Hallo iedereen 
Ik ben nu al een aantal jaar bezig met het tweaken van mn pc.
Altijd alles een beetje op studenten budget gedaan, maargoed, toch wel leuk setje nu.
De CPU die nu in mn pc zit, is een AMD Phenom II X4 955 Black Edition.
Het probleem is echter, hij wil maar niet goed koelen.
Ik begon met de standaard koeler, maar dit was echt niks.
Toen overgestapt op een Cooler Master Hyper Z600, die hield m nét onder de 62 graden, als beide 120mm fans op 100% stonden (veull lawaai).
Toen ben ik overgestapt op waterkoeling. Ik kocht een 2e hands set, een Thermaltake bigwater 745.
Met deze set werd de processor maximaal 54 graden.
Nu heb ik deze set gemixed met een XSPC X2O 450 setje.
Hier ook het waterblock van gebruikt, de Delta V3.
Maar nog steeds is de maximale temp zo'n 51 graden.
Ik was van plan te overclocken, maar online zie ik mensen met waterkoeling die temps halen van 25 graden.
Natuurlijk is mijn set redelijk waaiboom, maar toch vind ik 51 graden best veel.
Het water in de loop wordt zon 30 graden maximaal.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Of is dit gewoon normaal. Ik heb al een aantal keer opnieuw het koelblok aangebracht ivm contact oppervlakte, maar dit maakte niks uit
Alvast bedankt!
Ik ben nu al een aantal jaar bezig met het tweaken van mn pc.
Altijd alles een beetje op studenten budget gedaan, maargoed, toch wel leuk setje nu.
De CPU die nu in mn pc zit, is een AMD Phenom II X4 955 Black Edition.
Het probleem is echter, hij wil maar niet goed koelen.
Ik begon met de standaard koeler, maar dit was echt niks.
Toen overgestapt op een Cooler Master Hyper Z600, die hield m nét onder de 62 graden, als beide 120mm fans op 100% stonden (veull lawaai).
Toen ben ik overgestapt op waterkoeling. Ik kocht een 2e hands set, een Thermaltake bigwater 745.
Met deze set werd de processor maximaal 54 graden.
Nu heb ik deze set gemixed met een XSPC X2O 450 setje.
Hier ook het waterblock van gebruikt, de Delta V3.
Maar nog steeds is de maximale temp zo'n 51 graden.
Ik was van plan te overclocken, maar online zie ik mensen met waterkoeling die temps halen van 25 graden.
Natuurlijk is mijn set redelijk waaiboom, maar toch vind ik 51 graden best veel.
Het water in de loop wordt zon 30 graden maximaal.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Of is dit gewoon normaal. Ik heb al een aantal keer opnieuw het koelblok aangebracht ivm contact oppervlakte, maar dit maakte niks uit
Alvast bedankt!