Van ADSL naar kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Hoi,

Ik ben mijn vader aan het overtuigen om van ADSL af te stappen en te switchen naar kabelinternet.
Nu krijg ik van hem als tegenargument dat het hem veel te veel werk is ivm het opnieuw trekken van kabels en dus het moeten aanpassen van de hele infrastructuur bij ons in huis.

Op dit moment hebben we boven (derde verdieping, gewoon toegankelijk) de router staan met daarop de aansluiting op ADSL (dit gaat via een telefoonaansluiting), beneden in de meterkast komt alles binnen.

Ik was eigenlijk op zoek naar mensen die ook zoiets hebben ondernomen en vroeg me af hoeveel werk het ongeveer is (anders doe ik het zelf wel).

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:49
Het kabelmodem moet bij het punt komen waar je kabel binnen komt. Dan zal er waarschijnlijk een UTP kabel naar boven getrokken moeten worden, Hoeveel werk dat is kan je het beste zelf inschatten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje163
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:02
Wat is de reden om over te stappen eigenlijk? Verbetering snelheid? Als je het ISRA beneden hebt zitten en je modem staat op de 3e verdieping heb je het nu iig niet best aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik zit bij telenet en waar de tv aansluiting is , staat mijn modem. Natuurlijk zit ik wel draadloos maar ik kan ook mijn internet gebruiken via kabel.

Bij mij gebeurd dat via het NET, met net adapter.Gewoon beneden verbinden met de modem in het stopcontact, boven de 2 de adapter in het stopcontact en verbinden met u pc of laptop en je hebt internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Bij ziggo kan je de modem overal neerzetten waar een coax-kabel naartoe loopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Beatboxx schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:49:
Bij ziggo kan je de modem overal neerzetten waar een coax-kabel naartoe loopt....
Dit kan, echter is het niet ideaal. Er kan signaalverlies optreden en wat je al helemaal niet moet hebben is dat het modem dan op dezelfde kabel vanaf de splitter zit waar ook TV's op aangesloten zitten. Als je dit doet en je hebt één van de snellere abbonementen, dan zal de boel al snel gaan storen. Beste optie is vanaf het modem een UTP kabel te trekken of WiFi of Powerline te gebruiken (er vanuitgaande dat je dan snelheidsverlies hebt bij een snel abbonement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
markje163 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:48:
Wat is de reden om over te stappen eigenlijk? Verbetering snelheid? Als je het ISRA beneden hebt zitten en je modem staat op de 3e verdieping heb je het nu iig niet best aangesloten.
ADSL zit nu wel goed aangesloten, probleem hier in de buurt is dat ADSL niet sneller gaat dan 8 Mbit (en we zitten +/- 300 meter van de wijkcentrale af, dus hebben 't 'snelste' al) en we eigenlijk toch wel een wat hogere snelheid willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:27
+/- 300 meter van de wijkcentrale af zitten is op zich niet zo heel veel hoor. Daar moet je wel sneller mee redden. Ik zou eerst is testen met de router "netjes" op het isra punt. Dus met een kabel van maximaal 1 mtr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Craven schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:33:
+/- 300 meter van de wijkcentrale af zitten is op zich niet zo heel veel hoor. Daar moet je wel sneller mee redden. Ik zou eerst is testen met de router "netjes" op het isra punt. Dus met een kabel van maximaal 1 mtr.
Maar als er waar hij woont geen ADSL2 beschikbaar is, kan 8Mbit best de maximale snelheid zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
Pistolebob schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:44:
[...]

Maar als er waar hij woont geen ADSL2 beschikbaar is, kan 8Mbit best de maximale snelheid zijn :P
Inderdaad, dat is hier dus van toepassing, we hebben geen beschikking tot ADSL2.
Bedoelde dus ook dat we nu 8mbit internet hebben en met 'snelste' had ik het dus al over het limiet qua snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:27
Ah op die manier. Ik ben nogal verwend denk ik met vdsl, glas en kabel xD.

In dat geval kun je toch ook gewoon lekker zelf die ene kabel trekken. Dus je legt boven een switch (of accesspoint met switch) neer en zet de modem/router beneden. Dan vervang je die telefoonkabel door een standaard utp kabel. cat5e of cat6. heeft hij ook geen tegenargument meer.

Kabeltje trekken is opzich niet zoveel werk. 20 minuutjes als er mee bekend bent. Gok op een uurtje werk als je het voor de eerste keer doet. Gewoon wat tips e.d. zoeken op internet. Dan kom je er best uit. Voor de rest kun je de "infrastructuur" van je huis natuurlijk gewoon behouden.

[ Voor 3% gewijzigd door Craven op 29-01-2012 14:38 ]

Pagina: 1