra Ram.
Upgrade naar 8 gig denk ik aan, opzich niet heel duur.
Zoiezo wordt mijn MBP soms echt loeiheet, zo heet dat je je er bijna aan kan verbranden.
Nu heb ik hier een paar vragen over, in het kort:
Prijs kwaliteit, welke kan ik het beste kopen?
Ik zie er verschillende staan, maar kan iemand mij misschien een tip geven voor alle 3 beste prijs/kwaliteit.
Ik vind zoiezo de originele accu's behoorlijk duur, misschien iemand ervaring met een knock off die net zo goed is (of bijna net zo goed) Ik heb de SSD thread doorgelezen, maar omdat ik mijn MBP een complete upgrade wil geven, en er genoeg mensen hier daar veel ervaringen mee hebben, dacht ik dat ik misschien wel wat tips voor deze 3 zaken kan krijgen.
Zit financieel wel enigzins krap, dus prijs/kwaliteit is wel belangrijk.
Mocht iemand advies hebben, ik hoor het graag.
Veel problemen mee gehad maar doet het nu opzich prima.
Toch merk ik dat ik wel wat snelheid mis, en zit te denken aan een upgrade.
Ik werk als grafisch ontwerper, en als ik veel tegelijk doe, trekt die het niet echt meer.
Specs zijn: Intel Core 2 Duo, 2.4 GHz, 4 gig geheugen.
Ik zit te denken aan 3 dingen:
-Nieuwe accu
Accu gaat nu slechts nog 1,5 uur mee als die vol is opgeladen, dus niet echt optimaal.
-SSD
Omdat deze redelijk prijzig zijn, 128 gig SSD zal het denk ik worden.
Maar het liefst 256, maar dit is gewoon te veel voor mijn budget.
-Extra Ram.
Upgrade naar 8 gig denk ik aan, opzich niet heel duur.
Zoiezo wordt mijn MBP soms echt loeiheet, zo heet dat je je er bijna aan kan verbranden.
Nu heb ik hier een paar vragen over, in het kort:
Prijs kwaliteit, welke kan ik het beste kopen?
Ik zie er verschillende staan, maar kan iemand mij misschien een tip geven voor alle 3 beste prijs/kwaliteit.
Ik vind zoiezo de originele accu's behoorlijk duur, misschien iemand ervaring met een knock off die net zo goed is (of bijna net zo goed) Ik heb de SSD thread doorgelezen, maar omdat ik mijn MBP een complete upgrade wil geven, en er genoeg mensen hier daar veel ervaringen mee hebben, dacht ik dat ik misschien wel wat tips voor deze 3 zaken kan krijgen.
Zit financieel wel enigzins krap, dus prijs/kwaliteit is wel belangrijk.
Mocht iemand advies hebben, ik hoor het graag.