Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BBG geheugen niet in MoBo vendorlist

Pagina: 1
Acties:

• Ben Onbekend
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-06-2023
In de BBG van januari het High-endgamesysteem wordt Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile geheugen gepromoot voor het Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 moederbord.
Als ik via de site van de leverancier van dit moederbord naar het ondersteunende geheugen kijk, vindt ik dit geheugen niet in de lijst.

Vraag; is deze combinatie van geheugen getest? en werkt het

[ Voor 173% gewijzigd door Ben Onbekend op 28-01-2012 20:15 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat iets niet in de QVL staat wil niet zeggen dat het niet werkt. Gigabyteborden zijn heel makkelijk met wat je erin stopt, zeker als het spul zich aan de JEDECstandaarden houdt. Dus ik zou me daar niet echt druk om maken.

• Ben Onbekend
Bedankt voor deze mededeling, maar toch, de BBG configuraties worden dus niet daadwerkelijk getest?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik niet. De paar BBGs die ik toen heb geschreven heb ik niets aan getest.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:22

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dat het geheugen in de QVL staat wilt niet zeggen dat het niet werkt.

Er zijn verscheidene mensen hier op het forum die de combinatie tussen Gigabyte moederbord en het Corsair werkgeheugen hebben en waarbij het wel werkt.

Deze user bijvoorbeeld: Soulmate13 in "Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1" (moederbord wijkt heel iets af)

Of deze: jokapo in "Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1"

De BBG's worden inderdaad niet samengesteld en uitvoerig getest. Er wordt (uiteraard) wel gekeken of de componenten met elkaar samenwerken.

[ Voor 12% gewijzigd door Bolletje op 28-01-2012 17:36 ]

• Ben Onbekend
bedankt voor de info, was even bang dat ik in de problemen zou komen, omdat het een hele tour wordt als achteraf niet werkend geheugen weer omgeruild moet worden, met name als er on-line bij een webwinkel gekocht wordt.
Pagina: 1