MacBook Pro crash (help!)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartan23R
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Mijn MacBook Pro is sinds vanmiddag gecrashd, was bezig in safari en chrome (filmpje kijken en browsen) en kreeg ineens een grijze venster met "You need to restart your computer. Hold down the power button until it turns off, then press the Power button again"

Na dat gedaan te hebben krijg ik bij het grijze opstart scherm weer hetzelfde met allerlei text op de achtergrond.

Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/53a21104-2573-cda7.jpg

Safe boot werkt ook niet, soms kom ik wel op mijn desktop maar dan na een paar sec crasht die weer.
Bij Recovery HD wou ik de disk permission etc maar dan crasht hij ook..
Het is een MacBook Pro (gekocht sep 2011).
Er zit een verslag op die ik maandag moet inleveren, help!

[ Voor 8% gewijzigd door Spartan23R op 28-01-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-10 16:40

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

De tekst bovenin en links op het scherm kan een aanwijzing bevatten voor wat er mis gaat, maar is op de postzegel die je geplaatst hebt niet leesbaar.

Als je de beschikking hebt over een andere Mac zou ik proberen de Macbook in target disk mode te starten. Verbind de Macs met een firewire kabel, en als je de andere Mac opgestart hebt zet je je Macbook aan terwijl je de T toets ingedrukt houdt. Zo werkt je Macbook als een externe harde schijf waar je met een beetje mazzel je verslag af kunt halen.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartan23R
Dus misschien in targeted disk mode al mijn bestanden eraf halen enden een verse installatie? Dan hoef ik alleen alle programma's weer opnieuw te installeren.

Keer erna kreeg ik bij het opstarten de volgende tekst:
panic(cpu 0 caller 0xffffff8000648e1b): "Unable to find driver for this platform: \"ACPI\". \n"@/SourceCodeCache/xnu/xnu1699.24.8/iokit/Kernel/IOPlatformExpert.cpp:1504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartan23R
Verholpen, via targeted disk mode alles kunnen overplaatsen, maar het probleem was een kapot ram bankje.
Heb twee nieuwe ram bankjes geplaats en werkt weer perfect :)